Advance Wars: Dark Conflict

Systeem: Nintendo DS Releasedatum: 25-01-2008

Sinds 20 mei 2014 is de Nintendo Wi-Fi Connection-dienst stopgezet en zijn de onlinefuncties (zoals online spelen, matchmaking, competities en ranglijsten) voor Nintendo DS-/DSi-software en Wii-software niet meer beschikbaar. Ga naar Klantenservice voor meer informatie.


Wat je moet weten

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH. Alle aankopen worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via het Nintendo-account waarmee de aankopen zijn gedaan.

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH en moet worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account. Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Deze content kan worden gekocht door gebruikers die een Nintendo-account hebben aangemaakt en akkoord zijn gegaan met de wettelijke voorwaarden. Om content voor de Wii U of een systeem in de Nintendo 3DS-familie te kunnen kopen heb je ook een Nintendo Network ID nodig. Het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, moet dan worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Om met de aankoop te beginnen moet je inloggen met je Nintendo-account en Nintendo Network ID. Zodra je bent ingelogd, kun je de aankoop bekijken en voltooien.

Om content voor de Wii U of een Nintendo 3DS-systeem te kunnen kopen moet het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Op het volgende scherm kun je je aankoop bekijken en voltooien.

De voorwaarden van deze aanbieding gelden voor gebruikers die inloggen met een Nintendo-account waarbij het ingestelde land overeenkomt met de landinstelling van deze website. Als een Nintendo-account een andere landinstelling heeft, kunnen de voorwaarden van deze aanbieding worden aangepast. (De prijs kan bijvoorbeeld worden weergegeven in de lokale valuta.)

Zodra de aankoop is voltooid, wordt de content gedownload op het actuele systeem dat gekoppeld is aan de betreffende Nintendo-account, of aan de betreffende Nintendo Network ID in het geval het een Wii U-systeem of een systeem in de Nintendo 3DS-familie betreft. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

Zodra je de aankoop hebt voltooid, wordt de content gedownload op het actuele systeem dat gekoppeld is aan je Nintendo-account, of aan je Nintendo Network ID in het geval het een Wii U-systeem of een systeem in de Nintendo 3DS-familie betreft. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

De voorwaarden van de aanbieding worden getoond op basis van de landinstellingen van je Nintendo-account.

Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Het gebruik van ongeoorloofde apparatuur of software die technische modificaties van het Nintendo-systeem of software mogelijk maakt, kan ertoe leiden dat deze software onspeelbaar wordt.

Dit product bevat technische beveiligingsmaatregelen.

De content is niet speelbaar voor de releasedatum: {{releaseDate}} . De betaling gebeurt direct bij aankoop.

Nieuwe CO’s voeren het bevel

De bevelhebbers (Commanding Officers, oftewel CO’s) uit de vorige Advance Wars-delen zijn omgekomen, samen met het grootste deel van de wereldbevolking. Dit vond plaats bij de rampzalige gebeurtenissen voorafgaand aan Advance Wars: Dark Conflict. Nu is een nieuw soort leiders opgestaan.

AAA_Adv_Wars_CR_ed.gif

Ed

Deze voormalige cadet van het Laurentiaanse leger heeft zich aangesloten bij het Independent Legion nadat hij door Captain O’Brian werd gered.

Onder zijn commando:
Grondtroepen in zijn CO-zone krijgen extra aanvalskracht.
CO-zone:
2 velden
CO-kracht:
New Era – De mobiliteit van direct vurende eenheden neemt toe met twee velden.

“Blijf altijd hopen!”

AAA_Adv_Wars_CR_O_Brian.gif

O'Brian

Kapitein van het Independent Legion. Hij heeft zijn vertrouwen in het goede van de mens niet verloren en voelt zich verplicht om mensen in nood te helpen.

Onder zijn commando:
Eenheden in zijn CO-zone worden beschermd door een sterkere verdediging.
CO-zone:
3 velden
CO-kracht:
Lifeline – Bij alle eenheden worden 3 HP hersteld.

“Mensen hebben onze hulp nodig.”

AAA_Adv_Wars_CR_ling.gif

Lin

De kalme onderbevelhebber van het Independent Legion. Haar tactische vaardigheden zijn ongekend, maar haar emoties houdt ze liever voor zichzelf.

