• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2811-6003

    Omschrijving:

    • Wanneer je een game of DLC probeert te laden op de Nintendo Switch, wordt foutcode 2811-6003 weergegeven.
    • Bericht: “Deze software is momenteel niet beschikbaar.”

    Aanvullende informatie:

    • Als je het land van je Nintendo-account wijzigt, kun je nieuws ontvangen op je Nintendo Switch over games die worden uitgebracht in andere regio's.
    • Als je een game of DLC wilt bekijken via een nieuwskanaal voor software die niet is uitgebracht in de Nintendo eShop van het land dat je hebt geselecteerd, ontvang je waarschijnlijk deze foutcode.

    Wat kun je doen:

    1. Bevestig dat de game of DLC is uitgebracht in Europa.
      Je kunt de software zoeken op onze website.

    Is de software uitgebracht in Europa?



    Als een aangekondigde software nog niet verkrijgbaar is in de Nintendo eShop, wacht dan op de release en download vervolgens de software.

    1. Zorg dat je Nintendo-account op het juiste land is ingesteld.

      Als je een game of DLC probeert te vinden in een land waar de Nintendo eShop niet beschikbaar is, ontvang je waarschijnlijk deze foutcode.

    2. Probeer de game of DLC via de Nintendo eShop te downloaden.

      Als je deze foutcode hebt ontvangen nadat je hebt geprobeerd een game of DLC te vinden in de Nintendo eShop door een link te volgen uit een artikel in het nieuwskanaal of uit een gamedemo, probeer de software dan te vinden door er direct naar te zoeken in de Nintendo eShop.

    3. Controleer welke regio's ondersteund worden door de software in kwestie.

      Open de menuopties van de software en kies INFORMATIE OVER DEZE SOFTWARE > ONDERSTEUNING. hac_ss_software_menu_options.jpg

      De ondersteunde regio's voor de software worden hier weergegeven: hac_ss_software_options_software_info_support.jpg

    Komen de regio's voor de game en de DLC overeen?


    1. Controleer of er software-updates voor de game zijn en probeer vervolgens de DLC te openen.
      Mogelijk moet je een software-update uitvoeren voordat je de DLC kunt gebruiken.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de game en DLC beide uit de regio Europa komen, klik dan hier om contact met ons op te nemen als de fout zich blijft voordoen.

    In welke regio is de DLC aangeschaft?


    Klik hier om contact met ons op te nemen.

    1. Helaas kunnen we geen hulp bieden met digitale aankopen voor andere regio's.
      Je moet dan de hulp inschakelen van de uitgever in het land waar je de aankoop hebt gemaakt.
    2. Zorg in de toekomst dat het land van je Nintendo-account klopt en controleer de ondersteunde regio's van een game.
      Bekijk de sectie ONDERSTEUNING in de menu-opties van de game.