• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Ik mis My Nintendo-punten

    My Nintendo-punten (goud, platina, Super Mario Run etc.) ontbreken in je Nintendo-account.

    Aanvullende informatie:

    • Ongebruikte My Nintendo-punten verlopen na een bepaalde tijd:
      • Gouden punten zijn 12 maanden geldig nadat je ze verzamelt.
      • Platina punten (alle soorten) zijn 6 maanden geldig nadat je ze verzamelt.
    • Verlopen punten kunnen niet meer worden gebruikt en worden in je My Nintendo-geschiedenis aangegeven als 'Verlopen'.
    • Klik hier als de ontbrekende punten zijn verlopen.

    Wat moet je doen:

    • Bekijk je My Nintendo-puntengeschiedenis om je saldo en geschiedenis te zien.
      • Controleer je totale puntensaldo rechtsboven in het scherm. Punten zijn opgedeeld in gouden, platina en applicatie (zoals Super Mario Run), afhankelijk van de missie die je hebt voltooid.
      • Controleer of de My Nintendo-punten al zijn uitgegeven. Punten met een minteken ervoor (bijvoorbeeld: -30) zijn in mindering gebracht toen je een beloning inwisselde.
      • Bekijk je geschiedenis om te zien of de My Nintendo-punten zijn verlopen. Als de punten zijn verlopen, kunnen ze niet meer gebruikt worden.
    • Zorg dat je de My Nintendo-missie goed hebt voltooid. Uitleg
      • Voor sommige missies moet je de My Nintendo-punten handmatig inwisselen door op PUNTEN CLAIMEN te klikken nadat je de missie hebt voltooid.
      • Mogelijk is er een tijdsbestek voor deze missies waarin de punten geclaimd moeten worden. Als dit tijdsbestek verloopt, wordt de missie als voltooid gerekend maar worden er geen punten toegekend.
      • Voor sommige missies krijg je alleen punten als je na voltooiing van de missie Nintendo Switch Online start vanuit het HOME-menu van je Nintendo Switch.
        • Bij hoge gebruikersaantallen in de Nintendo Switch Online-services kan er vertraging optreden in de voltooiingsstatus voor Nintendo Switch Online-missies. Als de missie niet meteen als voltooid wordt weergegeven, controleer de missiestatus dan later nog eens.
      • Klik hier voor een lijst van actuele missies en punten.

    Welke soort My Nintendo-punten ontbreekt er uit je saldo?


    • Je kunt gouden punten op verschillende manieren verdienen:
      • Downloadbare games voor de Nintendo Switch kopen via de Nintendo-website, Nintendo eShop of met downloadcodes uit de winkel.
      • Een set Nintendo Switch-gamevouchers kopen (niet inwisselen).
      • Fysieke gamecards registreren voor Nintendo Switch. (Fysieke software voor andere systemen komt niet in aanmerking voor gouden punten.)
    • Gouden punten zijn alleen te gebruiken in landen met dezelfde valuta als het land waarin ze zijn verdiend.
    • Je verdient 5% (digitaal) of 1% (fysiek) van het aankoopbedrag als gouden punten, exclusief belasting en eventueel gebruikte punten of kortingen.
      • Bijvoorbeeld: als je € 59,99 uitgeeft om een game te kopen die in aanmerking komt, verdien je 300 gouden punten (5%).
      • Met fysieke games verdien je een vijfde van de gouden punten die je met de downloadversie van diezelfde game zou verdienen. (Bijvoorbeeld: als je voor een downloadversie van een game 300 gouden punten krijgt, verdien je met de gamecardversie van die game 60 gouden punten.)
    • Je aankoop moet aan de volgende voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor gouden punten:
      • Downloadversie:
        • Een downloadgame of set van twee Nintendo Switch-gamevouchers via de Nintendo eShop, Nintendo's website of een downloadcode uit de winkel. (Ingewisselde Nintendo Switch-gamevouchers en passenn komen NIET in aanmerking.)
      • Gamecardversie:
        • Fysieke games alleen voor Nintendo Switch. (Fysieke software voor andere systemen komt niet in aanmerking.)
        • Zorg dat je de game goed hebt ingewisseld op je Nintendo Switch-systeem.
        • Een gamecard kan slechts één keer worden gebruikt. Als de gamecard al is gebruikt met een Nintendo-account, dan kan die niet nog eens worden gebruikt met een andere account.
        • Gouden punten voor fysieke games moeten binnen twee jaar na de release van de game worden ingewisseld (en binnen één jaar voor regio's buiten Europa en Zuid-Afrika). Als een fysieke versie van een game later wordt uitgebracht dan de digitale versie, komt deze mogelijk niet meer in aanmerking voor gouden punten.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je aankoop in aanmerking komt voor gouden punten van My Nintendo, maar niet zijn toegevoegd aan je Nintendo-account, moeten we je probleem verder onderzoeken. Neem contact met ons op als je meer hulp nodig hebt.

