Aan/uit-lampje brandt niet

Van toepassing op: Nintendo GameCube


  1. Controleer eerst of het apparaat goed op de stroomvoorziening is aangesloten.
  2. Controleer of de Nintendo GameCube is ingeschakeld.
  3. Het is mogelijk dat het voedingsblok automatisch is uitgeschakeld. Haal de stekker uit het contact, wacht circa 2 minuten en sluit het apparaat opnieuw aan.
  4. Controleer of andere elektrische apparaten via hetzelfde stopcontact wel goed functioneren om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de stroomvoorziening.
  5. Test, indien mogelijk, een ander voedingsblok om uit te sluiten dat het probleem daardoor wordt veroorzaakt.

Als dit probleem ook optreedt bij een ander voedingsblok (of je kunt het niet met een ander voedingsblok testen), zul je de Nintendo GameCube en het voedingsblok op moeten sturen, zodat ze gerepareerd of vervangen kunnen worden.

Als er geen probleem optreedt als je een ander voedingsblok gebruikt, dien je het oorspronkelijke voedingsblok op te sturen, zodat hij vervangen kan worden. Mocht de garantieperiode verstreken zijn, kun je een nieuw voedingsblok bestellen door contact op te nemen met Nintendo. Kijk op de contactpagina voor de juiste contactgegevens.

Let op: gebruik een defect voedingsblok niet voor andere apparatuur. Eventuele beschadigingen aan de Nintendo GameCube kunnen namelijk door het defecte voedingsblok veroorzaakt zijn!

De precieze reparatiekosten kun je in de betreffende prijslijst vinden. Daar wordt ook uitgelegd wat je precies moet doen als je iets wilt laten repareren.