• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij de Nintendo-klantenservice

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    My Nintendo-overzicht en veelgestelde vragen

    Over My Nintendo

    Wat is My Nintendo?

    My Nintendo is een Nintendo-accountdienst die je Nintendo-ervaringen via meerdere kanalen verbindt, van spelsystemen tot pc's en smartapparaten.

    Ontvang punten door apps te spelen op je smartapparaten of door digitale games te kopen voor de Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS. Deze punten kun je inwisselen voor verschillende My Nintendo-beloningen.

    Je kunt gouden punten van My Nintendo ook gebruiken als betaling voor in aanmerking komende digitale aankopen van Nintendo Switch-games en DLC in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch en op de Nintendo-website (waar deze beschikbaar is).

    Om te beginnen met My Nintendo heb je een Nintendo-account nodig. Kijk hier voor hulp bij het aanmaken van een Nintendo-account.

    Hoe begin ik met My Nintendo?

    My Nintendo is er voor iedereen met een Nintendo-account.

    Om te beginnen met My Nintendo:

    1. Ga naar https://my.nintendo.com.
    2. Kies ACCOUNT AANMAKEN of INLOGGEN.
    3. Maak een Nintendo-account aan of log op je account in.
      • Zorg dat je je Nintendo Network ID gekoppeld hebt, als je er een bezit! Nadat je Nintendo Network ID is gekoppeld, kun je gouden punten ontvangen voor alle in aanmerking komende digitale aankopen voor de Nintendo Switch, Wii U en Nintendo 3DS via je Nintendo-account.

    Dat was het! Nadat je bent ingelogd, kun je je My Nintendo-puntengeschiedenis overzien, de nieuwste My Nintendo-beloningen bekijken en zien welke actieve missies je kunt voltooien om My Nintendo-punten te verzamelen.

    Kijk hier voor hulp bij het aanmaken van een Nintendo-account.

    Kunnen kinderen onder de 16 jaar gebruikmaken van My Nintendo?

    Er is een Nintendo-account vereist om te kunnen beginnen met My Nintendo. Zoals in de Nintendo-accountovereenkomst geschreven staat, kunnen kinderen die nog geen 16 jaar zijn, geen eigen Nintendo-account aanmaken. Er kan wel een Nintendo-account voor een kind jonger dan 16 jaar (en tot 17 jaar) worden aangemaakt door een ouder/voogd door de account toe te voegen via de Nintendo-account van de ouder/voogd. Nadat de Nintendo-account voor een kind is aangemaakt, kan het kind gebruikmaken van My Nintendo.

    Kijk hier voor verdere hulp bij het instellen van een Nintendo-account voor een ouder/voogd of voor een kind.

    Problemen bij het inloggen op of aanmaken van je account

    Ik weet de inloggegevens voor mijn Nintendo-account niet meer (e-mailadres, wachtwoord). Wat moet ik doen?

    • Zorg dat je de juiste inlogmethode gebruikt. Als je je Nintendo-account hebt aangemaakt door deze te koppelen aan een bestaande account (zoals een account op Twitter of Facebook), kies dan de bijbehorende knop op de inlogpagina om in te loggen via je bestaande account.
    • Als je nog geen Nintendo-account hebt aangemaakt, kies dan NINTENDO-ACCOUNT AANMAKEN op de inlogpagina, en volg de stappen voor het aanmaken van je account. (Houd er rekening mee dat er aan een Nintendo-account een Nintendo Network ID kan worden gekoppeld, maar dat deze niet hetzelfde zijn.)
    • Als je het wachtwoord van je Nintendo-account niet meer weet, doe dan het volgende, afhankelijk van hoe je je account hebt aangemaakt:
      • Sociale media (Twitter, Facebook, Apple, Google) - Bezoek de socialemediasite waarmee je eerder hebt ingelogd op je Nintendo-account en volg daar de instructies voor het kiezen van een nieuw wachtwoord.
      • Geen andere diensten (Alleen Nintendo-account) - Kies op de inlogpagina WACHTWOORD VERGETEN? om te zien hoe je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

    Waar kan ik inloggen op My Nintendo?

