1. Iwata vraagt zijn voormalige werknemer

Sakurai:

Dit is voor de 'Iwata vraagt'-rubriek, nietwaar?

Iwata:

Dat klopt!

Sakurai:

Oftewel een rubriek, waarin jij als president-directeur van Nintendo ontwikkelaars uit eigen huis interviewt.

Iwata:

Precies.

Sakurai:

Is mijn aanwezigheid dan niet in strijd met het basisconcept van deze rubriek, aangezien ik niet bij Nintendo werk?

Iwata:

Dat zien we dit keer door de vingers, aangezien je vroeger voor mij gewerkt hebt.

Sakurai:

Juist. (Lacht.) 'Iwata vraagt zijn voormalige werknemer' dus.

Iwata:

Waarschijnlijk kan ik het beste eerst even uitleggen hoe het komt dat ik je voormalige baas ben.

Sakurai:

Dat lijkt me een goed idee.

Iwata:

Goed dan. (Lacht.) Sakurai-kun1 - en ik gebruik die aanspreekvorm bewust, aangezien ik je eerste baas was toen je aan de slag ging als spelontwikkelaar bij HAL Laboratory - hoe oud was je toen?

*1 Vergelijkbaar met het 'san', zoals bijvoorbeeld in 'Iwata-san', wordt 'kun' gebruikt als een informele aanspreekvorm. Het wordt door personen met een hogere status gebruikt om personen met een lagere status te adresseren.

Sakurai:

19 jaar.

Iwata:

Wauw, 19 nog maar!

Sakurai:

Ja. Jong en vol energie! (Lacht.)

Iwata Asks
Iwata:

Kort daarna begonnen we samen aan de ontwikkeling van het prototype van de oorspronkelijke Super Smash Bros. voor de Nintendo 64. Ik als president van HAL Laboratory en jij als ontwikkelaar. Vandaar...

Sakurai:

Vandaar heet de rubriek voor vandaag: 'Iwata vraagt zijn voormalige werknemer'.

Iwata:

Precies. Laten we beginnen met het interview.

Sakurai:

Oké.