Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Algemene problemen met fysieke software (inclusief de foutmelding "De gamecard is niet ingevoerd.")

Omschrijving:

  • Er zit een gamecard in het systeem, maar de software-applicatie kan niet worden geopend of gestart.
  • De volgende melding wordt weergegeven: "De software kan niet worden opgestart. Probeer het opnieuw vanuit het HOME-menu."
  • De volgende melding wordt weergegeven: "Voer de gamecard in."

Wat kun je doen:

  1. Zorg ervoor dat je systeem over de nieuwste systeemversie beschikt.
  2. Schakel het systeem uit en verwijder de gamecard.
  3. Bevestig dat de gamecard compatibel is met de Nintendo Switch.
  4. Voer de gamecard opnieuw in en zet het systeem aan.
  5. Probeer de game of software-applicatie op te starten.
    • Als het probleem zich blijft voordoen, voer dan een systeemupdate uit om te kijken of dat het probleem verhelpt.
    • Probeer een andere gamecard voor de Nintendo Switch uit.
      • Als de tweede gamecard wel werkt, moet de niet-werkende gamecard mogelijk worden vervangen.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als meerdere gamecards niet gelezen kunnen worden, zal het systeem gerepareerd moeten worden. Zorg dat je minstens twee van de problematische gamecards bijvoegt.