    Om naar My Nintendo te gaan log je eerst in via je Nintendo-account:

    1. Ga naar https://my.nintendo.com.
    2. Kies INLOGGEN.
    3. Log in op je Nintendo-account.

    Nadat je bent ingelogd, kun je je My Nintendo-puntengeschiedenis overzien, de nieuwste My Nintendo-beloningen bekijken en zien welke actieve missies je kunt voltooien om My Nintendo-punten te verzamelen.

    Houd er rekening mee dat je een Nintendo-account nodig hebt om My Nintendo te kunnen gebruiken. Als je nog geen Nintendo-account hebt aangemaakt, kies dan NINTENDO-ACCOUNT AANMAKEN. Kijk hier voor hulp bij het aanmaken van een Nintendo-account.

    Hoe kan ik een Mii instellen of wijzigen?

    Je kunt een nieuwe Mii aan je profiel toevoegen door er een aan te maken via je Nintendo-accountinstellingen of door je Nintendo-account aan een Nintendo Network ID te koppelen. Je kunt maximaal zes Mii-personages aan je Nintendo-accountprofiel toevoegen.

    Nadat je een Mii aan je Nintendo-account hebt toegevoegd, kun je deze bewerken via je Nintendo-accountinstellingen.

    Kijk hier voor hulp bij het toevoegen of aanpassen van je Mii.

    Mijn Mii verschijnt niet. Wat moet ik doen?

    Je kunt een nieuwe Mii aan je profiel toevoegen door er een aan te maken via je Nintendo-accountinstellingen of door je Nintendo-account aan een Nintendo Network ID te koppelen. Kijk hier voor hulp bij deze procedure.

    Hoe kan ik mijn Nintendo-account-profielinstellingen aanpassen (zoals mijn e-mailadres)?

    Nadat je bent ingelogd op My Nintendo, kies je profielafbeelding (rechtsboven in het scherm), gevolgd door ACCOUNTINSTELLINGEN. Daarna kun je je gebruikersinformatie en e-mailadres bekijken of bijwerken, je wachtwoord veranderen, je Nintendo Network ID of socialemedia-account koppelen en e-mailcommunicatie beheren.

    Houd er rekening mee dat alle wijzigingen die je in je accountinstellingen op deze pagina maakt, ook worden bewaard in je Nintendo-accountinstellingen.

    Kijk hier voor verdere hulp.

    Kan ik mijn Nintendo-account verwijderen?

    Ja. Je kunt je account verwijderen via het menu 'Overige instellingen' in je Nintendo-account. Het verwijderen van je Nintendo-account betekent het verlies van alle eraan verbonden gegevens, waaronder, maar niet beperkt tot:

    • Missiestatussen, punten en beloningen in het My Nintendo-puntenprogramma
    • Digitale content die je hebt gekocht of verkregen en die aan je Nintendo-account is gekoppeld, waaronder content in apps en munten
    • Opgeslagen gegevens van apps die aan je Nintendo-account zijn gekoppeld
    • Kortingen, zoals 'Voor jou!'-kortingen

    Je kunt je account binnen vier weken na het verwijderen nog reactiveren. Nadat deze termijn is verstreken, wordt de account definitief verwijderd en kan hij niet meer worden hersteld.

    Opmerking: het verwijderen van je Nintendo-account betekent niet dat je Nintendo Network ID of gekoppelde socialemedia-account ook worden verwijderd.

    Kijk hier voor verdere informatie en hulp.

    Kan ik mijn land/regio wijzigen?

    Ja, het is mogelijk om je land/regio te wijzigen.

    Lees eerst de volgende belangrijke informatie:

