Foutcode 180-0516

Van toepassing op: Wii U


Wat betekent deze foutcode?

Deze foutcode geeft aan dat jij of de andere spelers met wie je verbinding maakt, een probleem hebben met de netwerkverbinding en dat dit problemen veroorzaakt voor de communicatie en online matchmaking.

Wat moet ik doen?

Als het probleem zich nog steeds voordoet, gebruik dan de volgende oplossingen. Als je niet precies weet hoe je de instructies moet volgen, vraag dan een vriend of familielid om hulp.

1. Een DMZ (Demilitarised Zone) inschakelen op je router

a) Zorg dat er eerst handmatig een IP-adres is toegewezen aan je Wii U, voordat je de DMZ-stand inschakelt.

b) Log in op de pagina met instellingen voor je router.

c) Ga naar 'DMZ' of 'Demilitarised Zone'. Bij de meeste routers vind je dit onder Beveiliging, Applicaties, Firewall of Games.

d) Volg de instructies van je provider en schakel de DMZ-functie in.

e) Voer het IP-adres van je Wii U in.

f) Pas de gewijzigde instellingen toe en sla ze op.

g) Probeer op je systeem verbinding te maken met het internet en controleer of je probleemloos tegen andere spelers kunt spelen. Opmerking: het kan even duren voordat de DMZ-instellingen worden toegepast.

2. Port forwarding

a) Zorg dat er eerst handmatig een IP-adres is toegewezen aan je Wii U, voordat je port forwarding instelt.

b) Log in op de pagina met instellingen voor je router.

c) Zoek 'Port Forwarding'. Bij de meeste routers vind je dit onder Beveiliging, Applicaties, Firewall of Games.

d) Voer de vereiste gegevens in:

(Ports) 442 - 445 en 28000 - 29500

(UDP) Sta verkeer naar alle adressen toe. Dit is nodig voor de peer-to-peerverbinding tijdens de game. (Ports 1 - 65000)

e) Voer het IP-adres van je Wii U in.

f) Pas de gewijzigde instellingen toe en sla ze op.

g) Probeer op je systeem verbinding te maken met het internet en controleer of je probleemloos tegen andere spelers kunt spelen. Het kan even duren voordat de instellingen voor port forwarding worden toegepast.

Als deze oplossingen het probleem niet verhelpen, noteer dan de volgende gegevens en neem contact met ons op. De volgende informatie kan helpen om het probleem op te lossen:

  • De naam van je internetprovider
  • De naam van de fabrikant en het merk van je netwerkapparaat (Wi-Fi Access Point, WLAN-router enz.).
  • Het serienummer van je Wii U


Meer over: Foutmeldingen