Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Digitale game-aankopen via de Nintendowebsite - veelgestelde vragen

Een game kopen

Hoe kan ik een game kopen via de Nintendowebsite?

Een Nintendo-account is vereist om aankopen te doen via de Nintendowebsite. Om game-aankopen te doen voor de Wii U en Nintendo 3DS, zul je je Nintendo Netwerk-ID moeten koppelen aan je Nintendo-account voordat je de aankoop kunt voltooien.

Voltooi de volgende stappen om een game te kopen:

  1. Ga naar http://accounts.nintendo.com en log in op je Nintendo-account of maak er een aan, als je dit nog niet hebt gedaan.
  2. Om game-aankopen te doen voor de Wii U en Nintendo 3DS, zul je een Nintendo Netwerk-ID moeten aanmaken op je Wii U of Nintendo 3DS familiesysteem, en deze vervolgens koppelen aan je Nintendo-account.
  3. Zoek de game op de Nintendowebsite en volg de stappen op het scherm om de aankoop te voltooien.
  4. De game wordt automatisch gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account (Nintendo Switch) of Nintendo Netwerk-ID (Wii U en Nintendo 3DS).
    • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het aan de download-eisen voldoet.
    • Vooruitbestellingen worden vooraf geladen op je systeem, op het moment dat je de bestelling plaatst. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, vanaf 24:00 uur op de release-dag van het spel.

Klik hier voor meer informatie over dit proces.

Hoe kan ik betalen voor mijn game?

Voor digitale Nintendo Switch game- en DLC-aankopen, kun je My Nintendo Gouden punten inwisselen op de aankoopprijs.

De totale aankoopprijs zal van je Nintendo eShop-tegoed worden afgetrokken. Als je niet genoeg tegoed hebt, kun je dit aanvullen door een van de volgende methodes:

  • Een geldige VISA, Maestro, VISA-Delta of MasterCard (bijv. creditcard, debitcard of cadeaubon)
  • Een PayPal account
  • Een Nintendo eShop Card

Houd er rekening mee dat we My Nintendo-punten niet kunnen accepteren als betaalmethode bij aankopen voor de Wii U of Nintendo 3DS op deze website. Als je echter een game-korting hebt gekregen als My Nintendo-beloning of een ''Speciaal voor Jou''-aanbieding, kun je ervoor kiezen om de korting in te wisselen wanneer je de game koopt.

Is een Nintendo Netwerk-ID vereist om games te kopen?

Een Nintendo-account is vereist om aankopen te doen via de Nintendowebsite. Om game-aankopen te doen voor de Wii U en Nintendo 3DS, zul je je Nintendo Netwerk-ID moeten koppelen aan je Nintendo-account voordat je de aankoop kunt voltooien.

De games die je koopt zullen automatisch worden gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account (Nintendo Switch) of NNID (Wii U en Nintendo 3DS).

Wanneer wordt mijn bestelling in rekening gebracht?

De totale aankoopprijs zal van je Nintendo eShop-tegoed worden afgetrokken wanneer je de bestelling plaatst. Als je niet genoeg tegoed hebt, kun je dit aanvullen door gebruik te maken van een Nintendo eShop Card, of een geldige VISA, Maestro, VISA-Delta of MasterCard.

  • Als de game al uit is, wordt deze meteen gedownload op je Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS familiesysteem wanneer je je bestelling plaatst. Zodra de download voltooid is, kun je de game opstarten in het HOME-menu om het direct te spelen.
  • Vooruitbestelde games worden vooraf geladen op je systeem, op het moment dat je de game bestelt. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, vanaf 24:00 uur op de release-dag van het spel.

Klik hier voor meer informatie over dit proces.

Wat is het beleid voor het annuleren van digitale aankopen?

Alle verkopen zijn definitief. Zorg ervoor dat je voldoet aan deze download-eisen voor de game voordat je een bestelling plaatst.

Waarom werd mijn creditcard geweigerd?

