• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Ontdek Pearl Harbor Trilogy voor WiiWare, lees het interview met de ontwikkelaar


    12-07-2010

    Toen Legendo Entertainment begon aan de ontwikkeling van een vliegspel voor Wii, was er veel om over na te denken. Zoals de besturing, die intuïtief moest zijn, en de juiste balans tussen toegankelijke actie en historische nauwkeurigheid. De Zweedse ontwikkelaar heeft hoog ingezet op elk terrein.

    Inmiddels kunnen de vruchten van hun noeste arbeid (bijna) geplukt worden, in de vorm van Pearl Harbor Trilogy. Deze serie van drie downloadable WiiWare-spellen plaatst de speler achter de stuurknuppels van getrouw nagebootste gevechtsvliegtuigen uit de Pacific War.

    We spraken met Bjorn Larsson, de CEO en Executive Producer van Legendo Entertainment, voor een kijkje achter de schermen. Lees verder om te ontdekken hoe Pearl Harbor Trilogy werkelijkheid werd.

    Zijn jullie bij het maken van de spellen in de Pearl Harbor Trilogy begonnen met het voornemen om nieuwe en originele ideeën toe te voegen aan het vliegsimulatorgenre? Zo ja, welke specifieke elementen van andere vliegsimulatorspellen dachten jullie te kunnen verbeteren?

    Het viel ons op dat het besturen van je vliegtuig in andere vliegspellen vaak nodeloos ingewikkeld is. Volgens ons weerhoudt dat veel spelers ervan aan vliegspellen te beginnen. Vanuit die gedachte begonnen we aan de ontwikkeling van een leuk en toegankelijk gevechtsvliegtuigenspel dat op een vloeiende manier met bewegingen bestuurd kan worden. Daarbij hebben we wel gestreefd naar historische nauwkeurigheid, maar zeker niet geprobeerd er een echte simulator van te maken. NIL_PearlHarbor_RSR_Guy.jpg
    We wilden met de Pearl Harbor Trilogy ook de magie van de speelhallen en klassieke consolespellen nieuw leven inblazen. Volgens ons is het voor elk consolespel een nobele doelstelling om eer te betonen aan de basis die in de speelhallen voor de spellenindustrie werd gelegd.

    Pearl Harbor Trilogy ziet er zeker spectaculair uit, je kunt zien dat jullie erg hard hebben gewerkt om de spelwereld tot leven te wekken. Op welke andere manieren willen jullie spelers het gevoel geven dat ze door een andere historische periode vliegen?

    Wat de beelden betreft, we presenteren het spel als een oud stripverhaal om het op een leuke, speelhalachtige manier een historisch tintje te geven. We hebben er ook voor gezorgd dat de verschillende soorten Amerikaanse en Japanse vliegtuigen historisch accuraat zijn, net als de locaties waarop de missies plaatsvinden. Natuurlijk komen de missies ook beschikbaar in een volgorde die aansluit op de tijdslijn van de Pacific War.


    Zoals de term "trilogy" al aangeeft, komen er drie aparte Pearl Harbor-spellen als downloads voor WiiWare beschikbaar. Kun je vertellen waarin deze spellen verschillen, en wat de voordelen zijn als je alle drie delen speelt?

    Elk deel van de trilogy richt zich op een andere periode van de Pacific War. De eerste titel, 1941: Red Sun Rising, voorziet in de vliegtuigen en missies uit de beginjaren van de strijd. Latere delen zullen zich richten op andere vliegtuigen en andere historische missies uit latere fases van de oorlog. Natuurlijk hebben we ook een paar verrassingen bedacht op het gebied van spelmechanieken en wendbaarheid. Zo zorgen we ervoor dat elk deel van de trilogie relevant is en wat nieuws biedt.

    Hebben jullie ook gebruikgemaakt van de unieke functies van de Wii, en wat voegen de Wii-specifieke elementen toe aan de totale spelervaring van Pearl Harbor Trilogy?

    We hebben speciale aandacht geschonken aan het gebruik van de bewegingsgevoelige Wii-controller, waardoor de vliegervaring echt is verbeterd. Volgens ons maken bewegingsgevoelige besturingen 3D-spellen veel toegankelijker, en dat geldt in het bijzonder voor vliegspellen. Het voelt gewoon veel natuurlijker om de controller in een 3D-ruimte te bewegen, in plaats van dat je het vliegtuig bestuurt met de sticks van de controller.

    Wat maakt WiiWare voor jullie een geschikt platform voor deze trilogie?

    WiiWare bood ons de mogelijkheid een toegankelijke trilogie gevechtsvliegtuigspellen te maken en elk deel aan te bieden voor een aantrekkelijke prijs. Het kost ons minder tijd en geld om elk deel te maken, waardoor onze spelers ook minder voor de spellen hoeven te betalen. We kunnen ook de feedback die we tussen de verschillende delen krijgen gebruiken om de spellen steeds beter te maken. En in tegenstelling tot bij andere downloaddiensten, hoeven we onze titels niet vol te proppen met overbodige content of extra's, zodat we ons helemaal kunnen concentreren op de ontwikkeling van het eigenlijke spel.

    Het eerste spel in de Pearl Harbor Trilogy, Pearl Harbor Trilogy - 1941: Red Sun Rising, is als download voor WiiWare verkrijgbaar vanaf 16 juli, het tweede en derde deel volgen kort daarna.