4. Tijd lost alles op

Koizumi:

Toen we het over schattigheid hadden, moest ik denken aan het uiterlijk van Toad. Normaal gesproken valt hij niet echt op, maar omdat hij dit keer kattenoren krijgt, oogt hij meteen een stuk schattiger. Doordat hij nu ook zo snel kan rennen, is hij volgens mij een zeer aantrekkelijk personage geworden.

Iwata:

Ja. Fans van Toad moeten dit niet verkeerd opvatten, maar hij is echt verrassend populair.

Koizumi:

Juist. Er zijn dit keer zelfs speciale spelmogelijkheden met Toad.

Hayashida:

Voortbordurend op Super Mario Galaxy, zijn er nu levels genaamd “Toad-baas gaat op sterrenjacht”, waarin Toad-baas verschijnt met zijn bekende melodietje dat gaat van “ta-dada-da, ta-dada-da”.

Iwata:

Wat moet je doen in die levels?

Hayashida:

Video: Toad-baas gaat op sterrenjacht

Toen we het over schattigheid hadden, moest ik denken aan het uiterlijk van Toad. Normaal gesproken valt hij niet echt op, maar omdat hij dit keer kattenoren krijgt, oogt hij meteen een stuk schattiger.
Het is een soort puzzelspel met speciale levels waarin je de bewegingsbesturing van de Wii U GamePad gebruikt om de camera te draaien en met Toad-baas vijf groene sterren moet pakken . We hebben dit erin gestopt in de hoop dat mensen ervaring mensen opdoen met het besturen van de camera, zoals je dat doet in een 3D Super Mario-spel.

Iwata:

Je nodigt spelers uit om van 3D Super Mario te genieten.

Hayashida:

Ja. En dit keer draagt Toad-baas een rugtas, waardoor hij zo zwaar is dat hij niet kan springen, zodat zelfs Goomba’s opeens erg lastige vijanden worden.

Iwata Asks
Iwata:

Je kunt er niet op springen! (lacht)

Hayashida:

Juist, je moet ze ontwijken. Dat voelt nieuw en is verrassend leuk.

Miyamoto:

Wanneer je dit op voorhand had voorgesteld, had ik misschien gezegd, “Niet kunnen springen? Nee!” Het is erg ongebruikelijk voor een Super Mario-spel.

Iwata:

Ja, inderdaad.

Miyamoto:

Maar dit is ook weer zoiets dat ik prima vond omdat het leuk is. Als we altijd maar vast zouden houden aan klassieke Super Mario-mogelijkheden, zouden spelers er misschien genoeg van krijgen.

Iwata:

Maar sinds Super Mario Galaxy weten spelers dat er ook heel nieuwe dingen mogelijk zijn.

Miyamoto:

Dit keer zijn er ook behoorlijk vreemde levels, vooral in de tweede helft van het spel.

Hayashida:

Inderdaad. Er is een level in Japanse stijl, en een level in de stijl van Mario Kart15.15. Mario Kart: Een racespel met Mario-personages. Het nieuwste deel in de Mario Kart-serie is Mario Kart 7, een racespel dat in december 2011 verscheen voor het Nintendo 3DS-systeem.

Iwata:

Een level in Japanse stijl?

Hayashida:

Er zijn tatamimatten en papieren schuifdeuren.

Video: Schuifdeuren

Toen we het over schattigheid hadden, moest ik denken aan het uiterlijk van Toad. Normaal gesproken valt hij niet echt op, maar omdat hij dit keer kattenoren krijgt, oogt hij meteen een stuk schattiger.
Je kunt de schuifdeuren openen door het scherm van de Wii U GamePad aan te raken .

Iwata:

(lacht)

Motokura:

We zijn aan dat level begonnen omdat de levelontwerper dat graag wilde. (lacht)

Miyamoto:

Het is een level in Japanse stijl, maar er zit ook een Chinese gong in. Het klopt niet helemaal, een beetje zoals buitenlanders vaak naar Japan kijken.