We kunnen de specifieke reden voor de weigering van de creditcard helaas niet vaststellen. Als je niet weet waarom je creditcard werd geweigerd, neem dan contact op met je bank of het uitgavebedrijf van je creditcard.

Een game downloaden

Wat heb ik nodig om een game te downloaden?

Je hebt het volgende nodig: een Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS familiesysteem, een Nintendo-account, een Nintendo Netwerk-ID*, een internetverbinding en toegang tot de Nintendo eShop om de game te downloaden nadat je deze hebt gekocht.

Klik hier voor hulp bij het downloaden van een game.

(*Een Nintendo Netwerk-ID is alleen vereist bij aankopen voor Wii U en Nintendo 3DS. Je hebt alleen een Nintendo Netwerk-ID nodig om de game te downloaden, je hebt het niet nodig om de game te kunnen spelen nadat deze is gedownload.)

Wanneer kan ik mijn game downloaden?

Op de Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS familiesysteem wordt de game meteen gedownload zodra de aankoop voltooid is. (Zorg ervoor dat je systeem voldoet aan deze download-eisen.)

  • Als de game al uit is, kun je deze opstarten in het HOME-menu, direct nadat de download is voltooid.
  • Vooruitbestelde games worden vooraf geladen op je systeem, op het moment dat je de game bestelt. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, vanaf 24:00 uur op de release-dag van het spel.

Klik hier voor meer informatie over dit proces.

Ik kan de game niet vinden op mijn Nintendo Switch systeem!

Zodra de aankoop voltooid is, zal de game automatisch worden gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account. Om het spel te kunnen downloaden moet je Nintendo Switch genoeg vrije opslagruimte hebben en ingeschakeld zijn of in slaapstand staan (met een actieve internetverbinding). De game verschijnt op je systeem zodra de download voltooid is.

Vooruitbestelde games worden vooraf geladen op je systeem, op het moment dat je de game bestelt. Je zult een icoon van de game zien op je HOME-menu, maar je zult het niet kunnen spelen tot de game officieel uit is. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, vanaf 24:00 uur op de release-dag van het spel.

Als de game niet verschijnt, probeer dan het volgende:

  • Controleer of er in het HOME-menu van de Nintendo Switch een game-icoon staat, dat aangeeft dat de game momenteel wordt gedownload. Als de download nog steeds bezig is, wacht dan tot de download is voltooid.
  • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het aan deze eisen voldoet. Klik hier voor hulp bij het instellen of troubleshooten van je internetverbinding.
  • Controleer ''Geheugenbeheer'' in de instellingen van het Nintendo Switch systeem om er zeker van te zijn dat er genoeg opslagruimte vrij is op het systeem om de download te voltooien. Verwijder enkele bestanden als er niet genoeg ruimte vrij is.
  • Controleer ''Accountinformatie'' in de Nintendo eShop (gebruikersicoon rechtsboven in de hoek). Alle games die zijn gekocht of ingewisseld op het systeem verschijnen hier, en kunnen zonder extra kosten opnieuw worden gedownload.

Ik kan de game niet vinden op mijn Wii U systeem!

Zodra de aankoop voltooid is, zal de game automatisch worden gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo Netwerk-ID. Om het spel te kunnen downloaden moet je Wii U genoeg vrije opslagruimte hebben en ingeschakeld zijn, of in slaapstand staan (met een actieve internetverbinding). De game verschijnt op je systeem zodra de download voltooid is.

Vooruitbestelde games worden vooraf geladen op je systeem, op het moment dat je de game bestelt. Je zult een icoon van de game zien op je HOME-menu, maar je zult het niet kunnen spelen tot de game officieel uit is. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, vanaf 24:00 uur op de release-dag van het spel.

