• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Metroid Dread-rapport Vol. 10: Aan hen die naar ZDR afreizen


    07-10-2021

    Metroid Dread-rapport Vol. 10: Aan hen die naar ZDR afreizen

    Welkom bij het Metroid Dread-rapport! Deze reeks presenteert de nieuwste informatie over Metroid Dread voor de Nintendo Switch en de wereld van de Metroid-serie. Ook krijg je een kijkje achter de schermen bij het ontwikkelaarsteam.

    Het is zover! Metroid Dread wordt op 8 oktober uitgebracht voor de Nintendo Switch.

    Ter afsluiting hebben we een paar berichten van de ontwikkelaars, speciaal voor iedereen die deze onbekende planeet (en de verschrikkingen die haar daar opwachten!) gaat verkennen met Samus Aran. In dit rapport delen de teams die verantwoordelijk zijn voor het ontwerp, de vormgeving, de programmering, de geluidseffecten en de muziek hun gedachten over de onderdelen van hun werk die ze onder de aandacht willen brengen.


    Verkenning optimaal benutten

    "Toen de belangrijkste onderdelen en de visie van de game waren vastgesteld, begonnen we aan een iteratief ontwerpproces waarbij gameplay en leveldesign elkaar voortdurend versterkten."

    "Met een sterke basis kunnen we bepalen hoe we willen dat spelers vooruitgang maken. Als we het grote plaatje in gedachten houden en weten welke game we willen maken, kunnen we een onderling verbonden wereld creëren zonder ons doel uit het oog te verliezen."

    "Elk gebied heeft ook een bepaald uitgangspunt, iets om het uniek te maken. De lay-outs zijn uitgedacht en aangepast om nauwkeurig aan te sluiten op de vaardigheden van de meest veelzijdige Samus die we ooit hebben gezien. Taferelen, vijanden, vaardigheden, geheimen enzovoorts... We moesten al deze onderdelen en hun plaatsing balanceren, niet alleen voor de eerste keer dat een speler een gebied bezoekt, maar ook de volgende keer, waarbij ze soms een nieuw perspectief en nieuwe mogelijkheden hebben om verder te verkennen. We hopen dat jullie veel plezier beleven aan het kernelement van elke Metroid-game: de pret van het verkennen."

    CI_NSwitch_MetroidDread_ConceptArtwork_Screenshot_01.jpg
    CI_NSwitch_MetroidDread_ConceptArtwork_Screenshot_02.jpg

    De overweldigende kracht van E.M.M.I.'s

    "Toen het concept van de E.M.M.I.'s eenmaal was vastgesteld, beseften we meteen dat dit een bijzonder grote uitdaging zou worden. Om te beginnen moesten de E.M.M.I.'s geduchte tegenstanders zijn die jacht konden maken op Samus, zelfs met al haar nieuwe navigatieverbeteringen. Daarnaast moesten ze je bang kunnen maken, zodat je hart elke keer zou overslaan als je ze tegenkomt."

    "Het zijn machines die hun lichaam op een akelige manier kunnen vervormen en verdraaien, waardoor ze zich kunnen aanpassen aan iedere omgeving en situatie. We hebben een compleet nieuwe navigatietechnologie voor ze ontwikkeld die verschilt van andere personages, zodat ze Samus onvermoeid kunnen achtervolgen door een complex labyrint."

    "Iedere E.M.M.I. heeft zijn eigen unieke vaardigheden om jacht te maken op Samus. Maar dat is niet genoeg: de E.M.M.I.'s zijn altijd op zoek naar Samus. Ze deduceren waar ze kan zijn en proberen haar op te sporen, zelfs als ze haar uit het oog verliezen."

