De liefste racers finishen het laatst

Van toepassing op: Nintendo DS


Beleefdheid is leuk in de werkelijke wereld, maar in Mario Kart DS schiet je er niets mee op. Laat dat engeltje op je linkerschouder je maar adviseren in Animal Crossing, in Mario Kart DS moet je naar het duiveltje op je rechter schouder luisteren. Dus plaats die bananenschil vlak om de bocht, en lach om de sukkel die hem niet kan ontwijken.

Hieronder lees je meer over heerlijk gemene tactieken om je rivalen te laten slippen en van de baan te beuken. Als je je vriendschappen liever niet op het spel zet met dubieuze trucjes, kun je beter nu stoppen met lezen…

Uit het oog…
Als je je voorsprong op de rest van de coureurs wilt vergroten, moet je allereerst slim gebruik maken van je omgeving. Elke holte in de weg, elke blinde hoek en elk smal weggetje is een kans voor jou. Als je een bananenschil of nep-voorwerpenbox op een slecht zichtbare plek laat vallen, zal een achteropkomende racer je obstakel waarschijnlijk pas zien op het moment dat hij ermee botst.

Verrassing achter elke box
Het uitzicht op een voorwerpenbox tovert bij elke coureur een glimlacht op het gezicht. Als je die glimlach graag zou willen omdraaien, kun je een bananenschil vlak achter de voorwerpenbox laten vallen. Door de kleuren van zo’n box, kun je niet goed zien wat er achter ligt. De ultieme valstrik maak je door een nep-voorwerpenbox precies op dezelfde plaats als de voorwerpenbox te plaatsen. Doe dit wel perfect, anders zien de andere coureurs meteen dat die ene er anders uitziet dan de andere voorwerpenboxen.


Weg met die turbo
Elke Mario Kart-coureur is dol op die lekkere versnelling die je krijgt als je over een turbotegel rijdt. Daarom is het een goed idee om een banaan of nep-voorwerpenbox te laten vallen net voordat je door zo’n turbotegel vooruit wordt geknald. Zo weet je in ieder geval zeker dat de persoon achter je er geen gebruik van kan maken.


Het hoogtepunt van onbeleefdheid

Er zijn diverse parkoersen die je hoog boven de grond laten racen, waarbij je soms een sprong over een afgrond moet maken om het volgende deel van de baan te kunnen bereiken. Als je een tegenstander eens goed te grazen wilt nemen, moet je ervoor zorgen dat ze die sprong niet gaan halen, door bijvoorbeeld wat rommel bij het afzetpunt te droppen, of op het juiste moment een projectiel te lanceren. Als het lukt, niet vergeten je duivelse lach te laten galmen.