5. Karakuri en Ichimodajin

Iwata:

Om van onderwerp te veranderen wil ik jullie vragen welke elementen van het spel jullie het leukst vinden.

Chad:

Het onderdeel dat ik het leukst vindt, ontstond door een probleem. Toen we erover dachten hoe we spelers in de meerspelerstand konden motiveren om naar de volgende kamer te gaan, besloten we gebruik te maken van

Video: Polterpup verschijnt

Om van onderwerp te veranderen wil ik jullie vragen welke elementen van het spel jullie het leukst vinden.
polterpup .

Iwata Asks
Iwata:

Dat is een spookhond waarvan je niet zeker weet of hij vriend of vijand is.

Chad:

Juist. Maar om de een of andere reden vindt hij Luigi leuk. Hij verschijnt ook in het verhaal,

Video: Op het spoor van polterpup

Om van onderwerp te veranderen wil ik jullie vragen welke elementen van het spel jullie het leukst vinden.
maar in de meerspelerstand moet je polterpup vangen en zijn sporen volgen . Dat zorgt ervoor dat je van kamer naar kamer loopt.

Iwata:

Ik snap het.

Chad:

Iets wat ik net zo leuk vind als polterpup, is wat ik Luigi-neuriën noem.

Iwata:

Wat is dat?

Ikebata:

Dat is

Video: Luigi kan niet stoppen met neurieën

Om van onderwerp te veranderen wil ik jullie vragen welke elementen van het spel jullie het leukst vinden.
als Luigi meeneuriet met de achtergrondmuziek . Maar dat heeft niet zo veel te maken met de manier waarop je het spel speelt (lacht)!

Chad:

Ja (lacht)!

Iwata:

Chad, ik vermoed dat jij het leuk vindt omdat je de audioregisseur bent.

Chad:

Natuurlijk!

Iedereen:

(lacht)

Brian:

We hebben er met Luigi’s Mansion 2 voor gezorgd dat mensen die het eerste deel niet hebben gespeeld een compleet nieuwe spelervaring krijgen voorgeschoteld. Maar we hebben een ideetje verwerkt in de tweede helft, waar spelers van het eerste spel veel plezier aan zullen beleven, en dat is wat ik het leukst vind.

Iwata Asks
Iwata:

Wat voor idee?

Brian:

Sorry, maar dat is nog geheim (lacht)! Maar ik weet zeker dat het herinneringen zal oproepen bij mensen die Luigi’s Mansion twaalf jaar geleden hebben gespeeld. (Opmerking: het oorspronkelijke Luigi’s Mansion werd in Japan in 2001 uitgebracht.)

Iwata:

Wat is jouw favoriete onderdeel, Bryce?

Bryce:

Hoewel dit spel gaat over het vangen van spoken, zijn mijn favoriete aspecten de humor en dramatische ontwikkelingen. Als iemand die het spel heeft gemaakt, kan ik in het uiteindelijke spel ook genieten van Luigi’s reacties, en speel ik terwijl ik in spanning de verschillende kunstjes afwacht – zoals hoe spoken zullen verschijnen. Al vroeg in de ontwikkeling leerde Miyamoto ons het Japanse woord ‘karakuri’ (mechanisme of kunstje), en dat zie je in het hele spel terug.

Iwata Asks
Iwata:

Ah, er is dit keer veel ‘karakuri’.

Miyamoto:

Ja. Het spel bevat zelfs meer leuke elementen dan ik had verwacht. En de filmscènes zijn meer dan gewoon presentaties – ze sluiten perfect aan en bieden precies de juiste dosis verrassingen. En er zijn behoorlijk wat korte filmscènes, dus ik denk dat spelers daarvan zullen genieten. Ik wel, in ieder geval (lacht)!

Bryce:

Ik ben blij dat te horen (lacht).

Iwata:

En jij, Ikebata?

Ikebata:

Bryce noemde net het Japanse woord ‘karakuri’, maar ze hebben nog een ander belangrijk Japans woord geleerd: ‘ichimodajin’ (ze allemaal tegelijk pakken).

Iwata:

‘Ichimodajin’? Je moest zo’n moeilijk Japans woord leren (lacht)?

Bryce:

Ja, dat weet ik nog. ‘Ichimodajin’ (lacht)!

Iedereen:

(lacht)

Ikebata:

‘Ichimodajin’ heeft betrekking op het in een keer opzuigen van een groep spoken. Je kunt in dit spel van alles opzuigen met de Spookzuiger 5000. Het is leuk om één spook op te zuigen, maar wat nog veel leuker is…

Iwata:

‘Ichimodajin’ (lacht).

Ikebata:

Precies. Het is het leukst om

Video: Ichimodajin!

Om van onderwerp te veranderen wil ik jullie vragen welke elementen van het spel jullie het leukst vinden.
verschillende spoken op te zuigen met ‘ichimodajin’ .

Miyamoto:

Ik wil graag iets zeggen over de strategie.

Iwata:

Ga je gang.

Miyamoto:

Talloze spoken verzamelen zich rond Luigi. Het spel wordt moeilijk als je een spook voor hem opzuigt, en je in de rug wordt aangevallen door een ander. Om dit soort aanvallen te voorkomen, zijn in dit actiespel twee technieken belangrijk: het opzuigen van spoken met ‘ichimodajin’, en

Video: Ontwijk een aanvallend spook

Om van onderwerp te veranderen wil ik jullie vragen welke elementen van het spel jullie het leukst vinden.
het gebruik van de B-knop terwijl je spoken opzuigt, om een aanvallend spook te ontwijken .

Bryce:

Dat is een functie die we op advies van Miyamoto hebben toegevoegd.

Miyamoto:

Het is een beetje lastig, maar als je de besturing kent, word je steeds beter. Het is de sleutel tot het uitspelen van Luigi’s Mansion 2.

Ikebata:

Dat is waar. Het spel zit zo in elkaar, dat hoe meer spoken je in een keer opzuigt met ‘ichimodajin’, hoe meer geld je ontvangt en hoe hoger je score uitvalt.

Iwata:

Tussen haakjes, hoe zuig je spoken op met ‘ichimodajin’?

Ikebata:

Dit spel heeft een nieuwe functie met de naam fantoomflitser. Je kunt de fantoomflitser opladen en er een groot gebied mee verlichten. Dus terwijl je de fantoomflitser oplaadt, wacht je tot de spoken zich om je heen verzamelen en gebruik je hem op precies het juiste moment om de spoken te verdoven.

Iwata:

Je kunt ze niet opzuigen als ze niet zijn verdoofd.

Ikebata:

Dat klopt. Als ze zijn verdoofd, hoef je ze alleen maar op te zuigen. Timing en je positie zijn dus belangrijk.

Miyamoto:

Als je spoken voor je met licht raakt verdwijnen ze weer, dus het vinden van een goede positie betekent dat je er zo veel mogelijk achter je moet verzamelen. Als het juiste moment aanbreekt, draai je je om en gebruik je de fantoomflitser. Dat is ‘ichimodajin’ (lacht).

Iwata Asks
Iwata:

(lacht)

Miyamoto:

Het voelt erg goed, dus probeer vooral die ‘ichimodajin’.

Ikebata:

En je ontvangt héél veel geld (lacht)!