Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Foutmelding: Deze code is al gebruikt

Situatie:

  • Je hebt de foutmelding “Deze code is al gebruikt” of “Deze downloadcode is al gebruikt” ontvangen.
  • Een bepaalde downloadcode werkt niet, omdat deze al is ingewisseld.

Let op:

  • Klik hier voor hulp bij downloadcodes die zijn uitgegeven via My Nintendo.
  • Games die je via de officiële Nintendo-website hebt gekocht, worden direct op je systeem gedownload. Hiervoor ontvang je geen downloadcode.

Wat kun je doen:

  1. Zorg ervoor dat je de juiste downloadcode invoert.
    • De downloadcode is een 16-cijferige code die is afgedrukt op het ontvangstbewijs dat je van de verkoper hebt ontvangen.
    • Als de code inbegrepen zat bij een hardwarebundel, kun je de code in de bundel vinden.
  2. Als bepaalde cijfers lastig te lezen zijn, probeer dan vergelijkbare cijfers in te voeren. (Een 0 kan bijvoorbeeld lijken op een 8, een 5 kan lijken op een 2 etc.).
  3. Controleer je eerder gedownloade games in de Nintendo eShop. Als de downloadcode al is ingewisseld op je systeem, kun je de game opnieuw downloaden op je Nintendo Switch-systeem, Wii U-systeem of Nintendo 3DS-systeem, zonder dat je de code opnieuw hoeft in te voeren.
  4. Als je deze foutmelding nog steeds krijgt, neem dan contact op met de verkoper waar je de downloadcode hebt gekocht.