Algemene Hints & Tips

Van toepassing op: Nintendo DS


Wanneer je de puzzels in Ghost Trick Phantom Detective iets te lastig vindt of wanneer je een paar hints nodig hebt om zelf verder te komen, let dan goed op! We zijn er natuurlijk niet op uit om alles voor te kauwen, maar met een paar algemene hints, die je in je achterhoofd moet houden tijdens je avontuur, zul je zien dat het makkelijker wordt om voor zonsopkomst de waarheid te weten te komen...


De gouden regel

Controleer altijd het bovenste scherm wanneer je Sissel in spookvorm verplaatst van voorwerp naar voorwerp. Natuurlijk zijn er altijd voorwerpen waar je niets mee kunt (er zijn er ook enkele die je kunt beïnvloeden zonder dat je er iets aan hebt), maar je kunt alleen de uitdagingen oplossen door te weten welke middelen je tot je beschikking hebt staan.


Oefening baart kunst

Raak niet ontmoedigd wanneer het je niet lukt om het lot te veranderen - je kunt namelijk oneindig veel keer de tijd terugspoelen om het opnieuw te proberen. Het is zelfs heel normaal om eerst te falen om daardoor spelenderwijs te weten te komen wat je wel moet doen.


Laat je ziel spreken

Tik op alle spraak- en gedachtebubbels die je door het gehele spel tegen komt - Sissel zal geregeld zijn gedachtes over de voorhanden zijnde situatie met jou delen. Sissel heeft vaak goeie ideeën hierover. Hij deelt maar al te graag zijn nuttige adviezen met jou.


Een kwestie van tijd

De puzzels in Ghost Trick: Phantom Detective vragen om een kien observatievermogen, uitmuntende logica en - vaak - perfecte timing. Misschien heb je de juiste volgorde van de benodigde acties reeds uitgedokterd, maar moet je dit combineren met de juiste momenten zodat het ook werkt.

Vaak genoeg zullen levende mensen zonder iets door te hebben hun ding doen zoals een kip koken of glazen wassen. Als je goed oplet zul je momenten ontdekken in hun bewegingen waarbij Sissel net genoeg in de buurt komt van een voorwerp om deze over te nemen of om het voorwerp te manipuleren. Misschien is dat net iets wat je nodig hebt.

Neem als voorbeeld de overspannen man die tegen zichzelf praat. Wanneer zijn tijd gekomen is, merk je dat je een hoop kunt doen aan de andere kant van de kamer. Ga dus eerst zorgen voor meer tijd. Je zult al hebben gezien dat er maar één voorwerp op zijn bureau ligt dat je kunt manipuleren. In dit geval zul je dus het juiste moment moeten ontdekken om met dit voorwerp een ander voorwerp te beïnvloeden waar deze man naar opzoek is. Wacht op het juiste moment, want we hebben het hier over secondes die het verschil maken tussen leven en dood!


Nieuwe gebieden

Terwijl de nacht vordert, zul je meer locaties in de stad ontdekken, maar je wilt niet altijd gelijk in deze gebieden zijn. Sissel ontdekt via nieuwe telefoonnummers nieuwe gebieden, maar hij kan daar soms nog niets doen. Wanneer je onderzoek niets oplevert, is het verstandig om een eerdere locatie verder uit te pluizen om je volgende stap te bepalen. Wanneer je op ontdekkingsreis gaat, is het verstandig om alle ontdekte locaties te bezoeken om te zien waar iets gaat gebeuren...


De grote ontsnapping

Je weet waar wij het over hebben! Dit is een uitdagende puzzel welke vraagt dat je goed uitkijkt voor de ogen van de jagers in het donker. Wanneer zij jouw man zien vluchten is alles voorbij. Zorg dat ze zich allemaal verplaatsen (laat om te beginnen die vent die verscholen zit vallen) en let goed op welke routes de mannen nemen. Onze tip? Ga stiekem onder de trap zitten en kijk dan waar je nog meer naar toe kunt sluipen...