• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Metroid Dread-rapport Vol. 2: de E.M.M.I. uitgelicht


    30-06-2021

    Metroid Dread-rapport Vol. 2: de E.M.M.I. uitgelicht

    Welkom bij het tweede Metroid Dread-rapport! In deze reeks nieuwsartikelen geven we de nieuwste info over Metroid Dread voor de Nintendo Switch en de wereld van de Metroid-serie, naast een blik achter de schermen bij het ontwikkelaarsteam.

    In deze editie gaan we dieper in op de dreiging waar premiejager Samus Aran mee te maken krijgt: de E.M.M.I. Deze grote, snelle en extreem gevaarlijke robots werden ooit door de Galactische Federatie ingezet voor onderzoeksdoeleinden, maar zijn nu op jacht naar Samus.

    Lees verder om meer te ervaren over deze weergaloze machines en welke invloed ze hebben op de wereld van Metroid...

    Wat zijn E.M.M.I.?

    Een Extraplanetaire Multivormige Mobiele Identificator, oftewel E.M.M.I., is een zeer behendige robot die is uitgerust met de middelen om DNA te extraheren. De Galactische Federatie heeft er meerdere ingezet om te onderzoeken of de X-parasiet, een levensvorm die andere levensvormen kan nabootsen, bestaat op de planeet ZDR. Maar om de een of andere reden zijn de E.M.M.I. op ZDR op hol geslagen.

    Op haar volgende missie om te onderzoeken wat er op ZDR gebeurt, krijgt Samus te maken met de E.M.M.I. Ze komt er al gauw achter dat er iets niet in de haak is met de machines.

    CI_NSwitch_MetroidDread_EMMI.jpg

    ~Transmissie van het ontwikkelaarsteam~

    "De E.M.M.I. zijn robots die behoren tot de Galactische Federatie, dus ze zijn normaal gesproken geen vijand van Samus. De E.M.M.I. waar Samus mee te maken heeft, identificeren haar echter als een doelwit en jagen haar meedogenloos achterna. Wij denken dat het gebrek aan emotie en de overweldigende kracht van de E.M.M.I. samen een bedreiging zullen vormen die zo groot is dat ze de spelers de stuipen op het lijf jagen."


    Wat gebeurt er als Samus wordt gevangen?

    E.M.M.I. lopen vrij rond binnen hun zone. Afhankelijk van wat hun sensoren oppikken, zijn ze geprogrammeerd om een van de drie acties te ondernemen, wat wordt aangegeven door de kleur van hun licht:

    • Patrouillemodus (blauw licht)

    Loopt rond in de zone, zonder Samus te hebben gedetecteerd.


    • Zoekmodus (geel licht)

    Heeft een vreemd geluid opgepikt.


    • Jachtmodus (rood licht)

    Gaat op volle snelheid achter het doelwit aan.


    Wanneer Samus wordt gevangen door een E.M.M.I., betekent dat voor haar bijna gegarendeerd het einde. Pas dus erg goed op dat je niet wordt gedetecteerd in gebieden waar E.M.M.I. actief zijn.

    CI_NSwitch_MetroidDread_Screenshot_EMMI_01.jpg

    ~Transmissie van het ontwikkelaarsteam~

    "Als je wordt gevangen door de E.M.M.I., heb je nog steeds een kleine kans om te ontsnappen! Sla toe met een goed getimede counterslag op het moment dat de E.M.M.I. aan gaat vallen. Deze getimede kans is echter zo klein, dat het bijna onmogelijk is om nog levend uit zo'n situatie te komen. Voorkom dus dat je in een dergelijke situatie terechtkomt.

    "Er is echter altijd een checkpoint in de buurt waar je kunt herstarten, wat handig is als Samus wordt gevangen."


    E.M.M.I.-zonedeuren

    De E.M.M.I. lopen alleen rond in E.M.M.I.-zones. Deze zones worden gescheiden van de rest van de wereld door E.M.M.I.-zonedeuren, en alleen Samus kan er vrij doorheen bewegen.

    Wanneer de E.M.M.I. Samus visueel identificeert en op jacht gaat, gaan de E.M.M.I.-zonedeuren op slot. Om ze weer open te krijgen, moet je de E.M.M.I. zien af te schudden.



    ~Transmissie van het ontwikkelaarsteam~

    "Niet in elk gebied krijg je te maken met de E.M.M.I. Het zou anders te stressvol zijn om dit soort aanhoudende spanning te hebben!

    "Als je een E.M.M.I.-zone betreedt, kun je op de kaart de indeling van de zone en de locaties van de zonedeuren zien, wat handig is bij het nemen van belangrijke beslissingen over waar je heen moet. Denk eraan: blijf kalm en bekijk de kaart wanneer je binnenkomt."


