• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2110-2091

    Situatie:

    Je kunt je Nintendo Switch-systeem niet verbinden met een kabelnetwerk en je krijgt foutcode 2110-2091 te zien.

    Aanvullende informatie:

    • Deze foutcode geeft gewoonlijk aan dat het Nintendo Switch-systeem de LAN-adapter kon detecteren, maar niet kon communiceren met een netwerkapparaat (bijv. router of modem).
    • Deze fout kan te maken hebben met problemen met de ethernetkabel of netwerkapparaten.

    Mogelijke oplossingen:

    • Zorg dat de ethernetkabel goed is aangesloten op de ingebouwde LAN-poort of de LAN-adapter en het netwerkapparaat.

      Beide uiteinden van de ethernetkabel moeten stevig in de ethernetpoorten in de ingebouwde LAN-poort of LAN-adapter en de router/modem zitten. Als een van de uiteinden niet goed blijft zitten, moet je misschien een andere ethernetkabel gebruiken.

    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Probeer een andere poort op de router.

      Als je verbinding maakt met een apparaat met meerdere LAN-poorten, probeer de ethernetkabel dan op een andere poort aan te sluiten. De meeste routers beschikken over minstens vier poorten.

    • Probeer een andere ethernetkabel.

      Als een tweede ethernetkabel wel werkt, kan dit een indicatie zijn dat de eerste ethernetkabel beschadigd is of niet meer werkt.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of netwerkapparaten die je gebruikt.

    Als je modem en router afzonderlijke apparaten zijn, kun je proberen de ethernetkabel direct aan te sluiten op je modem. Als je verbinding kunt maken met het internet, betekent dat mogelijk dat er een probleem is met de router. In dat geval zou je een andere router kunnen gebruiken om te zien of dat het probleem verhelpt.

    Als je meer hulp nodig hebt met het Nintendo Switch-systeem, kun je contact opnemen met onze klantenservice.