Foutcode 118-0006

Van toepassing op: Wii U


Wat betekent deze foutcode?

Deze foutcode geeft aan dat er mogelijk een probleem is met je netwerkomgeving.

Wat moet ik doen?

Als je een openbaar netwerk gebruikt, dan kan dat de oorzaak van het probleem zijn. Soms is het moeilijk om het probleem op te lossen zonder hulp van de netwerkbeheerder. Gebruik je een beveiligd of persoonlijk netwerk? Probeer dan het volgende voordat je contact opneemt met de klantenservice.

1. Systeemupdate

Heeft je Wii U de nieuwste systeemsoftware? Volg de instructies hieronder om ervoor te zorgen dat je systeem de nieuwste versie heeft.

a) Kies in het Wii U-menu SYSTEEMINSTELLINGEN.

b) Scrol naar rechts en zoek SYSTEEMUPDATE. Raak vervolgens het pictogram aan.

c) Kies BIJWERKEN om de systeemupdate uit te voeren. Als je een melding krijgt met de boodschap dat de nieuwste systeemsoftware al op je systeem staat, kies dan OKÉ. Als je een versie te zien krijgt die je kunt installeren, volg dan de instructies om verder te gaan met de systeemupdate.

Opmerking: zorg dat de Wii U GamePad is aangesloten op het stopcontact, want de update kan enige tijd in beslag nemen.

2. Verbindingstest

a) Open de systeeminstellingen in het Wii U-menu.

b) Raak het internetpictogram aan (bevestig met de A-knop) > VERBINDING MAKEN > LIJST MET VERBINDINGEN.

c) Kies je internetverbinding en daarna VERBINDINGSTEST.

d) Het resultaat van de test laat zien of er verbindingsproblemen zijn tussen je Wii U en je netwerkapparaat, of met de internetverbinding zelf. Als er rechts onder op het scherm een code verschijnt, schrijf hem dan op. Je hebt die code misschien nodig als je contact met ons opneemt.

CI_TroubleShooting_WiiU_08_ConnectionTest1_nlNL.jpg

Soorten verbindingsproblemen en oplossingen

Voor ALLE SOORTEN verbindingsproblemen

  • Start je netwerkapparaat (router, Access Point enz.) opnieuw op.
  • Verwijder eventuele obstakels rondom het apparaat en zorg dat de apparaten ongeveer twee à drie meter van elkaar zijn verwijderd.
  • Gebruik tijdelijk geen elektronische apparaten zoals magnetrons of mobiele telefoons.

Als er een probleem is tussen je Wii U en het Access Point

CI_TroubleShooting_WiiU_09_ConnectionTest2_nlNL.jpg

  • Voer de beveiligingssleutel van je netwerkapparaat correct in op je Wii U. Open daarvoor in het Wii U-menu de systeeminstellingen en kies INTERNET > VERBINDING MAKEN > LIJST MET VERBINDINGEN > kies de verbinding met het Wii U- en Wii-logo > BEWERKEN > BEVEILIGING. Kies vervolgens de juiste beveiliging en voer de juiste informatie in.
  • Als dat niet werkt, probeer het dan later nog eens. Je netwerk is misschien tijdelijk instabiel of overbelast.

Als er een probleem is tussen het Access Point en het internet

CI_TroubleShooting_WiiU_10_ConnectionTest3_nlNL.jpg

  • Controleer of andere apparaten (zoals smartphones, tablets en pc's) die hetzelfde Access Point gebruiken, een stabiele internetverbinding hebben.
  • Controleer of alle kabels correct zijn aangesloten en of ze niet beschadigd zijn.
  • Voer de beveiligingssleutel van je netwerkapparaat correct in op je Wii U. Open daarvoor in het Wii U-menu de systeeminstellingen en kies INTERNET > VERBINDING MAKEN > LIJST MET VERBINDINGEN > kies de verbinding met het Wii U- en Wii-logo > BEWERKEN > BEVEILIGING. Kies vervolgens de juiste beveiliging en voer de juiste gegevens in.
  • Stel de MTU-waarde (Maximum Transmission Unit-waarde) op je Wii U in op 1300. Kies daarvoor in de systeeminstellingen INTERNET > VERBINDING MAKEN > LIJST MET VERBINDINGEN > kies de verbinding met het Wii U- en Wii-logo > BEWERKEN > scrol twee keer naar rechts > MTU-WAARDE > stel de waarde in op 1300 > OKÉ.
  • Als dat niet werkt, probeer het dan later nog eens. Je netwerk is misschien tijdelijk instabiel of overbelast.

Als de verbindingstest is geslaagd

CI_TroubleShooting_WiiU_11_ConnectionTest4_nlNL.jpg

  • Stel de MTU-waarde (Maximum Transmission Unit-waarde) op je Wii U in op 1300. Kies daarvoor in de systeeminstellingen INTERNET > VERBINDING MAKEN > LIJST MET VERBINDINGEN > kies de verbinding met het Wii U- en Wii-logo > BEWERKEN > scrol twee keer naar rechts > MTU-WAARDE > stel de waarde in op 1300 > OKÉ.
  • Als dat niet werkt, probeer het dan later nog eens. Je netwerk is misschien tijdelijk instabiel of overbelast.

Als deze oplossingen het probleem niet verhelpen, noteer dan de volgende gegevens en neem contact met ons op. De volgende informatie kan helpen om het probleem op te lossen:

  • De naam van je internetprovider
  • De naam van de fabrikant en het merk van je netwerkapparaat (Wi-Fi Access Point, WLAN-router enz.)
  • Het serienummer van je Wii U


Meer over: Foutmeldingen