Onder haar commando:
De verdedigende en aanvallende eigenschappen van alle grondeenheden in haar CO-zone nemen toe.
CO-zone:
1 veld
CO-kracht:
Night Vision – Het zicht van grondeenheden neemt twee velden toe en eenheden kunnen in verstopplaatsen kijken.

“De strijd wordt gewonnen door de helderste denker.”

AAA_Adv_Wars_CR_Cattleya.gif

Catleia

Dit lid van het Independent Legion herinnert zich niets van haar verleden. Nadat ze door Ed is gered, is ze niet van zijn kant geweken.

Onder haar commando:
De kracht van alle eenheden in haar CO-zone neemt toe.
CO-zone:
2 velden
CO-kracht:
Overlord – De mobiliteit en het bereik van indirect vuur neemt met twee velden toe voor alle eenheden.

“Ik kan me niets meer herinneren…”

AAA_Adv_Wars_CR_Sigismundo.gif

Sigismundo

Maakt deel uit van het nieuwe Laurentiaanse leger. Een ambitieuze man met een onstilbare honger naar macht. Hij wil altijd de nummer één zijn.

Onder zijn commando:
De verdedigende en aanvallende eigenschappen van zee-eenheden, ‘ship planes’ en helikopters nemen toe.
CO-zone:
3 velden
CO-kracht:
High Command – Brandstof, munitie en materialen worden voor alle eenheden aangevuld.

“Het nieuwe Laurentiaanse leger zal zegevieren!”

AAA_Adv_Wars_CR_trak.gif

Trak

Lid van het Zephyriaanse leger. Deze man van weinig woorden houdt zijn emoties en meningen voor zichzelf. Hij is een echte professional die ernaar streeft de perfecte soldaat te worden.

Onder zijn commando:
De zee-eenheden en indirect vurende eenheden in de CO-zone worden versterkt.
CO-zone:
2 velden
CO-kracht:
Long Barrel – Het bereik van alle indirect vurende eenheden neemt toe met 2 velden.

“Het is niet mijn taak daarover na te denken.”

AAA_Adv_Wars_CR_zadia.gif

Zadia

Lid van het Zephyriaanse leger. Ze is onbuigzaam en meedogenloos van aard en wordt gedreven door het verlangen haar gesneuvelde broer te wreken.

Onder haar commando:
De aanvallen van luchteenheden in haar CO-zone worden versterkt.
CO-zone:
1 veld
CO-kracht:
Fox One – De mobiliteit van alle luchteenheden neemt met twee velden toe.

“Mijn wraak zal zoet zijn!”

Welkom in de CO-zone

Voor het eerst in de Advance Wars-serie kan je bevelhebber (CO) direct deelnemen aan de strijd. Het is gemakkelijk om vanuit het hoofdkwartier strategische beslissingen te nemen, maar een ware bevelhebber weet ook op het slagveld bewondering af te dwingen.

CO_Effects.jpg

Als een eenheid is geplaatst op je hoofdkwartier of een bijbehorende fabriek, luchthaven of scheepshaven, kun je ervoor kiezen je CO aan deze eenheid toe te voegen. Deze CO-eenheid wordt dan omgeven door een CO-zone. De eenheden binnen deze zone worden door de CO positief beïnvloed, bijvoorbeeld door een toename van hun vuurkracht of verdedigende kracht. Het formaat van de zone is afhankelijk van de CO die je gebruikt, maar meestal gaat het om twee of drie velden rondom de CO-eenheid.

SCR010_en.jpg

Elke keer dat een eenheid binnen de zone een vijandelijke eenheid schade toebrengt, wordt door het gestegen moraal je CO-meter een beetje gevuld. Als de CO-meter halfvol is, wordt de CO-zone met één veld uitgebreid. Als de meter helemaal is volgelopen, kun je een speciale CO-kracht gebruiken die ook je troepen buiten de CO-zone beïnvloedt.

Deze CO-krachten vergroten bijvoorbeeld de mobiliteit, vuurkracht en het bereik van je eenheden, of vullen de energiepunten van eenheden aan.

Als je CO-eenheid wordt vernietigd loopt de CO-meter leeg, maar kun je je CO wel aan een nieuwe eenheid toevoegen om het proces opnieuw te beginnen.

