6. Onze favoriete nummers

Iwata:

We hebben nog wat tijd over, dus ik stel jullie nog één vraag. Als jullie één nummer in Ocarina of Time mochten noemen dat jullie erg mooi vinden, wat zou dat dan zijn? Yokota, ik neem aan dat het voor jou erg moeilijk is om er maar een te kiezen (lacht)!

Yokota:

Als ik er een mag kiezen, dan is dat

Video: ‘Zelda’s Lullaby’

We hebben nog wat tijd over, dus ik stel jullie nog één vraag. Als jullie één nummer in Ocarina of Time mochten noemen dat jullie erg mooi vinden, wat zou dat dan zijn?
‘Zelda’s Lullaby’ . Ik speelde dat tijdens Nintendo World 2011. Ik vond het nummer zó mooi, dat ik het thuis oefende. Ik dacht dat jullie tijdens mijn sollicitatiegesprek misschien wilden horen hoe goed ik piano kon spelen.

Iwata:

Je oefende het voor je sollicitatiegesprek (lacht)?

Yokota:

Ja. Ik dacht dat ik misschien een praktijktest moest doen dus ik heb veel geoefend. Maar dat hoefde niet (lacht)! Ik maakte mijn eigen arrangement op de piano. Zo goed vind ik het.

Iwata Asks
Iwata:

En jij, Kondo?

Kondo:

Als ik er maar een mag kiezen, dan zou dat wel eens een ongewone kunnen zijn (lacht).

Iwata:

O (lacht)? En als ik je vraag om er drie te noemen?

Kondo:

Tijdens het spelen van de Nintendo 3DS-versie waren er een aantal die eruit sprongen. Het is een beetje gênant om dit zelf te zeggen (lacht)! Een van de nummers hoor je als je naar Zelda’s kasteel gaat en je in het gras verstopt, zodat de bewakers je niet kunnen vinden. Ik ben vergeten wat de titel is.

Yokota:

Dat is

Video: 'The Courtyard Game in Hyrule Castle'

We hebben nog wat tijd over, dus ik stel jullie nog één vraag. Als jullie één nummer in Ocarina of Time mochten noemen dat jullie erg mooi vinden, wat zou dat dan zijn?
'The Courtyard Game in Hyrule Castle' .

Kondo:

Het klinkt alsof je verstoppertje speelt. Je voelt de opluchting als het je lukt om de bewakers te ontwijken door op je tenen te lopen. Ik vond dat ik dat best goed heb gedaan (lacht)!

Iwata Asks
Yokota:

Alsof je jezelf tien jaar geleden een complimentje geeft (lacht)?

Kondo:

Ja (lacht)!

Iwata:

Het klinkt, Kondo, alsof de kwaliteit van de muziek voor jou niet zozeer wordt bepaald door de melodie, maar door de vraag of het functioneel is binnen de context van het spel.

Kondo:

Dat klopt.

Yokota:

Je hoort dat nummer alleen daar. Maar omdat je er maar een keer komt, hoor je het geen tweede keer.

Iwata:

Het is een eenmalige minigame. Na afloop ontmoet je prinses Zelda.

Yokota:

Juist. Dus ik hoop dat spelers op dat nummer letten, als ze dat gedeelte van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D spelen.

Iwata:

En het tweede nummer?

Kondo:

De muziek die je hoort tijdens de Super Cucco Game, waar we het eerder over hadden.

Yokota:

O (lacht)! Dat is een goed nummer! Ik kakelde mee tijdens het spelen.

Kondo:

Dat nummer vertegenwoordigt het geluid dat kippen maken.

Iwata:

Ook hier maakte je muziek die bij de spelinhoud past.

Kondo:

Klopt. Ik denk dat ik het juiste tempo heb weten te vinden voor al die rond rennende kippen.

Iwata:

En de laatste?

Kondo:

Eh...nog een?

Yokota:

Ik vind het grappig dat hij nog geen enkel groot thema heeft genoemd (lacht)!

Kondo:

Het nummer dat je hoort tijdens de aftiteling! Het lijkt of de beelden bij de muziek zijn gezocht, maar in werkelijkheid was het andersom.

Iwata:

Hè? Je hebt niet eerst de muziek bedacht?

Kondo:

Nee.

Iwata:

Je maakte de muziek bij de plaatjes?

Kondo:

We hebben de muziek later toegevoegd. Dus bij het verschijnen van dat meisje lieten we de zang beginnen. Ik ben haar naam vergeten (lacht).

Yokota:

Malon. Ze zingt Epona’s lied.

Kondo:

Dat was het! Malon! Malon verschijnt en je hoort haar zingen. Als Goron in beeld komt hoor je zware trommels. Zo heb ik alles gearrangeerd.

Iwata:

Dat is een verrassing!

Yokota:

Kondo, sorry. We moeten dat stuk er mogelijk uithalen.

Kondo:

Echt waar? Omdat het het laatste nummer is?

Yokota:

Nee. We maken op het moment de laatste aanpassingen en het werkt niet goed.

Iwata:

Dat nummer moet je gewoon toevoegen, Yokota. Het is een van Kondo’s drie lievelingsnummers.

Iwata Asks
Yokota:

Dat is wel zo... Het probleem is dat het nummer op het Nintendo 3DS-systeem ook wordt geladen tijdens de aftiteling, maar daardoor een beetje verspringt. Maar ik zorg er op de een of andere manier wel voor dat het werkt. Beloofd!

Iwata:

Dan kan iedereen er tot het allerlaatste moment van genieten.

Yokota:

Ja. Geniet er alsjeblieft van!

Iwata:

Dank voor jullie tijd vandaag, mannen.

Kondo en Yokota:

Dankjewel!