    Een nieuwe vaardigheid: de fantoommantel

    De fantoommantel is een van Samus' nieuwe Aeion-vaardigheden. Deze zorgt er door middel van optische camouflage voor dat ze onzichtbaar wordt. Wanneer deze vaardigheid actief is, kan Samus bewegen zonder geluid te veroorzaken. Ze zal ook niet worden waargenomen door de optische sensor van de E.M.M.I.

    CI_NSwitch_MetroidDread_Screenshot_EMMI_02.jpg

    Samus kan deze vaardigheid activeren door een speciaal soort energie genaamd Aeion te consumeren. Als Samus echter loopt of op een andere manier ingrijpt terwijl de vaardigheid actief is, zal ze sneller door haar voorraad Aeion raken. Als alle Aeion op is, kan Samus de fantoommantel wel blijven gebruiken, maar dan ten koste van haar energie. Gebruik deze bronnen dus zorgvuldig.



    ~Transmissie van het ontwikkelaarsteam~

    Met de fantoommantel kan Samus niet alleen voorkomen dat ze door de E.M.M.I. wordt gedetecteerd, maar ook door deuren lopen die worden afgesloten als er mensen worden gedetecteerd.

    Dit gaat handig zijn tegen alle vijanden – niet alleen tegen de E.M.M.I. – dus je gaat het wellicht ook gebruiken om langs andere vijanden te komen als je nog maar weinig energie hebt.


    Zijn de E.M.M.I. onoverwinnelijk?

    De bepantsering op de E.M.M.I. is gemaakt van een speciaal materiaal waarvan gezegd wordt dat het het sterkste in het universum is. Samus' normale aanvallen doen er niks tegen.

    Door echter de energie op te nemen van de centrale eenheden – de hoofdcomputers die elke E.M.M.I.-zone beheren – wordt haar armkanon tijdelijk krachtiger door in een omegakanon te veranderen. Ze kan dan de omegalaser en het omegaschot afvuren. De E.M.M.I. zijn kwetsbaar voor deze krachten.


    Omegalaser

    Wanneer het omegakanon van Samus online is, houd je de L-knop ingedrukt om de richtmodus te activeren. Houd vervolgens de Y-knop ingedrukt om de omegalaser af te vuren. Door voortdurend op het hoofd van de E.M.M.I. te schieten zal de beschermende bepantsering oververhit raken en versplinteren, waardoor de kern – het zwakke punt van de E.M.M.I. – bloot komt te liggen.

    Omegaschot

    Houd de R-knop ingedrukt terwijl je richt met het omegakanon om een opgeladen schot voor te bereiden. Druk op de Y-knop nadat hij volledig is opgeladen om een dodelijk omegaschot te ontketenen. Raak de blootgestelde kern van de E.M.M.I. met deze knal om het te verslaan. Het omegakanon zal weer veranderen in Samus' reguliere armkanon zodra de E.M.M.I. wordt verslagen.


    ~Transmissie van het ontwikkelaarsteam~

    "Samus kan niet bewegen wanneer ze het omegaschot oplaadt. Als de dodelijke E.M.M.I. nadert, moet je je angst overwinnen en het omegaschot opladen, en dan de energie ontketenen om een genadeklap uit te delen. Dit zorgt voor een opbouw van spanning en een geweldig gevoel voor de speler als het lukt om zo'n aanval goed uit te voeren."


    Hoeveel E.M.M.I. zijn er?

    In de aankondiging zijn diverse E.M.M.I. te zien, waaronder twee modellen met een afwijkende kleur en een defect exemplaar.

    Maar op de illustratie op het doosje zijn zeven schaduwen van E.M.M.I. te zien achter Samus. Het lijkt erop dat er verschillende soorten E.M.M.I. zijn!

    CI_NSwitch_MetroidDread_Illustration.jpg

    ~Transmissie van het ontwikkelaarsteam~

    "Elke E.M.M.I. heeft andere vaardigheden. Je vraagt je waarschijnlijk af welke dat zijn. Nou, over de E.M.M.I. valt een hoop te vertellen… maar dit verklappen we nu nog niet."


    De volgende keer…

    In het volgende Metroid Dread-rapport gaan we kijken naar de zeven woorden die 'Metroid' beschrijven. Tot dan!

    Heb je Vol. 1 van het Metroid Dread-rapport nog niet gelezen? Lees 'm nu hier.

    Word lid van de Nintendo Switch-community op Facebook of volg @NintendoNL op Twitter voor updates over de nieuwe missie van Samus. Ook kun je meer informatie vinden op de officiële spelpagina van Metroid Dread. De game wordt uitgebracht op 8 oktober.

    Beelden van een game in ontwikkeling