AAA_AdvWars_Units.jpg

Eenheden

Je kunt niet altijd kiezen over welke eenheden je beschikt. Soms moet je doen wat je kunt met het leger dat je krijgt toegewezen. Door de mogelijkheden van elke eenheid volledig uit te buiten kun je het tij in je voordeel keren en je leger naar de overwinning commanderen.

Infantry

Infantry.jpg De doorgewinterde helden van het slagveld – deze voetsoldaten vormen de frontlijn van je verdediging. Infantry-eenheden kunnen basissen veroveren, wat van vitaal belang is voor je oorlogskas. In situaties met oorlogsmist kunnen deze soldaten vijanden in de duisternis ontdekken. Want je kunt niet vuren op dingen die je niet kunt zien.

Bazooka

Bazooka.jpg De Bazooka-eenheden zijn gespecialiseerde voetsoldaten. Net als Infantry kunnen ze basissen veroveren, daarnaast zijn ze goed bewapend tegen tanks en lichtgepantserde eenheden. Ze helpen ook je zicht te vergroten op plattegronden met oorlogsmist, maar ze bewegen langzamer dan Infantry. Het is dan ook niet niks om zo’n zwaar wapen te dragen.

Motorbike *NIEUW*

Motorbike.jpg De Motorbike-eenheden zijn nieuw in de wereld van Advance Wars. Hiermee kunnen commandanten beschikken over een mobiele infanterie-eenheid die razendsnel basissen kan bereiken en innemen. Door afgelegen basissen snel te bezetten kun je al vroeg in de strijd beschikken over extra inkomsten, maar er kleeft wel een nadeel aan de Motorbike-eenheid – in tegenstelling tot Infantry en Bazooka-eenheden kan hij niet over bergen worden verplaatst.

Recon

Recon.jpg Deze verkenningseenheid is de meest mobiele van alle grondtroepen. Het is een belangrijke eenheid om vijandelijke infanterie al vroeg te stoppen. De Recon-eenheid kan geen basissen veroveren, maar biedt commandanten wel een uitstekend zicht in oorlogsmist. Hij kan dienstdoen als een solide verdedigingslinie tussen je indirect vurende eenheden en de vijand.

Mobile Workshop *NIEUW*

Mobile_Workshop.jpg Deze verbeterde versie van de vertrouwde Armoured Personnel Carrier, is min of meer de onderhoudsmonteur van het slagveld. Hij kan een Infantry- of Bazooka-eenheid vervoeren, andere eenheden van brandstof en munitie voorzien en tijdelijke vliegvelden en havens bouwen voor brandstof en herladen. Hij kan niet aanvallen, dus houd hem buiten het bereik van vijandelijk vuur.

Flare *NIEUW*

Flare.jpg De Flare-eenheid is speciaal ontworpen voor plattegronden met oorlogsmist. Met deze eenheid kan een Flare-raket worden afgevuurd tot op een afstand van vijf velden, waarna een gebied van twee velden rondom het inslagpunt wordt verlicht, zodat alle eenheden en terreinelementen binnen dit gebied zichtbaar worden. Helaas blijft de Flare slechts één beurt branden, daarna wordt de omgeving weer in duisternis gehuld.

Mech Gun

Mech_Gun.jpg De Mech Gun is de belangrijkste indirect vurende eenheid. Je kunt hem opstellen achter je frontlinie om vijanden één voor één uit te schakelen met zijn machtige kanonvuur. Deze eenheid is mobiel, goed geladen en heeft een redelijk zichtsbereik. Nadeel is dat de Mech Gun niet tijdens dezelfde beurt kan bewegen en vuren. Zeker als je hem onder bescherming van bergen opstelt, is dit een kracht om rekening mee te houden.

Anti-Air

Anti-Air.jpg Er is één eenheid die net zoveel door voetsoldaten als piloten wordt gevreesd: de Anti-Air-eenheid. Dit is één van de twee soorten grondeenheden die luchtdoelen kunnen aanvallen. Maar hij kan je infanterie net zo gemakkelijk vernietigen als helikopters en andere vliegtuigen. Hij is zelfs effectief tegen kleine voertuigen. Tel daarbij zijn hoge mobiliteit en we kunnen met recht spreken van een even dodelijke als veelzijdige eenheid.

