Maak kennis met de wereld en de gevechten van Xenoblade Chronicles 2!


14-07-2017

Deze winter komt Xenoblade Chronicles 2 uit voor de Nintendo Switch, een epische RPG die zich afspeelt temidden van een oneindige wolkenzee, boven op kolossale beesten die Titans worden genoemd. Tijdens de E3 2017 bood Nintendo Treehouse Live ons een korte blik op de wereld die je te wachten staat, evenals een uitleg van het gevechtssystseem.

Je kunt het volledige filmpje hieronder bekijken:

Abonneer je op op
YouTube

Let op: de Nintendo Treehouse Live-demonstraties zijn uitsluitend in het Engels gehouden.

Het verhaal gaat over de jongen Rex, zijn nieuwe vriendin Pyra en hun reis naar het verloren paradijs dat Elysium wordt genoemd. Rex is een Driver, wat betekent dat hij fysieke gevechten voor zijn rekening neemt, en Pyra is een mysterieus wezen dat een Blade wordt genoemd. In Xenoblade Chronicles 2 zijn Blades degenen die Drivers een wapen verschaffen en hun de kracht geven om te vechten... en Pyra is zeker niet de enige Blade!

Rex vecht in een groep met andere Drivers die ieder hun eigen Blade hebben. Naarmate je de wereld verder verkent, kun je verbonden sluiten met meer Blades. Elke Driver kan gesteund worden door maximaal vier Blades tegelijk, maar er kan slechts één Blade per Driver actief zijn in een gevecht.

CI_NSwitch_XenobladeChronicles2_Screenshot_10.jpg

Iedere Blade heeft een unieke set vaardigheden. Pyra is een vurige Blade die Rex een vlammende vaardigheid kan geven als ze is opgeladen, maar er zijn ook Blades te vinden met ijskoude technieken, giftige krachten en meer. Door verschillende Blades te combineren en gebruik te maken van hun unieke eigenschappen, zijn er een hoop verschillende tactieken te bedenken.

Het gevechtssysteem borduurt verder op de systemen uit Xenoblade Chronicles en Xenoblade Chronicles X. De gevechten zijn echter gestroomlijnder, zodat je makkelijker toegang hebt tot een breed scala aan aanvallen. Arts, de speciale aanvallen en vaardigheden die je tijdens gevechten gebruikt, kunnen nu worden ingezet met een druk op de X-, Y- of B-knop, en je kunt tussen Blades schakelen met de richtingsknoppen. Door van Blade te wisselen krijg je toegang tot hun Arts, dus elke vaardigheid in je arsenaal kan met slechts twee drukken op de knop worden uitgevoerd. Handig, toch?

CI_NSwitch_XenobladeChronicles2_Screenshot_01.jpg

Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk wordt! Arts moeten worden opgeladen voor je ze kunt gebruiken, en hetzelfde geldt voor Blade-krachten. Tijdens een gevecht zal je personage automatisch aanvallen als hij in de buurt staat van een vijand. Je Arts worden opgeladen wanneer deze automatische aanvallen hun doel treffen, en Blade-krachten worden opgeladen wanneer je Arts gebruikt, dus je kunt niet meteen alles uit de kast halen zodra je een gevecht begint! Daarnaast kun je samenwerken met de andere Drivers in je groep om vernietigende combo's uit te voeren... maar alleen als je timing goed genoeg is.

Maar wat heb je aan deze mogelijkheden zonder een wereld om voor te vechten? Tijdens de demonstratie werd slechts een klein deel getoond, maar de wereld van Xenoblade Chronicles 2 bestaat uit meerdere Titans. Tijdens je avontuur verken je de landschappen die zich op deze enorme wezens bevinden, en iedere Titan heeft unieke omgevingen en beschavingen, zoals graslanden, sneeuwvlaktes en watergebieden. We kunnen niet wachten om alles te verkennen!

CI_NSwitch_XenobladeChronicles2_Screenshot_03.jpg

Laten we afsluiten met een paar woorden van Executive Director Tetsuya Takahashi, van ontwikkelaar MONOLITHSOFT. Takahashi-san had het volgende te zeggen over de keuze van de titel: "Toen we Xenoblade Chronicles X ontwikkelden, maakten we een game die vooral draait om het verkennen van een open wereld. Xenoblade Chronicles draaide vooral om het verhaal. Dit keer wilden we een game maken die voortgestuwd werd door een verhaal, dus daarom hebben we Xenoblade Chronicles 2 als titel gekozen."

CI_NSwitch_XenobladeChronicles2_Screenshot_04.jpg

Aan het eind van de presentatie maakte Takahashi-san nog een opmerking over het streven van de game. "In deze game kun je veel verkennen en vechten, net als in Xenoblade Chronicles X, maar er is ook een sterk verhaal zoals in Xenoblade Chronicles. Dus ik hoop dat fans van beide series zich zullen vermaken en veel plezier hebben met deze game."

Kom later terug voor meer informatie over Xenoblade Chronicles 2, en houd onze Facebook-pagina voor de Nintendo Switch in de gaten voor meer nieuws. En als je ze nog niet hebt gehoord (en zelfs als je ze wel hebt gehoord), kun je ook luisteren naar een paar muziekfragmenten van de game.

Xenoblade Chronicles 2 is vanaf de winter van 2017 verkrijgbaar in de winkels en als downloadversie in de Nintendo eShop, exclusief op de Nintendo Switch.

Let op: alle content, media en ontwerpen zijn gebaseerd op deze software zoals deze werd gedemonstreerd op de Electronic Entertainment Expo in juni 2017. De videobeelden zijn van software die momenteel in ontwikkeling is. Bepaalde aspecten van de getoonde beelden (waaronder terminologie) kunnen daarom enigszins afwijken van het uiteindelijke product.