Geluidsproblemen

Van toepassing op: Nintendo GameCube


Als het probleem bij alle spellen optreedt:

  1. Controleer of de geluidsinstellingen aangepast kunnen worden in het optiemenu van het spel.
  2. Controleer of de Nintendo GameCube correct is aangesloten op de televisie.
  3. Sluit, indien mogelijk, de Nintendo GameCube aan op een andere televisie om te controleren of het probleem niet wordt veroorzaakt door de televisie.
  4. Verbind, indien mogelijk, de Nintendo GameCube en de televisie via een andere kabel.

Als dit probleem ook optreedt bij een andere kabel (of je kunt het niet met een andere kabel testen), zul je de Nintendo GameCube en de kabel op moeten sturen, zodat ze gerepareerd of vervangen kunnen worden.

Als er geen probleem optreedt als je een andere kabel gebruikt, dien je de oorspronkelijke kabel op te sturen, zodat hij vervangen kan worden. Mocht de garantieperiode verstreken zijn, kun je een nieuwe kabel bestellen door contact op te nemen met Nintendo. Kijk op de contactpagina voor de juiste contactgegevens.

Als het probleem alleen bij bepaalde spellen optreedt:

Stuur dan de Nintendo GameCube op, zodat hij gerepareerd of vervangen kan worden, inclusief het spel of de spellen waarbij het probleem optreedt.

Let op: we kunnen alleen spellen die door Nintendo zelf ontwikkeld zijn repareren of vervangen. Je kunt erachter komen welke spellen door Nintendo zelf ontwikkeld zijn, door op de desbetreffende spelpagina te kijken. Ga naar Spellen om alle spellen te bekijken. Stuur het spel altijd op in zijn originele hoes.

De precieze reparatiekosten kun je in de betreffende prijslijst vinden. Daar wordt ook uitgelegd wat je precies moet doen als je iets wilt laten repareren.