Tank

Anti-Tank *NIEUW*

Heavy Tank *NIEUW*

Heavy_Tank.jpg Als je één stapje omhoog zet vanaf een tank, kom je uit bij dit oorlogsmonster van gemiddeld formaat. Hij is trager dan de standaard tank en kan minder brandstof dragen. Maar wat de Heavy Tank inlevert aan mobiliteit en zichtsveld, wint hij aan vuurkracht en verdediging. Deze eenheid heeft maar weinig vijanden, maar moet wel oppassen voor Bombers en de Mega Tank.

Missiles

Missiles.jpg Waar raketten een vernietigende impact hebben op gronddoelen, laten Missiles je heersen over het luchtruim. Missile-eenheden kunnen vliegtuigen tot op zes velden afstand onder vuur nemen, waardoor een virtuele no-fly-zone ontstaat. Missiles halen de meeste vliegtuigen met één treffer neer, waardoor een goedgeplaatste Missile-eenheid het vrijwel onmogelijk maakt een vliegveld te gebruiken.

Rockets

Rockets.jpg Rockets-eenheden zijn de meest gevreesde indirect vurende strijdkrachten. Ze kunnen eenheden tot op een afstand van vijf velden raken en hebben een vernietigende werking op elk doelwit. Als je een Rockets-eenheid bij oorlogsmist verstopt in een bos of ruïne, is hij moeilijk te verslaan. Het is moeilijk om tot een goed plan van aanval te komen als de vijand onzichtbaar is en het vuur van alle kanten lijkt te komen.

Mega Tank *NIEUW*

Mega_Tank.jpg De ultieme tank. Het is de duurste grondeenheid die je kunt kopen, maar hij is dan ook elke cent waard. Zijn beperkte mobiliteit is te verwaarlozen tegenover zijn meedogenloze vuurkracht en ijzersterke verdediging. De grootste vijanden van de Mega Tank zijn de Anti-Tank en Bomber, maar vergis je niet: deze eenheid laat zich niet zomaar uitschakelen.

Missile Boat *NIEUW*

Missile_Boat.jpg De Missile Boat is speciaal ontworpen voor kortdurende schermutselingen, waarbij hij na zijn aanval meteen weer verdwijnt. Niet zo gek, want hij heeft slechts één raket aan boord. In een langdurige strijd, ligt de Missile Boat dus al snel op de bodem van de zee. Het is zijn voornaamste taak om infanterie snel over zee te verplaatsen, maar zijn ene schot kan soms goed van pas komen.

Lander

Lander.jpg Het werkpaard van de golven. De Lander komt goed van pas bij het verplaatsen van grondtroepen over zee. Hij kan twee grondeenheden van elk formaat van de ene landstrook naar de volgende verplaatsen. De Lander is helaas niet voorzien van wapens, waardoor hij een gemakkelijk doelwit is voor onderzeeërs.

Cruiser

Cruiser.jpg Deze wrekende zee-eenheid patrouilleert over het water, op zoek naar onderzeeërs en vliegtuigen om neer te halen. De Cruiser is voorzien van krachtige wapens om schepen en luchteenheden mee onder vuur te nemen. Cruisers komen goed tot hun recht als je ze Battleships en andere Cruisers laat beschermen. Deze eenheid kan twee helikopters dragen, bijvoorbeeld om ze voorbij luchtafweergeschut te loodsen.

Submarine

Submarine.jpg Door heimelijkheid te combineren met destructieve kracht, is de Submarine een gevreesde tegenstander van Battleships en Carriers. Zolang de brandstofvoorraad het toestaat, kan de Submarine onderwater blijven om ongezien andere schepen te naderen. Vaak is er maar één torpedo nodig om zo’n schip tot zinken te brengen.

Battleship *NIEUW*

Battleship.jpg Alsof het Battleship in eerdere delen nog niet sterk genoeg was, krijgt hij nu een bijzondere extra mogelijkheid. Deze indirect vurende eenheid kan namelijk in dezelfde beurt bewegen en vuren. Omdat hij over maar liefst vijf velden verplaatst kan worden en ook nog eens eenheden op vijf velden afstand kan treffen, moeten alle eenheden binnen tien velden afstand van het Battleship zijn geweldige vuurkracht vrezen.

