De wereld van Ever Oasis: deel 3


06-07-2017

CI_3DS_EverOasis_IshiiSan.jpg

Hallo, allemaal!

Ik ben Koichi Ishii van GREZZO Co., Ltd.1 Ik ben de producer en director van Ever Oasis voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen.

1. GREZZO Co., Ltd.: een softwareontwikkelaar in Tokyo, Japan. Deze studio was betrokken bij de ontwikkeling van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D en The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D.

In deel 2 vertelde ik over mijn creatieve proces voor het bouwen van een wereld en de dingen waar ik rekening mee houd als ik een nieuwe setting bedenk. Vandaag wil ik het graag hebben over hoe belangrijk goede tekeningen zijn voor het realiseren van die visie.

Als je een nieuwe wereld creëert, is het essentieel om goede concepttekeningen te maken zodat alle betrokkenen er hetzelfde beeld bij hebben. Pas toen het hele team een duidelijk beeld had gevormd van Vistrahda, begonnen we aan de gamemodellen te werken.

Laten we kijken wat de twee personen te zeggen hebben die verantwoordelijk zijn geweest voor het verwezenlijken van de wereld met hun concepttekeningen.

Masaki Yasuda (Lead Concept Artist)

"Deze wereld is zo duidelijk gevormd in het brein van Ishii-san. Hoe kunnen we dat op papier overbrengen?"

Die vraag hield me het meest bezig. Onze ontwerpen waren zo ontzettend gedetailleerd dat de achtergrondvormgevers er moeite mee hadden, volgens mij. Het ontwerpteam had vaak te kampen met tegenstrijdige wensen!

Preview Image
Preview Image

De oase groeit geleidelijk, en de tekeningen geven dat weer door de ontwikkeling van afzonderlijke objecten. We hebben veel aandacht besteed aan dit soort veranderingen, dus let maar eens goed op tijdens het spelen! We hebben allerlei leuke ontwerpen gemaakt voor dingen als bloeibazaars, decoplanten en prijzen, dus hopelijk beleven jullie veel plezier aan het verzamelen van de verschillende modellen.

Preview Image

Ons uitgangspunt was dat de wereld uit woestijn bestond, maar daardoor hadden we moeite om de verschillende gebieden en kerkers een uniek uiterlijk te geven. Ik kan niet te veel verklappen, maar naarmate je verderkomt in de game, kom je meer excentrieke ontwerpen tegen die zorgen dat het avontuur blijft verrassen. Ik vond het fijn om iets te tekenen en te kijken waar de grens lag. Maar ik zorgde altijd dat mijn ontwerpen aansloten op de setting van de game!

Er zijn ook een paar gebieden waar het kleurenpalet en de sfeer compleet veranderen als het nacht wordt. De ontwerpen van de verschillende nederzettingen en gebouwen zijn allemaal gebaseerd op de unieke eigenschappen van de stammen, dus vergelijk ze maar eens!

Yumi Kikuoka (Concept Artist)

Toen we de artwork voor Ever Oasis maakten, hebben we niet alleen hard gewerkt aan de buitenwereld en de kerkers, maar ook aan relatief onbenullige details, zoals koopwaren en planten. Voor elk 'ding' in de game hebben we tussen de vijf en de tien concepten gemaakt en vervolgens gekeken hoe we ze herkenbaar en leuk konden maken.

Preview Image

Ik zou het erg leuk vinden als spelers af en toe de tijd nemen om naar dingen te kijken waar ze gewoonlijk voorbij zouden lopen zonder er aandacht aan te besteden. Uiteraard zijn er ook een heleboel personages en bloeibazaars, dus hopelijk vindt iedereen een favoriet!

Preview Image

Neem de omgeving in je op

Blijkbaar is er tegenwoordig een verwachting van games dat ze de ervaring van de speler zo soepel mogelijk maken. Ontwikkelaars proberen een stressvrije beleving te bieden met eenvoudige kaarten en markeringen die je bestemming aangeven. Uiteraard hebben we ervoor gezorgd dat je ook in Ever Oasis de weg kunt vinden zonder verdwaald te raken.

Maar ik vind het ook leuk om af en toe stil te staan en naar de blauwe lucht te staren, een cactus te vinden op een onverwachte plek en er materiaal uit te halen, of even een praatje te maken met een reiziger. Dat hoort bij het verkennen van Vistrahda, ook al draagt het niet direct bij aan het voltooien van de game.

Dus ik hoop dat je niet de kortste route naar het einde volgt, en in plaats daarvan op zoek gaat naar zeldzame voorwerpen of luistert naar wat de andere inwoners willen zodat je ze beter leert kennen. Zorg dat je veel omwegen neemt tijdens je reis door de woestijn,

En met dat advies sluiten we af. Dag, en bedankt voor het lezen!


Bekijk ook eens de andere delen uit deze reeks, als je dat nog niet hebt gedaan. Deel 1 gaat over de personages van Ever Oasis, en in deel 2 kom je meer te weten over het creatieve proces achter het bedenken van een nieuwe gamewereld.

Gratis demo* beschikbaar

Een gratis demo* van Ever Oasis is nu beschikbaar als download in de Nintendo eShop op de verschillende Nintendo 3DS-systemen, of via de officiële Ever Oasis-website.**

Ever Oasis is nu verkrijgbaar in de winkel en als downloadbare versie in de Nintendo eShop, alleen voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen.

*Hiervoor heb je een draadloze internetverbinding nodig. Ook moet je een Nintendo Network ID koppelen, en akkoord gaan met de netwerkvoorwaarden en het privacybeleid.

**Om downloadgames te kopen of demo's te downloaden in de Nintendo eShop via de officiële website heb je een Nintendo-account nodig die is gekoppeld aan een Nintendo Network ID. Ook moet je de Nintendo eShop al eens hebben bezocht op het systeem waarop je de software wilt downloaden. Om automatisch software te downloaden moet je de nieuwste systeemupdate voor je systeem hebben uitgevoerd en de functie voor automatisch downloaden inschakelen. Bovendien heb je genoeg vrije ruimte nodig om het downloaden te voltooien. Ga voor meer informatie naar Service en info. Aankopen via de Nintendo-website worden betaald met je Nintendo eShop-tegoed.