Lees ons interview en ontdek wat Eiji Aonuma’s favoriete elementen zijn in de Legend of Zelda-serie!


23-02-2017

Lees ons interview en ontdek wat Eiji Aonuma’s favoriete elementen zijn in de Legend of Zelda-serie!

The Legend of Zelda: Breath of the Wild verschijnt op 3 maart voor de Nintendo Switch en Wii U. We spraken met Eiji Aonuma, de producent van de Legend of Zelda-serie, en vroegen hem naar zijn ideeën over de verschillende onderdelen van de game. Hoe kun je de Hyrule-vlakte het beste oversteken? Wie is Eiji's favoriet, Link of Toon Link? Dit en nog veel meer lees je in dit interview – en misschien vind je er ook nog een paar tips voor het avontuur dat je te wachten staat!

Abonneer je op op
YouTube

Nintendo of Europe: Om te beginnen, zou je kiezen voor rupees of hartjes?

Eiji Aonuma: Hartjes!

NoE: Als je kon kiezen, zou je dan een Goron, Zora of Deku Scrub willen zijn?

EA: Zora!

NoE: Ze zijn een en dezelfde, maar wie is het coolst, Sheik of Zelda?

EA: Hm… Sheik!

CI_News_AonumaInterview_Aonuma_01.jpg

NoE: Bommen of Bombchus?

EA: Bommen! (lacht) Bombchus zijn moeilijk in toom te houden.

NoE: Sluip je liever voorbij of stort je je direct in het gevecht?

EA: Ik sluip!

NoE: Als je de Hyrule-vlakte oversteekt, rijd je dan op Epona of rol je naar de andere kant?

EA: Ik zou Epona berijden.

NSwitch_TheLegendOfZeldaBreathOfTheWild_07.png

NoE: Als je één voorwerp uit de Legend of Zelda-serie mocht hebben, wat zou dat dan zijn?

EA: De Ocarina of Time! Ik zou willen tijdreizen.

NoE: We dachten dat je de Hookshot zou kiezen!

EA: Ik hou wél van de Hookshot, maar met de Ocarina of Time zou ik terug kunnen gaan naar mijn jongere jaren, om mijn leven opnieuw te beleven. (lacht)

NoE: Denk je bij het zien van lang gras ooit, 'Dat wil ik maaien'?

EA: (lacht) Nee, niet echt. Iemand die bij het zien van gras alleen maar denkt aan maaien, is misschien niet helemaal goed bij zijn hoofd.

NoE: Mogelijk, of een tuinman!

EA: (lacht)

CI_News_AonumaInterview_Aonuma_02.jpg

NoE: In The Legend of Zelda: Breath of the Wild kunnen amiibo je willekeurige hoeveelheden handige voorwerpen geven. Ontvang je liever een willekeurige hoeveelheid vlees of vis?

EA: Vis! De vis zou spartelen, en dat zou grappiger zijn! (lacht)

NoE: Wat is je favoriete wapen of tactiek om een door Bokoblins geteisterde buitenpost van vijanden te ontdoen? Geef ons je beste tip!

EA: Ik zou met het zweefzeil stiekem en heel zachtjes komen aanvliegen, tot vlak bij de deur van de buitenpost, en ze dan bestoken met bommen en pijlen. Boem, boem, boem, boem, boem! (lacht)

NoE: Hoe gebruik je de Sheikah-steen het liefst in The Legend of Zelda: Breath of the Wild?

EA: De Stasiskracht! Door met de Stasiskracht een ton te bevriezen en heel vaak te raken, om hem vervolgens los te laten op een grote groep vijanden, is erg leuk.

CI_NSwitch_TheLegendOfZeldaBreathOfTheWild_Landscape.jpg

NoE: Klimmen of zweven?

EA: Hm…! Klimmen, omdat het gevoel van klimmen en wat je vanaf de top kunt zien spannend is.

NoE: Wat is je favoriete muzieknummer uit de Legend of Zelda-serie?

EA: Er is een nummer uit The Legend of Zelda: The Wind Waker. Het is de muziek die je hoort tijdens het gevecht in de woestijn, tegen de zandworm Molgera. Ik houd van dat nummer. Het klinkt Japans, met die taiko-trommels.

CI_NSwitch_TheLegendOfZeldaBreathOfTheWild_Molgera.jpg

NoE: En wat is je favoriete nummer dat wordt gespeeld met de Ocarina of Time?

EA: Zelda’s Lullaby!

NoE: Ken je de weg uit het Verdwaalwoud?