Als de game niet verschijnt, probeer dan het volgende:

  • Controleer of dat de download momenteel wordt uitgevoerd in ''Downloadbeheer'' in het Wii U Home-menu. Als de download nog steeds bezig is, wacht dan tot de download is voltooid.
  • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het aan deze eisen voldoet. Klik hier voor hulp bij het instellen of troubleshooten van je internetverbinding.
  • Controleer ''Geheugenbeheer'' in de instellingen van het Wii U systeem om er zeker van te zijn dat er genoeg opslagruimte vrij is op het systeem om de download te voltooien. Verwijder enkele bestanden als er niet genoeg ruimte vrij is.
  • Controleer ''Jouw Downloads'' in de Nintendo eShop (onder ''Menu''). Alle games die zijn gekocht of ingewisseld op het systeem verschijnen hier, en kunnen zonder extra kosten opnieuw worden gedownload.

Ik kan de game niet vinden op mijn Nintendo 3DS systeem!

Zodra de aankoop voltooid is, zal de game automatisch worden gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo Netwerk-ID. Om het spel te kunnen downloaden moet je systeem genoeg vrije opslagruimte hebben en ingeschakeld zijn of in slaapstand staan (met een actieve internetverbinding). De game verschijnt op je systeem zodra de download voltooid is.

Vooruitbestelde games worden vooraf geladen op je systeem, op het moment dat je de game bestelt. Je zult een icoon van de game zien op je HOME-menu, maar je zult het niet kunnen spelen tot de game officieel uit is. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, vanaf 24:00 uur op de release-dag van het spel.

Als de game niet verschijnt, probeer dan het volgende:

  • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het aan deze eisen voldoet. Klik hier voor hulp bij het instellen of troubleshooten van je internetverbinding.
  • Het Nintendo 3DS familiesysteem moet systeemversie 9.6.0-24U of hoger hebben, en moet minstens een keer zijn verbonden met de Nintendo eShop sinds de laatste systeemupdate. Klik hier voor hulp bij het updaten van je systeem.
  • Controleer ''Geheugenbeheer'' in de instellingen van het Nintendo 3DS systeem om er zeker van te zijn dat er genoeg opslagruimte vrij is op het systeem om de download te voltooien. Je zult wat bestanden moeten verwijderen of een SD-kaart moeten gebruiken om meer ruimte toe te voegen, wanneer er niet genoeg ruimte vrij is.
  • Controleer ''Software Opnieuw Downloaden'' in de Nintendo eShop (onder ''Menu'', vervolgens ''Instellingen/Overig''). Alle games die zijn gekocht of ingewisseld op het systeem verschijnen hier, en kunnen zonder extra kosten opnieuw worden gedownload.

Algemene vragen

Op welke manier wordt mijn persoonlijke informatie gebruikt?

Nintendo weet dat privacy erg belangrijk is. In ons Privacybeleid (https://accounts.nintendo.com/term_chooser/privacy_policy) kun je vinden hoe we je informatie verzamelen, gebruiken, openbaren, bewaren en beschermen.

Kan ik My Nintendo-punten ontvangen voor mijn aankoop?

Ja. Zolang je je hebt aangemeld voor My Nintendo voordat je de game koopt, kun je My Nintendo-punten ontvangen voor je game. My Nintendo-punten worden automatisch toegekend aan het Nintendo-account waarmee de game was gekocht. (Houd er rekening mee dat je geen My Nintendo-punten ontvangt voor DLC-items, passen en thema's.)

My Nintendo-puntentegoed zien:

  1. Ga naar http://my.nintendo.com
  2. Selecteer ''Inloggen''.
  3. Log in op je Nintendo-account.

Zodra je bent ingelogd, kun je je My Nintendo-puntentegoed en -geschiedenis zien, de nieuwste My Nintendo-beloningen bekijken en de actieve missies zien die je kunt voltooien om My Nintendo-punten te verdienen.

Raadpleeg onze ondersteuningswebsite voor meer informatie over My Nintendo.

Nintendowebsite-aankopen die zijn gedaan vóór 1 april 2016

Kan ik een downloadcode aanvragen voor een game die ik heb gekocht?

