Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Foutcode: 2110-3127

Omschrijving:

Je kunt je Nintendo Switch niet verbinden met een (draadloos) netwerk en je krijgt foutcode 2110-3127 te zien.

Belangrijk:

Test je verbinding nadat er wijzigingen zijn aangebracht in het Nintendo Switch-systeem of de netwerkomgeving om te bepalen of de wijziging het probleem oplost.

Aanvullende informatie:

  • Deze foutcode geeft aan dat er mogelijk een probleem is met de gebruikte DNS.
  • Deze fout wordt mogelijk veroorzaakt doordat er een onjuiste DNS is ingevoerd in de internetinstellingen van het systeem, of door een probleem met de ISP- of DNS-service die je probeert te gebruiken.

Gebruik je een draadloze of kabelverbinding?

Mogelijke oplossingen:

  • Controleer de DNS-instellingen in de internetinstellingen van het systeem.

    Ga naar de instellingen voor je opgeslagen internetverbinding en controleer de DNS-instellingen.

    • Als deze instelling op HANDMATIG TOEWIJZEN staat, maar niet vereist is voor je netwerk, verander je deze instelling naar AUTOMATISCH TOEWIJZEN.
    • Als je een specifiek DNS-adres moet gebruiken vanwege het type netwerk dat je gebruikt, moet je contact opnemen met de beheerder van het netwerk dat je wilt gebruiken.
  • Reset je thuisnetwerk.

    Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

  • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

    Als de ingevoerde DNS niet werkt, kun je het probleem misschien verhelpen door een andere DNS in te voeren.

  • Probeer het later nog eens.

    Als deze fout veroorzaakt wordt door een probleem met je internetservice, moet je misschien even wachten en het later opnieuw proberen.

  • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

    Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vier meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

    • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
  • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

    Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

  • De firmware van de router updaten
  • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Als je meer hulp nodig hebt met het Nintendo Switch-systeem, neem dan contact op met onze klantenservice.

Mogelijke oplossingen:

  • Controleer de DNS-instellingen in de internetinstellingen van het systeem.

    Ga naar de instellingen voor je opgeslagen internetverbinding en controleer de DNS-instellingen.

    • Als deze instelling op HANDMATIG TOEWIJZEN staat, maar niet vereist is voor je netwerk, verander je deze instelling naar AUTOMATISCH TOEWIJZEN.
    • Als je een specifiek DNS-adres moet gebruiken vanwege het type netwerk dat je gebruikt, moet je contact opnemen met de beheerder van het netwerk dat je wilt gebruiken.
  • Reset je thuisnetwerk.

    Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

  • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

    Als de ingevoerde DNS niet werkt, kun je het probleem misschien verhelpen door een andere DNS in te voeren.

  • Probeer het later nog eens.

    Als deze fout veroorzaakt wordt door een probleem met je internetservice, moet je misschien even wachten en het later opnieuw proberen.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

  • De firmware van de router updaten
  • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Als je meer hulp nodig hebt met het Nintendo Switch-systeem, neem dan contact op met onze klantenservice.