Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Foutmelding: 'Deze gebruiker kan deze software niet spelen. Als je de software niet hebt gekocht, dan kun je dit in de Nintendo eShop doen.'

Beschrijving:

Bepaalde games kunnen niet worden opgestart vanuit het HOME-menu op het Nintendo Switch-systeem.

Meer informatie:

  • Je kunt per Nintendo-account één hoofdsysteem registreren.
  • Nadat je een hoofdsysteem hebt geregistreerd, kunnen je digitale aankopen worden gespeeld door iedereen die het hoofdsysteem gebruikt.
  • Nadat je downloadbare software hebt gekocht, kun je met je Nintendo-account de software op elk Nintendo Switch-systeem gebruiken, of het nou het hoofdsysteem is of niet.
  • Wanneer je een systeem gebruikt dat niet het hoofdsysteem voor de Nintendo-account is, ben je de enige speler die gebruik kan maken van de downloadbare software die je hebt gekocht. Andere spelers zullen geen gebruik kunnen maken van je downloadbare software op een systeem dat niet is geregistreerd als het hoofdsysteem voor je Nintendo-account.

Mogelijke oplossingen:

Deze foutmelding betekent dat je het hoofdsysteem voor de Nintendo-account waarmee de software is gekocht, momenteel niet gebruikt. Op een systeem dat niet het hoofdsysteem is, kan de software alleen worden opgestart door de gebruiker die de software heeft gekocht. De oplossing hangt af van wie de software oorspronkelijk heeft gekocht.

Zo kun je achterhalen welke Nintendo-account de software heeft gekocht:

  • Bekijk de aankoopgeschiedenis voor elke account op je systeem. Bij de Nintendo-account die de aankoop heeft gedaan, zal de software geregistreerd staan.
  • Er wordt een transactiebewijs van elke transactie in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch verstuurd naar het e-mailadres van de Nintendo-account die de aankoop heeft gedaan. (Bij Nintendo-accounts voor kinderen wordt de e-mail naar het e-mailadres van de ouder of voogd verstuurd.)
  • Controleer bij andere leden van je gezin of ze zich herinneren de software te hebben gekocht. Is de software door jou gekocht (of door iemand in je gezin etc.)?

Is de software door jou gekocht (of door iemand in je gezin etc.)?

  1. Update je Nintendo Switch-systeem naar de meest recente versie.
  2. Registreer het systeem dat je gebruikt, als hoofdsysteem voor de Nintendo-account.
    • Als je het hoofdsysteem voor die Nintendo-account al gebruikt, wis dan de registratie van dat systeem en maak het opnieuw het hoofdsysteem.
    • Op het systeem dat niet het hoofdsysteem is, kan downloadbare software alleen worden opgestart door de Nintendo-account waarmee de software is gekocht.
  3. Gebruik de Nintendo-account waarmee de software is gekocht, om de software opnieuw te downloaden in de Nintendo eShop.
  4. Start de software opnieuw op in het HOME-menu.
    • Zolang het systeem het hoofdsysteem voor de Nintendo-account is waarmee de software is gekocht, kan iedereen op het systeem de software spelen.

Je moet je eigen Nintendo-account gebruiken om de software voor je systeem te kopen.

  • Omdat het systeem niet het hoofdsysteem voor de Nintendo-account is waarmee de software oorspronkelijk is gekocht, kan software die met die account is gekocht, niet op het systeem worden gespeeld. Meer info
  • Als je het pictogram in je HOME-menu wilt wissen, selecteer dan het pictogram en kies OPTIES, gevolgd door GEHEUGENBEHEER en SOFTWARE WISSEN.

Als je geen registratie van de aankoop kunt vinden, is het waarschijnlijk dat de software van iemand is die dit systeem niet meer gebruikt (eerdere eigenaar, vriend op bezoek etc.). Je moet je eigen Nintendo-account gebruiken om de software op je systeem te kopen.

  • Omdat het systeem niet het hoofdsysteem voor de Nintendo-account is waarmee de software oorspronkelijk is gekocht, kan software die met die account is gekocht, niet op het systeem worden gespeeld. Meer info
  • Als je het pictogram in je HOME-menu wilt wissen, selecteer dan het pictogram en kies OPTIES, gevolgd door GEHEUGENBEHEER en SOFTWARE WISSEN.