Houd er rekening mee dat downloadcodes niet worden verstrekt voor software-aankopen die op of na 1 april 2016 zijn gedaan. Aankopen die na die datum zijn gedaan, kunnen worden verzilverd via dezelfde Nintendo Netwerk-ID als die waarmee de aankoop was gedaan. Klik hier voor hulp bij het downloaden van een game.

Wat als mijn Wii U downloadcode niet werkt?

Downloadcodes zijn alleen beschikbaar voor digitale game-aankopen die vóór 1 april 2016 zijn gedaan op de Nintendowebsite.

Als je downloadcode niet werkt, controleer dan de code om er zeker van te zijn dat je deze correct hebt ingevuld.

Houd er rekening mee dat je downloadcode maar één keer kan worden verzilverd. Als je de downloadcode al hebt gebruikt op je Wii U, kun je de game opnieuw downloaden via je aankoopgeschiedenis in de Nintendo eShop. (Je hoeft de game niet opnieuw te kopen om deze opnieuw te kunnen downloaden.)

Als je problemen hebt met het verzilveren van je downloadcode op je systeem, probeer dan het volgende:

  • Selecteer ''Downloadcode Invoeren'' in de Nintendo eShop en probeer de code opnieuw in te vullen.
  • Zorg ervoor dat je de downloadcode correct invult. De downloadcode is de 16-cijferige code die je hebt ontvangen in je bevestigings-e-mail. Neem contact met ons op als je niet weet wat je downloadcode is, om de code opnieuw te ontvangen.
  • Zorg ervoor dat het land correct staat ingesteld in de instellingen van je Wii U systeem (onder ''systeeminformatie''). Als je systeem van een andere regio is, werkt de downloadcode niet.
  • Controleer je downloadgeschiedenis in de Nintendo eShop (onder ''Mijn Menu''). Als je de code al hebt ingewisseld op je systeem, kun je de game downloaden zonder de code opnieuw in te voeren.

Wat als mijn Nintendo 3DS downloadcode niet werkt?

Downloadcodes zijn alleen beschikbaar voor digitale game-aankopen die vóór 1 april 2016 zijn gedaan op de Nintendowebsite.

Als je downloadcode niet werkt, controleer dan de code om er zeker van te zijn dat je deze correct hebt ingevuld.

Je downloadcode kan maar één keer worden ingewisseld. Als je de downloadcode al hebt gebruikt op je Nintendo 3DS systeem, kun je de game opnieuw downloaden via je aankoopgeschiedenis in de Nintendo eShop. (Je hoeft de game niet opnieuw te kopen om deze opnieuw te kunnen downloaden.)

Houd er rekening mee dat Xenoblade Chronicles 3D alleen kan worden gespeeld op een Nieuw Nintendo 3DS of Nieuw Nintendo 3DS XL systeem. Je kunt het niet spelen op de Nintendo 3DS XL, Nintendo 3DS of Nintendo 2DS systemen.

Als je problemen hebt met het verzilveren van je downloadcode op je systeem, probeer dan het volgende:

  • Selecteer ''Downloadcode Inwisselen'' in de Nintendo eShop (onder ''Instellingen/Overig''') en probeer de code opnieuw in te vullen.
  • Zorg ervoor dat je de downloadcode correct invult. De downloadcode is de 16-cijferige code die je hebt ontvangen in je bevestigings-e-mail. Neem contact met ons op als je niet weet wat je downloadcode is, om de code opnieuw te ontvangen.
  • Zorg ervoor dat het land juist is ingesteld in de instellingen van je Nintendo 3DS systeem (onder ''Overige Instellingen'', vervolgens ''Profiel''). Als je systeem van een andere regio is, werkt de downloadcode niet.
  • Controleer je downloadgeschiedenis in de Nintendo eShop (onder ''Instellingen/Overig''). Als je de code al hebt ingewisseld op je systeem, kun je de game downloaden zonder de code opnieuw in te voeren.