    • Gouden punten kunnen alleen worden gebruikt in landen/regio's met dezelfde valuta als in het land / de regio waar ze zijn ontvangen. Als je de land-/regio-instelling van je Nintendo-account wijzigt, blijven je gouden punten aanwezig in je Nintendo-account, maar ze worden niet getoond en kunnen niet worden gebruikt in landen / regio's met een andere valuta.
    • Je Nintendo eShop-tegoed wordt niet overgedragen wanneer je de land-/regio-instelling van je Nintendo-account wijzigt. Voordat je deze instelling kunt wijzigen moet je eerst het resterende tegoed opgebruiken. Kijk hier voor meer informatie.
    • Om beloningen te verkrijgen voor downloadbare games of content voor de Wii U of Nintendo 3DS moet de land-/regio-instelling van je Nintendo-account overeenkomen met de land-/regio-instelling van je Wii U- of Nintendo 3DS-systeem.
      • Als voor je Nintendo-account bijvoorbeeld de Verenigde Staten als land is ingesteld, kun je punten inwisselen voor een Wii U- of Nintendo 3DS-downloadcode. Deze code werkt alleen op een systeem waarvoor de Verenigde Staten als land/regio is ingesteld. (De code werkt bijvoorbeeld niet op een systeem waarvoor Japan als land/regio is ingesteld.)
      • Houd er rekening mee dat we geen punten vergoeden of downloadcodes omwisselen als je je punten per ongeluk voor een downloadcode van een verkeerd land / verkeerde regio hebt ingewisseld.

    Over My Nintendo-punten en missies

    Waar kunnen My Nintendo-punten voor worden gebruikt?

    Je kunt My Nintendo-punten ontvangen door verschillende missies te voltooien, door games te kopen op de officiële Nintendo-website en in de Nintendo eShop, of na aankoop van fysieke games in een winkel. My Nintendo-punten kunnen via de My Nintendo-website worden ingewisseld voor verschillende Nintendo-beloningen.

    Je kunt gouden punten van My Nintendo ook gebruiken als betaling voor in aanmerking komende digitale aankopen van Nintendo Switch-games en DLC in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch en op de Nintendo-website (waar deze beschikbaar is).

    • Kijk hier voor verdere informatie over het gebruik van gouden punten.
    • Kijk hier voor een lijst van verkrijgbare beloningen.

    Welke soorten My Nintendo-punten zijn er?

    My Nintendo-punten zijn er in twee soorten: platina punten en gouden punten. Elke soort ontvang je op een andere manier en kun je inwisselen voor verschillende soorten beloningen.

    Kijk hier voor informatie over het ontvangen en inwisselen van My Nintendo-punten.

    Kunnen My Nintendo-punten verlopen?

    Ja. De verschillende soorten punten variëren in geldigheidsduur:

    • Gouden punten zijn vanaf ontvangst 12 maanden geldig, en verlopen op de laatste dag van de maand. (Om een voorbeeld te geven: punten die je op 15 april 2017 hebt ontvangen, verlopen op 30 april 2018.)
    • Platina punten (alle soorten) zijn vanaf ontvangst 6 maanden geldig, en verlopen op de laatste dag van de maand. (Om een voorbeeld te geven: punten die je op 15 april 2017 hebt ontvangen, verlopen op 31 oktober 2017.)

    Wanneer je op je Nintendo-account bent ingelogd, kun je in de puntengeschiedenis op de My Nintendo-website zien of je punten hebt die binnenkort verlopen.

    Hoe kan ik mijn My Nintendo-puntengeschiedenis bekijken?

    Wanneer je bent ingelogd op je Nintendo-account, kun je bekijken welke My Nintendo-punten je hebt ontvangen, hoe je ze hebt ingewisseld en welke punten zullen verlopen via de puntengeschiedenis op de My Nintendo-website.

    Kijk hier voor verdere informatie.

    Hoe ontvang ik My Nintendo-punten?

    Er zijn veel manieren om My Nintendo-punten te ontvangen:

    • Je ontvangt gouden punten bij aankoop van in aanmerking komende games en artikelen zoals downloadbare content. Gouden punten worden toegekend op basis van het betaalde bedrag (exclusief btw en eventuele gouden punten of kortingen die bij de aankoop zijn gebruikt). Kijk hier voor informatie over het ontvangen en inwisselen van gouden punten.
      • Om gouden punten te ontvangen voor digitale aankopen voor de Nintendo 3DS en Wii U, moet je ervoor zorgen dat je je Nintendo Network ID (NNID) hebt gekoppeld als je er een hebt. Nadat je NNID is gekoppeld, kun je gouden punten ontvangen voor alle in aanmerking komende digitale aankopen voor de Nintendo 3DS en Wii U die aan je account zijn gekoppeld. Je hebt geen NNID nodig om gouden punten te ontvangen voor digitale aankopen voor de Nintendo Switch.
    •  Het voltooien van missies op My Nintendo om platina punten te ontvangen.
      • Bij sommige missies moet je PUNTEN CLAIMEN kiezen om je punten te ontvangen na het voltooien van de missie. Deze missies hebben ook een termijn waarbinnen je de punten kunt ontvangen. Na het verstrijken van deze termijn geldt de missie als voltooid, maar worden de punten niet meer toegekend.
    • Het gebruiken van een My Nintendo-puntencode. Van tijd tot tijd verspreidt Nintendo puntencodes die je kunt gebruiken om My Nintendo-punten te ontvangen. Als je een puntencode hebt, kun je deze hier gebruiken. De punten verschijnen in de puntengeschiedenis op de My Nintendo-website wanneer je bent ingelogd op je Nintendo-account.