EA: (lacht) Natuurlijk!

NoE: Clock Town of Hyrule Castle Town, wat is je favoriet?

EA: Clock Town. Clock Town vormt een complete samenleving en microkosmos, en dat vind ik interessant.

NoE: Wat vind je enger, ReDeads of Floormasters?

EA: (lacht) ReDeads! Ik heb een bloedheken aan ze!

NoE: Link of Toon Link?

EA: Ah, dat is een moeilijke vraag! Maar in de tijd dat we Toon Link ontwierpen, werd mijn zoon geboren. Ik zie Toon Link een beetje als mijn eigen kind, dus ik kies voor Toon Link!

CI_NSwitch_TheLegendOfZeldaBreathOfTheWild_ToonLink.jpg

NoE: Met welk personage speel je in Super Smash Bros.?

EA: Twilight Princess Link, omdat hij gewoon zó cool is!

NoE: Wat is je favoriete geheim uit de verschillende Zelda-games? Een geheim dat je ons kunt vertellen, natuurlijk.

EA: In The Legend of Zelda: Phantom Hourglass kom je een puzzel tegen die je oplost door de Nintendo DS te sluiten en weer te openen. Ik houd van die puzzel.

NoE: Tingle had zijn eigen game. Welke andere personages uit The Legend of Zelda zouden interessant zijn voor een eigen game?

EA: Beedle, misschien. We zouden een game kunnen maken waarin je miljonair moet proberen te worden. (lacht)

CI_NSwitch_TheLegendOfZeldaBreathOfTheWild_Beedle.jpg

NoE: Waren er nog grappige of onverwachte gebeurtenissen tijdens de ontwikkeling van The Legend of Zelda: Breath of the Wild?

EA: In Breath of the Wild gebruiken we een echte physics-engine, en dat was voor mij een nieuwe ervaring. De manier waarop puzzels en andere dingen werken, voelt zo anders dan in oudere Zelda-games. Ik bedoel, het is net als in het echt. Als ik er goed over nadacht, had ik de puzzels moeten kunnen oplossen. Maar ik was zo gewend aan de oudere Zelda-games, dat ik ze maar vreemd vond en vroeg waarom ze zo gemaakt waren. Vervolgens begon iedereen te lachen en werd me verteld dat het zo werkte in de echte wereld. Tijdens het maken van Breath of the Wild realiseerde ik me dat mijn brein vastzat in de oude Zelda-games.

NoE: Wat is volgens jou de essentie van The Legend of Zelda?

EA: Wat voor mij het belangrijkste is in The Legend of Zelda, is dat Link in alle games een groeiproces doorloopt. Hij groeit tijdens het spel. En tegelijkertijd groeit de speler, de persoon die de game speelt, met hem mee. Ik denk dat dat de essentie van het spel is.

CI_News_AonumaInterview_Drawing.jpg

Tekening van Eiji Aonuma door Johanna Krimmel

NoE: Wat heeft de toekomst voor jou in petto? Kun je een tipje van de sluier oplichten?

EA: Naarmate mijn pensioenleeftijd nadert, vragen mensen me of ik ooit nog iets anders zal maken dan een Zelda-game. En soms denk ik dat ik dat zou moeten doen. Maar Zelda-titels bevatten voor mij alles wat ik in een game zou willen verwerken. De manier waarop de hoofdpersoon groeit en zich ontwikkelt. De puzzels en minigames. Ik denk dat het voor mij weinig zin heeft om iets anders dan Zelda te maken. En als ik het zou doen, zou het net zoiets worden. Het is problematisch, dus ik denk dat ik het maar bij Zelda-games houd!

NoE: Misschien maai je liever gras?

EA: (lacht)

NoE: Tot slot, Tingles motto is: 'Tingle, Tingle, Kooloo-Limpah.' Wat is jouw motto?

EA: Wees altijd vrolijk en positief!

NoE: Hartelijk dank voor je tijd, Eiji!

EA: Dank je wel.

Eiji Aonuma beleefde nog niet zo lang geleden zelf ook een avontuur. Ontdek wat er gebeurde toen hij op zoek ging naar het Meesterzwaard der Wederopstanding!

The Legend of Zelda: Breath of the Wild verschijnt op 3 maart, exclusief voor de Nintendo Switch en Wii U. Kijk voor meer informatie op de officiële website van The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Wil je meer weten over The Legend of Zelda-games? Kijk dan eens op ons portaal voor The Legend of Zelda of sluit je aan bij onze Legend of Zelda-community op Facebook voor nóg meer nieuws!