De software werkt niet of start niet op als ik het pictogram kies.

Van toepassing op: Nintendo Switch


Zit de gamecard voor de software die je wilt gebruiken, in het systeem?

  • Zorg dat de juiste gamecard in het systeem zit.

De gamecard invoeren

Wordt de toegang tot deze software beperkt door het ouderlijk toezicht?

  • Je moet de beperking aanpassen of opheffen in de instellingen voor het ouderlijk toezicht.

Ouderlijk toezicht

Is de software gearchiveerd?

  • Download de software opnieuw in de Nintendo eShop.

Software archiveren

Is je gebruiker niet langer aan je Nintendo-account gekoppeld?

  • Om software te kunnen kopen in de Nintendo eShop moet je gebruiker gekoppeld zijn aan een Nintendo-account. Je aankoopgeschiedenis is aan je Nintendo-account gekoppeld, waardoor je software die je met je account hebt gekocht, niet langer opnieuw kunt downloaden als je gebruiker niet meer aan je Nintendo-account is gekoppeld. Koppel een van de gebruikers op je Nintendo Switch aan de Nintendo-account om opnieuw toegang te krijgen tot de software.

Is dit systeem ingesteld als het actuele systeem voor downloads voor je Nintendo-account?

  • Om op dit systeem software te kunnen spelen die je in de Nintendo eShop hebt gedownload, moet je het systeem instellen als het actuele systeem voor downloads die je met je Nintendo-account hebt gekocht.

Het actuele systeem voor downloads

Heb je de microSD-kaart waarop deze software staat, uit het systeem gehaald?

  • Voer de microSD-kaart met de software in of download de software opnieuw in de Nintendo eShop.

De software is misschien beschadigd.

  • Kies SYSTEEMINSTELLINGEN in het HOME-menu en daarna GEHEUGENBEHEER ⇒ SOFTWARE. Kies vervolgens de software die je niet kunt opstarten, en kies CONTROLEREN OP BESCHADIGDE GEGEVENS.