    Hoe claim ik My Nintendo-punten na het voltooien van een missie?

    Nadat je aan de missievoorwaarden hebt voldaan, ontvang je de punten voor die missie doorgaans automatisch. Houd er rekening mee dat je bij sommige missies voor platina punten zelf PUNTEN CLAIMEN moet kiezen om je punten te ontvangen.

    Alle punten die je hebt verzameld, worden in de puntengeschiedenis op de My Nintendo-website getoond wanneer je bent ingelogd op je Nintendo-account.

    Kan ik My Nintendo-punten weggeven of verhandelen?

    Nee. My Nintendo-punten kunnen niet worden overgedragen aan, verkocht aan, of geruild met andere mensen.

    Op de My Nintendo-website bezit ik een ander aantal platina punten dan in een app op mijn smartapparaat. Hoe komt dat?

    Platina punten die zijn ontvangen via een app, worden apart beheerd, afhankelijk van het besturingssysteem van je apparaat. Als je de app zowel op een iOS-apparaat als op een Android-apparaat gebruikt, is het getoonde aantal platina punten in de app per besturingssysteem anders.

    Platina punten worden toegekend op basis van het besturingssysteem van het apparaat waarmee een missie is voltooid. Soms worden punten toegekend aan het meest recent gebruikte apparaat.

    Het aantal platina punten voor elke app dat je op de My Nintendo-website ziet, is het totaal van deze twee, dus bezoek de My Nintendo-website om je totale aantal platina punten te bekijken.

    Ik heb in een app op mijn smartapparaat een missie voltooid, maar geen platina punten ontvangen. Hoe zit dat?

    Platina punten voor apps op smartapparaten worden apart beheerd, afhankelijk van het besturingssysteem van je apparaat. Als je de app zowel op een iOS-apparaat als op een Android-apparaat gebruikt, is het getoonde aantal platina punten in de app per besturingssysteem anders.

    Het aantal platina punten voor elke app dat je op de My Nintendo-website ziet, is het totaal van deze twee, dus bezoek de My Nintendo-website om je totale aantal platina punten te bekijken.

    Wanneer worden dagelijkse of wekelijkse missies opnieuw geactiveerd?

    Dagelijkse missies worden elke dag om 00:00 opnieuw geactiveerd (in de tijdzone die is ingesteld voor je Nintendo-account).

    Wekelijkse missies worden elke maandag om 00:00 opnieuw geactiveerd (in de tijdzone die is ingesteld voor je Nintendo-account).

    Gouden punten inwisselen voor games

    Hoe wissel ik mijn gouden punten in voor digitale aankopen?

    Wanneer je in aanmerking komende digitale Nintendo Switch-content koopt (in de Nintendo eShop of op de Nintendo-website), heb je de mogelijkheid om je gouden punten van My Nintendo te gebruiken bij het afrekenen van het aankoopbedrag.

    Je kunt kiezen hoeveel gouden punten je gebruikt, en het resterende bedrag afrekenen met Nintendo eShop-tegoed of met een andere betalingsmethode die in de Nintendo eShop beschikbaar is.

    Hoeveel zijn gouden punten waard wanneer ze worden ingewisseld voor digitale aankopen?