Carrier *NIEUW*

Carrier.jpg De Carrier is ten opzichte van eerdere Advance Wars-games behoorlijk verbeterd. Hij kan vliegtuigen weliswaar niet meer bestoken met indirect vuur, maar hij kan naast het vervoer van vliegtuigen ze nu ook zelf produceren. Deze Ship Planes stijgen op vanaf het dek van de Carrier en kunnen elke eenheid aanvallen.

Transport Helicopter

Transport_Helicopter.jpg De taak van een Transport Helicopter lijkt weinig heldhaftig. Deze eenheid heeft geen wapens, een zwakke verdediging en beperkte mobiliteit. En dan heeft hij ook nog eens een zeer beperkt zicht in situaties met oorlogsmist. Toch kan deze eenheid een rol van grote betekenis spelen als je Infantry- of Bazooka-eenheden snel over het slagveld wilt verplaatsen.

Battle Helicopter

Battle_Helicopter.jpg De schrik van elke tankbestuurder. De Battle Helicopter is een sterk wapen tegen grondeenheden als Tanks, infanterie en lichtgepantserde voertuigen. Hij kan ook goed worden ingezet tegen andere helikopters. De Battle Helicopter is kwetsbaar door Anti-Air-eenheden en andere vliegtuigen.

Fighter *NIEUW*

Fighter.jpg Deze luchteenheid is een verbeterde versie van de klassieke Fighter. Met zijn machinegeweer kan hij zowel andere vliegtuigen als sommige grondeenheden aanvallen. Zijn vuurkracht is niet fenomenaal, maar zijn veelzijdigheid, hoge mobiliteit en redelijke zichtsveld maken hem tot een eenheid waar iedereen rekening mee moet houden.

Interceptor *NIEUW*

Interceptor.jpg Deze heerser van het luchtruim kan elke vliegende eenheid uitschakelen. Met zijn superieure mobiliteit heerst deze eenheid met ijzeren vuist over de hemelen. Zijn eveneens superieure zichtsveld maakt hem tot een onmisbare strijdkracht in oorlogsmist. Voor je vijanden is de Interceptor als een alomtegenwoordige politiemacht. Wie heerst over het luchtruim, heerst over het slagveld.

Bomber

Bomber.jpg De klassieke bommenwerper brengt genadeloze vernietiging naar het slagveld. Met zijn immense vuurkracht kan hij alles op land en in zee uitschakelen. Maar omdat de Bomber een directe treffer meestal niet overleeft, moet je hem door minstens twee eenheden laten escorteren om je bomaanvallen doeltreffend in te kunnen zetten.

Speel online via de Nintendo Wi-Fi Connection

AAA_AdvWars_wifi.png De wereld van Advance Wars mag dan in puin liggen, hij biedt meer mogelijkheden dan ooit. Voor het eerst kun je namelijk tegen andere generaals van over de hele wereld strijden via de Nintendo Wi-Fi Connection. Naast directe gevechten tegen andere spelers, kun je deze dienst ook gebruiken om (zelfgemaakte) gevechtsplattegronden te uploaden en te downloaden, waardoor je de game eindeloos kunt blijven spelen.

DS_UKV_SCR036.jpg

Strijd tegen de beste strategen

Advance Wars: Dark Conflict laat je één-tegen-één strijden tegen vrienden en andere strategen van over de hele wereld.

Als je strijdt tegen onbekende tegenstanders…
…kun je de Nintendo Wi-Fi Connection laten zoeken naar een tegenstander van gelijkwaardig niveau, of het opnemen tegen een willekeurige tegenstander. De regels voor elke plattegrond worden willekeurig bepaald.

Als je strijdt tegen vrienden…
…mogen jullie zelf de spelregels bepalen. Je kunt zelfs strijden op zelfgemaakte of gedownloade plattegronden. Dankzij de ingebouwde microfoon kun je tijdens gevechten Voice Chat gebruiken om het verloop van de strijd te bespreken.

map_en.gif

Eindeloos veel plattegronden

Bezoek het Map Centre als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging of je eigen meesterwerk met andere spelers wilt delen.

