Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Bericht: 'De back-up is geannuleerd, omdat er een back-up van andere opgeslagen gegevens is gemaakt.'

Beschrijving:

Wanneer je opgeslagen gegevens voor een softwaretitel opent in de systeeminstellingen op het Nintendo Switch-systeem, wordt het volgende bericht weergegeven: 'De back-up is geannuleerd, omdat er een back-up van andere opgeslagen gegevens is gemaakt.'

Belangrijk:

  • Als dit bericht wordt weergegegen, wordt de functie voor het maken van automatische back-ups gedeactiveerd. Je kunt deze instelling via deze link aanpassen.
  • Er kan per softwaretitel maar één back-upbestand met opgeslagen gegevens in de cloud bewaard worden.

Achtergrondinformatie:

De back-up van de opgeslagen gegevens is mogelijk om een van de volgende redenen geannuleerd:

  • Je hebt de software gespeeld zonder eerst de meest recente opgeslagen gegevens te downloaden die in de opslagcloud bewaard zijn.
  • Je hebt op een ander systeem gespeeld en van die opgeslagen gegevens een back-up gemaakt in de opslagcloud, en daarom wijken de opgeslagen gegevens waarvan je op dit systeem een back-up probeert te maken, daarvan af.

Wat je kunt doen:

Omdat de opgeslagen gegevens op de server afwijken van de opgeslagen gegevens op het systeem, moet je beslissen welke opgeslagen gegevens je wilt behouden.

Je kunt ofwel handmatig een back-up van je voortgang maken op het systeem en zo de online-back-up overschrijven, ofwel de online-back-up downloaden en de opgeslagen gegevens op je systeem overschrijven.

Houd er rekening mee dat opgeslagen gegevens die overschreven zijn, niet kunnen worden teruggehaald.

Wat aan te bevelen is:

Als je na het maken van een back-up van je opgeslagen gegevens op het ene systeem, van plan bent op een ander systeem te spelen, is het aan te bevelen om de meest recente back-up in de opslagcloud te downloaden voordat je op het tweede systeem speelt.