Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Bij reeds gekochte digitale content op de Nintendo Switch worden er downloadkosten getoond

Beschrijving:

  • Bij een poging om een artikel opnieuw te downloaden dat reeds is gekocht in de Nintendo eShop op de Nintendo Switch, worden er kosten aan het downloaden verbonden.

Belangrijk:

  • Als je een foutmelding ziet waarin staat: "Deze gebruiker kan deze software niet spelen", volg dan deze stappen.

Meer informatie:

  • Aankopen in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch zijn gekoppeld aan de Nintendo-account die de aankoop heeft gedaan.
  • Je kunt één hoofdsysteem registreren per Nintendo-account.
  • Nadat je een hoofdsysteem hebt geregistreerd, kunnen je digitale aankopen door alle gebruikers van het hoofdsysteem worden gespeeld.
  • Nadat je downloadbare software hebt gekocht, kun je de software met je Nintendo-account op elk Nintendo Switch-systeem (hoofdsysteem of geen hoofdsysteem) gebruiken.
  • Wanneer je een systeem gebruikt dat niet het hoofdsysteem is, kan alleen jij de downloadbare software die je hebt gekocht, gebruiken. Andere spelers zullen je downloadbare software niet kunnen gebruiken op een ander systeem dan het hoofdsysteem.

Mogelijke oplossingen:

Als er in de Nintendo eShop op de Nintendo Switch kosten worden getoond voor bepaalde software, betekent dit dat je het hoofdsysteem voor de Nintendo-account waarmee de software is gekocht, momenteel niet gebruikt. Op een systeem dat niet het hoofdsysteem is, kan de software alleen worden opgestart door de gebruiker die de software bezit. De oplossing hangt af van wie de software oorspronkelijk heeft gekocht.

Zo kun je achterhalen welke Nintendo-account de software heeft gekocht:

  • Bekijk de aankoopgeschiedenis voor elke account op je systeem. Bij de Nintendo-account die de aankoop heeft gedaan, zal de software geregistreerd staan.
  • Er wordt een transactiebewijs voor elke transactie in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch verstuurd naar het e-mailadres van de Nintendo-account die de aankoop heeft gedaan. (Bij Nintendo-accounts voor kinderen wordt de e-mail naar het e-mailadres van de ouder of voogd verstuurd.)
  • Controleer bij andere leden van je gezin of ze zich herinneren de software te hebben gekocht. Is de software door jou gekocht (of door iemand in je gezin etc.)?

Is de software door jou gekocht (of door iemand in je gezin etc.)?

  1. Update je Nintendo Switch-systeem naar de meest recente versie.
  2. Registreer het systeem dat je gebruikt, als hoofdsysteem voor de Nintendo-account.
    • Als je het hoofdsysteem voor die Nintendo-account al gebruikt, wis dan de registratie van dat systeem, en maak het opnieuw het hoofdsysteem.
    • Op het systeem dat niet het hoofdsysteem is, kan downloadbare software alleen worden opgestart door de Nintendo-account waarmee de software is gekocht.
  3. Gebruik de Nintendo-account waarmee de software is gekocht, om de software opnieuw te downloaden in de Nintendo eShop.
  4. Start de software opnieuw op in het HOME-menu.
    • Zolang het systeem het hoofdsysteem voor de Nintendo-account is waarmee de software is gekocht, kan iedereen op het systeem de software spelen.

Je moet je eigen Nintendo-account gebruiken om de software voor je systeem te kopen.

  • Omdat het systeem niet het hoofdsysteem voor de Nintendo-account is waarmee de software oorspronkelijk is gekocht, kan software die met die account is gekocht, niet op het systeem worden gespeeld. Meer info
  • Als je het pictogram in je HOME-menu wilt wissen, selecteer dan het pictogram en kies OPTIES, gevolgd door GEHEUGENBEHEER en SOFTWARE WISSEN.

Als je geen registratie van de aankoop kunt vinden, is het waarschijnlijk dat de software van iemand is die dit systeem niet meer gebruikt (eerdere eigenaar, vriend op bezoek etc.). Je moet je eigen Nintendo-account gebruiken om de software op je systeem te kopen.

  • Omdat het systeem niet het hoofdsysteem voor de Nintendo-account is waarmee de software oorspronkelijk is gekocht, kan software die met die account is gekocht, niet op het systeem worden gespeeld. Meer info
  • Als je het pictogram in je HOME-menu wilt wissen, selecteer dan het pictogram en kies OPTIES, gevolgd door GEHEUGENBEHEER en SOFTWARE WISSEN.