Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Foutcode: 2110-2214

Situatie:

Je kunt je Nintendo Switch-systeem niet verbinden met een draadloos netwerk en je krijgt foutcode 2110-2214 te zien.

Belangrijk:

Test je verbinding nadat er wijzigingen zijn aangebracht in het Nintendo Switch-systeem of de netwerkomgeving om te bepalen of de wijziging het probleem oplost.

Aanvullende informatie:

Deze foutcode geeft gewoonlijk aan dat de router of het netwerk een fout heeft gegeven omdat er een onjuist wachtwoord is gebruikt.

Mogelijke oplossingen:

  • Bevestig dat het wachtwoord is ingevoerd in de vebindingsinstellingen van het Nintendo Switch-systeem.

    In de meeste situaties kan het probleem verholpen worden door het juiste wachtwoord in te voeren in de internetinstellingen van het Nintendo Switch-systeem. Bekijk de wachtwoordinformatie van je netwerk en controleer de beveiligingsinstellingen in de internetinstellingen van je systeem. Zorg dat je het wachtwoord exact invoert zoals weergegeven, en volg het eventuele gebruik van hoofdletters of symbolen.

  • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

    Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van 3 tot 4,5 meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

    • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
  • Maak een nieuwe draadloze internetverbinding.

    Zorg er bij het maken van een nieuwe internetverbinding voor dat je systeem verbinding probeert te maken met het juiste draadloze netwerk en zorg ervoor dat het systeem een sterk draadloos signaal ontvangt.

  • Reset je thuisnetwerk.

    Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

  • De firmware van de router updaten
  • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Als je meer hulp nodig hebt met het Nintendo Switch-systeem, kun je contact opnemen met onze klantenservice.