    My Nintendo-leden ontvangen punten ter waarde van het volgende percentage van het aankoopbedrag (exclusief btw en eventuele gouden punten of kortingen die bij de aankoop zijn gebruikt):

    • 5% voor in aanmerking komende digitale software op de Nintendo-website of de Nintendo eShop (Nintendo Switch, Nintendo 3DS en Wii U)
    • 1% voor fysieke aankopen (Nintendo Switch)

    Gouden punten van My Nintendo zijn voor promotiedoeleinden en hebben geen geldelijke waarde. Daarom kunnen ze niet worden ingewisseld voor contant geld of een equivalent daarvan. Bij in aanmerking komende aankopen worden 5 gouden punten toegekend voor elke € 1,00 (£ 1,00) van het aankoopbedrag. De gouden punten kunnen bij in aanmerking komende digitale aankopen voor de Nintendo Switch worden ingewisseld voor € 0,01 (£ 0,01) per gouden punt.

    Besteed je bijvoorbeeld € 50 (£50) bij aankoop van een in aanmerking komende digitale Nintendo Switch-game, dan worden er 250 gouden punten (5%) aan je toegekend. Deze gouden punten zijn € 2,50 (£ 2,50) waard en kunnen worden gebruikt voor een toekomstige in aanmerking komende aankoop op de Nintendo-website of in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch.

    Kijk hier voor informatie over het ontvangen en inwisselen van gouden punten.

    Kan ik gouden punten gebruiken bij de aankoop van Nintendo 3DS- of Wii U-software?

    Je kunt geen gouden punten gebruiken voor het kopen van Nintendo 3DS- of Wii U-software (noch op het systeem, noch via de Nintendo-website).

    Je kunt wel nog steeds je punten inwisselen voor bestaande My Nintendo-beloningen voor de Wii U of Nintendo 3DS.

    Kan ik gouden punten inwisselen in een ander land / andere regio?

    Gouden punten kunnen alleen worden gebruikt in landen/regio's met dezelfde valuta als in het land /de regio waar ze zijn ontvangen.

    Als je de land/regio-instelling van je Nintendo-account wijzigt, blijven je gouden punten aanwezig in je Nintendo-account, maar ze worden niet getoond en kunnen niet worden gebruikt in landen/regio's met een andere valuta.

    Over My Nintendo-beloningen

    Hoe kan ik My Nintendo-beloningen ontvangen?

    Nadat je het benodigde aantal punten voor een bepaalde beloning hebt verzameld, kun je je punten voor de beloning inwisselen. Het soort punten en het benodigde aantal verschilt per beloning.

    Je kunt gouden punten van My Nintendo ook gebruiken als betaling voor in aanmerking komende digitale aankopen van Nintendo Switch-games en DLC in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch en op de Nintendo-website (waar deze beschikbaar is).

    • Kijk hier voor verdere informatie over het gebruik van gouden punten.
    • Kijk hier voor een lijst van verkrijgbare beloningen.

    Wat voor My Nintendo-beloningen zijn er verkrijgbaar?

    Er zijn allerlei verschillende beloningen verkrijgbaar of in de planning voor My Nintendo, waaronder:

    • Exclusieve fysieke My Nintendo Store-beloningen
    • Digitale content voor Nintendo-apps op smartapparten
    • Spelgidsen en wallpapers voor je smartapparaat of pc

    Je kunt gouden punten van My Nintendo ook gebruiken als betaling voor in aanmerking komende digitale aankopen van Nintendo Switch-games en DLC in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch en op de Nintendo-website (waar deze beschikbaar is).

    • Kijk hier voor verdere informatie over het gebruik van gouden punten.
    • Kijk hier voor een lijst van verkrijgbare beloningen.

    Hoelang blijven My Nintendo-beloningen verkrijgbaar?

    Beloningen zijn een bepaalde tijd verkrijgbaar (sommige beloningen kunnen herhaaldelijk worden aangeboden). Zodra die periode voorbij is, kun je je punten niet meer voor die beloning inwisselen.

    Kijk hier voor een lijst van beschikbare beloningen. Terwijl je bent ingelogd, kun je in de informatie over een bepaalde beloning zien wanneer de beloning verloopt.

    Hoe kan ik controleren voor welke My Nintendo-beloningen ik punten heb ingewisseld?

    Je kunt controleren voor welke beloningen je punten hebt ingewisseld door naar de pagina met beloningen op de My Nintendo-website te gaan wanneer je bent ingelogd op je Nintendo-account.

    Kan ik een My Nintendo-beloning retourneren of inruilen?

    Lees onze informatie over het retourneren of inruilen van beloningen.