Iwata:

Nou ja, het spel word door Japanse mensen gemaakt. Misschien wilde het team het level zo maken dat het voor spelers in alle landen aantrekkelijk is. En hoe ziet dat Mario Kart-level eruit?

Motokura:

Eerst maakten we een turbotegel, en daar bouwden we op verder. Aan het eind bespraken we het thema van het level, en…

Iwata:

Je dacht opeens, “Laten we er Mario Kart van maken!”

Motokura:

Ja. We hebben dat thema geleend voor de resonantie! (lacht)

Miyamoto:

Als je het speelt, denk je,

Video: "Is dit Mario Kart?"

Toen we het over schattigheid hadden, moest ik denken aan het uiterlijk van Toad. Normaal gesproken valt hij niet echt op, maar omdat hij dit keer kattenoren krijgt, oogt hij meteen een stuk schattiger.
“Is dit Mario Kart?” . Zelfs de achtergrondmuziek is hetzelfde.

Iwata:

Je hebt zelfs de achtergrondmuziek overgenomen? Nou ja, het komt uit hetzelfde bedrijf, maar… (lacht)

Hayashida:

Ja! (lacht) Meestal tref je dit soort levels pas na het eind van het spel, maar dit keer hebben we het meteen erin gestopt.

Iwata:

Dan moet er na het einde iets anders verschijnen om naar uit te kijken, neem ik aan?

Hayashida:

Ja. Na het einde komt dit keer Rosalina 16 beschikbaar als speelbaar personage.16. Rosalina: Een personage dat verschijnt in de Super Mario Galaxy-serie.

Iwata:

Oh! Rosalina?! Wie heeft daar toestemming voor gegeven?

Koizumi:

Eh, volgens mij was ik dat! (lacht) Maar Motokura kwam naar me toe en zei dat hij haar in het spel wilde stoppen.

Iwata:

Motokura, waarom Rosalina?

Motokura:

Ik zocht naar een leuke verrassing voor na het einde, en wilde naast prinses Peach nog een ander vrouwelijk personage toevoegen. Veel fans van Super Mario Galaxy vinden Rosalina een tof personage, en ze verscheen onlangs ook in Mario Kart, dus leek ze me bekend genoeg.

Iwata Asks
Miyamoto:

Toen we aan de eerste Super Mario Galaxy werkten, maakte ik me wat zorgen over de verschijning van Rosalina, omdat we prinses Peach al hadden. Maar het leek me prima zolang ze tot de Super Mario Galaxy-serie beperkt zou blijven, en we hebben haar zo ontworpen dat ze wat groter dan Mario is. Maar opeens verscheen ze in Mario Kart als gewoon personage. Ze is nu even groot als de andere personages.

Iwata:

Zoals ze zeggen, de tijd lost alles op.

Miyamoto:

Als ik er nu aan terugdenk, vraag ik me af waar ik me zorgen over maakte. Misschien was het een gebrek aan ervaring. (lacht)

Hayashida:

Dit keer heeft Rosalina een

Video: Rosalina's speciale draai-aanval

Toen we het over schattigheid hadden, moest ik denken aan het uiterlijk van Toad. Normaal gesproken valt hij niet echt op, maar omdat hij dit keer kattenoren krijgt, oogt hij meteen een stuk schattiger.
speciale draaiaanval , waarmee ze gemakkelijk door vijanden kan ploegen.

Iwata:

Zou je haar aanraden voor het verkennen van levels nadat je het spel hebt uitgespeeld?

Hayashida:

Ja. Maar ze raakt haar draaiaanval kwijt als ze in een kat is veranderd.

Iwata:

Huh? Ze verliest een vaardigheid door een transformatie?!

Hayashida:

Inderdaad. Maar ze wordt ook een interessant personage als ze in een kat is veranderd. Ze wordt een zwarte kat.

Iwata:

Dat meen je niet…

Motokura:

Koizumi had daarom gevraagd. Hij zei dat ze zwart moest worden.

Iwata:

Typisch Koizumi!

Iedereen:

(lacht)