    "Als Samus wordt opgemerkt, zetten de E.M.M.I.'s genadeloos de achtervolging in, en mag je weinig tot geen fouten maken als je wilt ontsnappen. Wees gewaarschuwd en zorg dat je voorzichtig bent in de buurt van de E.M.M.I.'s"


    Een Samus voor een nieuwe generatie

    "We wisten vanaf het begin al dat we extra aandacht wilden besteden aan een visuele update die Samus zou moderniseren, zonder haar essentie kwijt te raken. Tegelijkertijd wilden we haar bewegelijker, sneller en gevaarlijker dan ooit maken."

    CI_NSwitch_MetroidDread_Graphic_Suit_Artwork.jpg
    CI_NSwitch_MetroidDread_Graphic_NewFusionSuit_Artwork.jpg

    "Wat de vormgeving betreft, moest het pantser haar krachtige, klassieke eigenschappen balanceren met een mengeling van flexibele en robuuste materialen die haar bewegelijke, atletische eigenschappen benadrukten."

    "Om dit te bereiken, besloten we Samus een krachtig, anatomisch realistisch uiterlijk te geven om deze dualiteit te beklemtonen. Daarnaast werden haar proporties aangepast om te benadrukken dat er iemand in het pak zit die deze buitengewone handelingen verricht, zodat Samus eruitziet als nooit tevoren."

    "En om dit gevoel terug te laten komen in haar bewegingen, zijn Samus' animaties in de game en de cutscenes stuk voor stuk zorgvuldig afgestemd zodat ze er altijd krachtig en dynamisch uitziet, of ze nu aan het vechten is of aan het verkennen. We kunnen niet wachten tot jullie haar in actie zien."


    Beangstigende eenzaamheid op een vreemde planeet

    "Het doel dat we voor ogen hadden tijdens het ontwerpen van de geluidseffecten voor de game, was om de speler de eenzaamheid van Samus op de planeet ZDR te laten voelen. Elk gebied heeft honderden audiodetails die je vervoeren, van realistische audioscenario's vol watervallen en wind tot duistere, synthetische klanken die je overspoelen met angstgevoelens, vooral als je je in een E.M.M.I.-zone bevindt."

    Abonneer je op op
    YouTube

    "Zodra je het geluid van de E.M.M.I. hoort, begint je auditieve avontuur: je hoort verschillende geluiden als hij zoekt, als hij zich bewust is van je aanwezigheid, of als hij je vindt. Als je wilt overleven, zul je aandachtig moeten luisteren om je route uit te stippelen, zodat je weet waar je de E.M.M.I. moet vermijden of waar je je kunt verstoppen. Succes ermee."

    Abonneer je op op
    YouTube

    De sfeer en de geschiedenis eer aandoen

    "Bij de muziekproductie hechten we over het algemeen veel belang aan het maken van muziek die de sfeer van de Metroid-serie oproept."


    Abonneer je op op
    YouTube

    "Voor de E.M.M.I.-zones, die voor het eerst in de serie verschijnen, zijn we de uitdaging aangegaan om muziek te creëren die bij een nieuwe, angstaanjagende ervaring passen, anders dan de typische Metroid-sfeer."

    Abonneer je op op
    YouTube

    "Met deze muziek hopen we dat spelers de sfeer van Metroid Dread makkelijk kunnen voelen en in de juiste stemming komen voor het verkennen van de planeet ZDR."


    Tot slot…

    Bedankt voor het lezen van de Metroid Dread-rapporten! Metroid Dread vormt het slotstuk van alle 2D-Metroid-games. Nu is het tijd om de actie en het avontuur zelf te ervaren en te ontdekken welke rol de E.M.M.I.'s en de mysterieuze Chozo spelen in het verhaal. Ook kun je zien hoe het lot tussen Samus en de Metroids zich ontvouwt. Tot op ZDR!

    Heb je het vorige Metroid Dread-rapport nog niet gelezen? Lees het nu hier.

    Word lid van de Nintendo Switch-community op Facebook of volg @NintendoNL op Twitter voor meer over Metroid Dread en talloze andere games die naar de Nintendo Switch komen. Meer informatie, evenals de mogelijkheid om de game te kopen, is te vinden op de officiële spelpagina van Metroid Dread.