Plattegronden downloaden
Je kunt twee soorten plattegronden downloaden: Random (willekeurig) of Recommended (aanbevolen). De aanbevolen plattegronden zijn het hoogst beoordeeld door spelers die op deze plattegronden hebben gezegevierd. Om een plattegrond te downloaden, moet je contact maken met de Nintendo Wi-Fi Connection, een lege positie kiezen in je Design-sectie om de plattegrond in op te slaan (er zijn vijftig posities beschikbaar), en je keuzes bevestigen. Meer is niet nodig. Als je op een plattegrond de overwinning hebt behaald, krijg je de mogelijkheid om de kwaliteit ervan te beoordelen. Je beoordeling wordt de volgende keer dat je verbinding maakt toegevoegd aan de server.

Plattegronden uploaden
Als je zelf een plattegrond hebt gemaakt, kun je voor ‘Send Map’ kiezen om deze te uploaden naar de Nintendo Wi-Fi Connection. De enige eisen die aan je plattegronden worden gesteld, is dat ze maximaal uit 10 X 10 velden bestaan, dat er maximaal 50 eenheden op de plattegrond zijn geplaatst, en dat je zelf al een keer op de plattegrond hebt gewonnen. Als andere spelers je plattegrond hebben gedownload, kun je zien hoe hoog ze de plattegrond beoordelen die je als laatste had toegevoegd aan de server.

CR050_en.jpg

Design Room

Hoe ziet jouw ultieme oorlog eruit? Schep je eigen scenario’s in de Design Room van Advance Wars: Dark Conflict en strijd op je eigen plattegronden. Deel je meest geslaagde werkstukken met vrienden of Advance War-spelers van over de hele wereld via de Nintendo Wi-Fi Connection.

SCR055_en.jpg

Intelligent Design

De Design Room is eenvoudig te gebruiken, maar kent waanzinnig veel mogelijkheden. Je kunt maximaal 50 zelfgemaakte plattegronden maken en bewaren, waarbij je alle elementen uit de Story Mode tot je beschikking hebt.

Het minimale formaat van je plattegronden is 5-bij-5, het maximale is 30-bij-30, en natuurlijk zijn alle tussenliggende maten ook beschikbaar. Dankzij de Wipe Clean-functie kun je de hele plattegrond met een enkele terreinsoort vullen, bijvoorbeeld met zee, vlakte, berg of bos. Als je zo een basis hebt gelegd, kun je geheel naar eigen wens aanpassingen aanbrengen aan het terrein en eenheden plaatsen. Het is ook mogelijk speciale objecten te plaatsen, zoals plasmaschilden, meteoren en vlammen.

Je kunt ook kiezen voor een willekeurig samengestelde plattegrond, en hier vervolgens aanpassingen in aanbrengen. Er kunnen maximaal 50 eenheden op een plattegrond worden geplaatst, waarbij je de kunstmatige intelligentie van elke eenheid kan aanpassen. Het is ook mogelijk om een Commanding Officer aan een eenheid toe te wijzen.

Je bepaalt niet alleen hoe de plattegrond eruitziet, maar ook onder welke spelregels erop wordt gespeeld. Wordt er gestreden onder een heldere hemel, of wordt het zich gehinderd door dichte oorlogsmist? Of misschien wil je de weersomstandigheden willekeurig laten bepalen? Je kunt ook het beginfonds en de inkomsten voor elke basis bepalen, net als het vechtgedrag van de computer of het aantal dagen dat het mag duren om de strijd te winnen.

SCR041_en.jpg

Creëer en heers

Als je je meesterlijke slagveld hebt voltooid, kun je naar het menu van Single DS Play gaan om te proberen op de plattegrond te zegevieren. Als je op je eigen creatie hebt overwonnen, kun je hem online delen met andere spelers via de Nintendo Wi-Fi Connection.

Categorieën

Strategiespel

Multiplayer-stand

Tegelijkertijd

Spelers

1 - 4

Uitgever

Nintendo

Ontwikkelaar

Intelligent Systems

Functies

Internet

Leeftijdsclassificatie

  • 12
  • Geweld
  • Grof taalgebruik

Nintendo DS Game Card

Systeem

Nintendo DS

Releasedatum

25-01-2008

Leeftijdsclassificatie

12