• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • De wereld van Ever Oasis: deel 2


    27-06-2017

    CI_3DS_EverOasis_IshiiSan.jpg

    Hallo, allemaal!

    Ik ben Koichi Ishii van GREZZO Co., Ltd.1 Ik ben de producer en director van Ever Oasis voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen.

    1. GREZZO Co., Ltd.: een softwareontwikkelaar in Tokyo, Japan. Deze studio was betrokken bij de ontwikkeling van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D en The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D.

    Ik heb een geweldige vakantie gehad tijdens Golden Week2… terwijl ik thuis zat. We hadden net een deel van de ontwikkeling afgerond, en ik had geen zin in grote menigtes of veel verkeer, dus ik ben gewoon lekker thuis gaan ontspannen en heb gespeeld met mijn honden.

    2. Golden Week: een week van jaarlijkse feestdagen in Japan die van 29 april tot 6 mei loopt.

    Koko de poedelknuffel en Natsu de yorkshireterriër

    Als ik wat meer tijd heb, wil ik graag verder met mijn avontuur in The Legend of Zelda: Breath of the Wild voor de Nintendo Switch...

    In het eerste deel van deze reeks had ik het over de personages in Ever Oasis. Vandaag wil ik in deel 2 vertellen hoe de wereld van Vistrahda is gemaakt.

    CI_3DS_EverOasis_VistrahdaWorldMap.jpg

    Het scheppen van een nieuwe wereld

    Als ik een game maak, begin ik altijd met de wereld. Om een fantasy-gamewereld te maken, begin ik bijvoorbeeld met deze vragen:

    • Is de wereld een planeet?
    • Uit welke chemische elementen bestaat de planeet?
    • Voor welk klimaat en terrein zorgen deze chemische elementen?
    • Wat voor wezens leven daar?
    • Zijn er mensen of andere menselijke wezens?
    • Hoe wonen deze volkeren?
    • Wat voor soort groeperingen zijn er en wat zijn hun eigenaardigheden?
    • Wat voor gereedschappen gebruiken ze?
    • Hoe hebben de dingen zich in de loop der tijd ontwikkeld?

    …enzovoorts. Ik schets een kaart van de wereld waarbij ik rekening houd met verschillende perspectieven en probeer uit te vogelen hoe alles in elkaar past.

    Sommige mensen zullen misschien vragen of het echt nodig is om alles meteen zo nauwkeurig uit te werken, maar er komen allerlei soorten spelmechanismen voor in de game die niet zichtbaar zijn voor de speler.

    Als de wereld goed doordacht is, is die aandacht op subtiele manieren te zien in toevallige gesprekken, of in voorwerpen die de speler tijdens de game verzamelt. Als de speler die informatie geleidelijk tegenkomt, kan hij een plaatje vormen van een grotere, uitgebreidere wereld. Dat vind ik erg belangrijk.

    Ever Oasis is Egyptische fantasy, dus ons uitgangspunt was een woestijnwereld.

    Dit zijn het soort dingen die we ons afvroegen:

    • Wat voor wereld was het oorspronkelijk?
    • Is het een woestijn geworden omdat de kracht van de geesten afnam?
    • Wat zorgde ervoor dat de kracht van de geesten afnam?
    • Wat betekent dit voor de regels en verstandhoudingen in de wereld?

    We proberen ervoor te zorgen dat de personages niet de hele setting uitleggen. We hopen dat spelers van de game kunnen genieten terwijl ze langzaam een beeld krijgen van de wereld en de geschiedenis door middel van kleine beetjes verstrooide informatie.

    CI_3DS_EverOasis_Sketch.jpg

    De wereld leven inblazen

    Toen de setting van de game eenmaal was bepaald, schakelden we een team van tekenaars in en maakten we een heleboel concepttekeningen om onze visie kracht bij te zetten. Vistrahda is een woestijnwereld, maar naast de gebieden met bruin zand, wit zand en grotten, zijn er nog allerlei andere landschappen met hun eigen charme.

    Vistrahda was niet altijd een woestijn. Lang geleden was het een weelderig, groen land vol oasen. In de loop der jaren werd het bedolven onder het zand, en nu zijn er slechts nog sporen over van de oude wereld. De grote kruik in de afbeelding linksboven is een overblijfsel uit die tijd.

    CI_3DS_EverOasis_SwanBoatCave.jpg

    Er zijn ook nederzettingen in bijvoorbeeld kalksteengrotten, waar blauw een overheersende kleur is. Iets wat er op het eerste gezicht uitziet als een rivier blijkt zand te zijn als je het van dichterbij bekijkt. Was er misschien ooit een rivier die water naar een grote oceaan vervoerde?

    Dat mysterie laat ik aan jullie over. Bedankt voor het lezen!


    Binnenkort zijn we terug met deel 3, waarin de concepttekenaars van Ever Oasis vertellen hoe ze Ishii-sans visie voor Vistrahda tot leven brachten. In de tussentijd kun je deel 1 lezen om alles te weten te komen over de personages in de woestijnwereld, waaronder de held en de watergeest Esna!

    Gratis demo* beschikbaar

    Een gratis demo* van Ever Oasis is nu beschikbaar als download in de Nintendo eShop op de verschillende Nintendo 3DS-systemen, of via de officiële Ever Oasis-website.**

    Ever Oasis is nu verkrijgbaar in de winkel en als downloadbare versie in de Nintendo eShop, alleen voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen.

    *Hiervoor heb je een draadloze internetverbinding nodig. Ook moet je een Nintendo Network ID koppelen, en akkoord gaan met de netwerkvoorwaarden en het privacybeleid.

    **Om downloadgames te kopen of demo's te downloaden in de Nintendo eShop via de officiële website heb je een Nintendo-account nodig die is gekoppeld aan een Nintendo Network ID. Ook moet je de Nintendo eShop al eens hebben bezocht op het systeem waarop je de software wilt downloaden. Om automatisch software te downloaden moet je de nieuwste systeemupdate voor je systeem hebben uitgevoerd en de functie voor automatisch downloaden inschakelen. Bovendien heb je genoeg vrije ruimte nodig om het downloaden te voltooien. Ga voor meer informatie naar Service en info. Aankopen via de Nintendo-website worden betaald met je Nintendo eShop-tegoed.