4. Het belang van observatie

Iwata:

Ik kan me voorstellen dat jullie lang hebben gediscussieerd over hoe jullie het beste gebruik konden maken van de functies van de Nintendo 3DS.

Tancred:

Ja, dat klopt. Een van de grote uitdagingen waarmee we tijdens de ontwikkeling van deze titel te maken kregen, was hoe we goed gebruik konden maken van de 3D-mogelijkheden van het systeem. We besloten het onderste 2D-scherm als canvas te gebruiken, op dezelfde manier als we eerder hadden gedaan, terwijl je het onderwerp van je tekening op het bovenste scherm in drie dimensies kunt bekijken. Als je een tekening maakt, zoals een stilleven, landschap of portret, teken je doorgaans immers iets wat oorspronkelijk in drie dimensies bestond, waarbij je deze beelden namaakt op een plat oppervlak.

Iwata:

Dus dit werkt perfect op de Nintendo 3DS.

Tancred:

Ja, absoluut. Als je een tekening of schilderij maakt, is niet de manier waarop je je hand beweegt het belangrijkst, maar de hoeveelheid tijd die je besteedt aan het observeren van het onderwerp van je kunstwerk.

Iwata:

Dus het is belangrijk om naar het onderwerp te kijken dat je wilt tekenen of schilderen, en dat je het echt begrijpt.

Tancred:

Precies. Zo kwam ik tot het inzicht dat je het bovenste scherm van het Nintendo 3DS-systeem kunt gebruiken om het onderwerp van je tekening te draaien en observeren, of om de belichting aan te passen. Dat houdt in dat je precies doet wat een kunstenaar ook doet als hij een model of landschap observeert.

Jason:

Door je onderwerp van verschillende kanten te bekijken en de belichting aan te passen, kun je het veel beter leren te begrijpen. En dat helpt je een betere tekening te maken.

Iwata Asks
Terasaki:

Maar het was een behoorlijke uitdaging om 3D-afbeeldingen te vinden voor gebruik in de lessen, nietwaar?

Tancred:

Jazeker. Er zijn nauwelijks hulpbronnen beschikbaar voor 3D-fotografie, waardoor je niet zomaar kunt betalen voor een licentie om bepaalde foto’s te gebruiken. In plaats daarvan moesten we de meeste foto’s zelf maken.

Miyachi:

Tancred is zelfs speciaal op vakantie gegaan om foto’s te maken.

Tancred:

Hé! Dat was geen vakantie (lacht)! (Allen lachen.)

Tancred:

Al denk ik niet dat al mijn collega’s daar hetzelfde over zullen denken (lacht)... Maar goed, ik vroeg me af waar ik in het Verenigd Koninkrijk terecht kon om foto’s van typische Europese landschappen te maken en kwam tot de conclusie dat ik daarvoor naar Wales moest.

Iwata:

Wales ligt in het westen van het Verenigd Koninkrijk en bevat uitgestrekte gebieden vol ongerepte, natuurlijke schoonheid, nietwaar?

Tancred:

Ja, dat klopt. Ik heb een cameraman gehuurd om 3D-foto’s te maken en we zijn vier à vijf dagen op pad geweest. We werkten volgens een strak schema, dus het ene moment stonden we midden in een rivier en het andere moment bungelden we aan een klif. Maar we zijn erin geslaagd om allerlei foto’s te maken.

Iwata:

Dat klinkt niet echt als het werk van een producent van een videogamebedrijf (lacht)!

Tancred:

Dat kun je wel stellen (lacht)!

Jason:

Tancred is ook wel een buitenmens, hij is er dol op om eropuit te trekken.

Iwata:

O, is dat zo?

Tancred:

Ja. Ik vond die trip heel erg spannend. Ik weet nog dat we onder het rijden een pony tegenkwamen. Zonder ook maar een seconde na te denken, stapten we uit de auto en begonnen we foto’s te maken.

Terasaki:

Dit is die

Video: pony

Ik kan me voorstellen dat jullie lang hebben gediscussieerd over hoe jullie het beste gebruik konden maken van de functies van de Nintendo 3DS.
pony .

Iwata:

Zijn staart en hoofd bewegen allebei.

Terasaki:

In deze titel is er een les waarin je tekent wat je in een video ziet.

Iwata:

In de echte wereld komt het zelden voor dat je iets tekent wat compleet bewegingloos is.

Tancred:

Ja, inderdaad. Daarom hebben we besloten om enkele bewegende beelden toe te voegen die je na kunt tekenen. Als je naar buiten gaat om een tafereel te schetsen, bewegen de wolken, zwiepen de bladeren heen en weer, en zie je het licht veranderen. In eerste instantie is dit voor veel mensen een uitdaging.

Iwata:

Dus je hebt in een van de lessen een video opgenomen aan de hand waarvan mensen kunnen ervaren hoe het is om iets te tekenen wat dichter bij het echte leven staat.

Tancred:

Zo is dat.

Terasaki:

Er zijn ook foto’s van mensen... Hier heb je er een.

Iwata:

Aha, ik zie dat

Video: de foto van de jongen ronddraait

Ik kan me voorstellen dat jullie lang hebben gediscussieerd over hoe jullie het beste gebruik konden maken van de functies van de Nintendo 3DS.
de foto van de jongen ronddraait .

Terasaki:

Tancred, je hebt toch een draaistoel gebruikt om deze foto’s te maken?

Tancred:

Dat klopt. Die leek op de stoel waar ik nu op zit. Ik heb de foto’s gemaakt terwijl ik de draaihoek van mijn stoel veranderde. (Terwijl hij dit zegt, draait Tancred rond in zijn stoel.) (Allen lachen.)

Tancred:

Dat maakte het mogelijk om iemand vanuit tal van verschillende hoeken te observeren.

Iwata:

Je kunt niet alleen het model draaien, maar ook de belichting, toch?

Miyachi:

Ja.

Iwata:

Door de hoek van de belichting aan te passen, bieden de schaduwen je een beter perspectief.

Tancred:

De belichting aanpassen kan op twee manieren. De eerste manier is door de hoek aan te passen waarmee het licht op het onderwerp valt, zodat je een tekening kunt maken die het onderwerp zo flatteus mogelijk weergeeft. De andere manier is door de lichtbron zelf aan te passen om een beter begrip te krijgen van de afmetingen, textuur en vorm van het onderwerp. Dus ik denk dat je deze keer een stuk meer kunt leren in vergelijking met de laatste titel, waarin je simpelweg platte afbeeldingen namaakte.

Iwata Asks
Iwata:

Dus tot nu toe had je een tweedimensionale afbeelding die je namaakte, terwijl bij deze titel de ervaring veel meer lijkt op wanneer je iets tekent in de echte wereld.

Tancred:

Juist. We hebben het element van observatie, waar kunstdocenten zoveel belang aan hechten, kunnen uitbreiden. Dus je kopieert niet simpelweg een platte afbeelding of foto, maar komt veel dichter bij de realiteit van het tekenen.

Iwata Asks