2. De speltypen Versus en Co-op en de Share-functie

Iwata:

Nu we het er toch over hebben, waarom praten we niet over de details van het spelen van Super Smash Bros. Brawl via het internet?

Sakurai:

Prima. Je kunt natuurlijk tegen anderen vechten. Ik wilde echter ook andere primaire vormen van online spelen aanbieden en heb uiteindelijk drie verschillende elementen gecreëerd: Versus (tegen elkaar), Co-op (samenwerken) en Share (delen) (document bekijken) . Zoals we eerder al bespraken, heb je bij Versus de mogelijkheid om tegen vrienden (With Friends) of willekeurige personen (With Anyone) te spelen. Natuurlijk kunnen spelers zich ook mengen in wedstrijden die voor iedereen toegankelijk zijn en kunnen twee spelers het tegen elkaar opnemen in uitdagingen als de Home-Run Contest.

Iwata:

Juist.

Sakurai:

Je kunt samen tegelijk de zandzak aanvallen of je kunt de wedstrijd zo instellen dat je een soort baansportevenement krijgt en om en om twee zandzakken moet aanvallen, waarbij de speler die ze het verst weet te slaan de wedstrijd wint. Je zult je verbazen over hoe meeslepend dit kan zijn! (Lacht.)

Video: Home-Run Contest-video

Nu we het er toch over hebben, waarom praten we niet over de details van het spelen van Super Smash Bros. Brawl via het internet?
Home-Run Contest-video

Iwata:

Net als wanneer je tegen de tijd speelt, komen er weinig emoties los als je alleen speelt. Maar als je tegen iemand anders speelt, lijkt dit echter een uniek soort spanning toe te voegen.

Sakurai:

Precies. Vervolgens biedt Co-op spelers de kans om samen te werken. Ze moeten teams vormen om mee te doen aan wedstrijden als de Team Multi-Man Brawl. Als je meedoet aan een Brawl, kun je niet alleen teams vormen met je vrienden, maar ook met willekeurige spelers, waardoor beide elementen van Versus en Co-op samenkomen.

Iwata Asks
Iwata:

Echt waar? Kun je teams vormen met willekeurige personen?

Sakurai:

Dat kan.

Iwata:

Worden de teams dan willekeurig gevormd?

Sakurai:

Ja. Als vier mensen samen spelen, worden ze willekeurig aan teams toegewezen, om vervolgens met zijn tweeën tegen de andere twee te vechten.

Iwata:

Dat betekent dat je in een team kunt komen te zitten met iemand die je niet eens kent.

Sakurai:

Inderdaad. Als vier spelers samenkomen, zullen er altijd spelers zijn die telkens op de derde of vierde plaats eindigen. Maar door de mogelijkheid gekoppeld te worden aan een sterkere speler, hebben ze nu de kans om de smaak van de overwinning te proeven.

Iwata:

Juist.

Sakurai:

De Share-functie stelt je tenslotte in staat om Snapshots (foto’s uit het spel) uit te wisselen of ze te laten verspreiden door Nintendo’s server.

Iwata:

De speltypen Versus en Co-op lijken me leuk, maar ik denk dat de Share-functie best eens het soort unieke plezier kan worden dat Smash Bros. Brawl kan bieden door gebruik te maken van het internet.

Sakurai:

Inderdaad. Behalve Snapshots uitwisselen, kan een speler ook gebieden plaatsen en ontvangen die bewerkt zijn met de Stage Builder-functie (levelbouwer). Misschien moet ik eerst wat over deze functie zeggen, om een betere uitleg te kunnen geven.