    • Je kunt platina punten verdienen door verschillende missies te voltooien met betrekking tot de My Nintendo-dienst (bijvoorbeeld door een socialemedia-account te koppelen aan je Nintendo-account).
    • Het aantal platina punten dat je kunt verdienen verschilt per missie.
    • Nadat je een platina missie hebt voltooid, moet je mogelijk op PUNTEN CLAIMEN klikken om de punten te verzilveren.
      • Ga naar de My Nintendo-missiewebsite en kijk of er een rode PUNTEN CLAIMEN-knop naast je missie staat. Klik op de knop om je platina punten te verzilveren.
      • Mogelijk is er een tijdsbestek voor deze missies waarin de punten geclaimd moeten worden. Als dit tijdsbestek verloopt, wordt de missie als voltooid gerekend maar worden er geen punten toegekend.
      • Als de knop grijs is, heb je de punten voor die missie al geclaimd of is het tijdsbestek voor het claimen van die punten verlopen.
    • Nintendo Switch Online-missies worden voltooid door gebruik te maken van de Nintendo Switch Online-diensten op je Nintendo Switch-systeem en punten worden alleen toegekend als je Nintendo Switch Online start vanuit het HOME-menu.
      • Bij hoge gebruikersaantallen in de Nintendo Switch Online-services kan er vertraging optreden in de voltooiingsstatus voor Nintendo Switch Online-missies. Als de missie niet meteen als voltooid wordt weergegeven, controleer de missiestatus dan later nog eens.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je een missie hebt voltooid voor platina punten van My Nintendo, maar deze niet zijn toegevoegd aan je Nintendo-account, moeten we je probleem verder onderzoeken. Neem contact met ons op als je meer hulp nodig hebt.

    • Je kunt platina punten voor bepaalde applicaties (Super Mario Run etc.) verdienen door verschillende missies te voltooien met betrekking tot de applicatie op je smartapparaat.
    • Het aantal platina punten dat je kunt verdienen verschilt per missie.
    • Platina punten van applicaties die je ontvangt op een iOS-apparaat, kunnen niet worden gebruikt of bekeken op een Android-apparaat en vice versa. Ga naar https://my.nintendo.com om je volledige saldo aan platina punten te bekijken.
    • Nadat je een missie hebt voltooid, moet je mogelijk op PUNTEN CLAIMEN klikken om de punten op te eisen.
      • Ga naar de My Nintendo-missiewebsite en kijk of er een rode PUNTEN CLAIMEN-knop naast je missie staat. Klik op de knop om je platina punten te verzilveren.
      • Mogelijk is er een tijdsbestek voor deze missies waarin de punten geclaimd moeten worden. Als dit tijdsbestek verloopt, wordt de missie als voltooid gerekend maar worden er geen punten toegekend.
      • Als de knop grijs is, heb je de punten voor die missie al geclaimd of is het tijdsbestek voor het claimen van die punten verlopen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je een missie voor een bepaalde applicatie hebt voltooid voor platina punten, maar deze niet zijn toegevoegd aan je Nintendo-account, moeten we je probleem verder onderzoeken. Neem contact met ons op als je meer hulp nodig hebt.