Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

My Nintendo-punten ontbreken

Situatie:

Er ontbreken My Nintendo-punten (Goud, Platina, Super Mario Run, etc.) op je Nintendo-account.

Aanvullende informatie:

  • My Nintendo-punten die niet worden gebruikt, verlopen na een bepaalde tijd:
    • Gouden punten zijn 12 maanden geldig nadat je ze hebt geclaimd.
    • Platina punten (alle types) zijn 6 maanden geldig nadat je ze hebt geclaimd.
  • Verlopen punten kunnen niet meer worden ingewisseld en zullen verschijnen onder ''Verlopen'' in je My Nintendo-geschiedenis.
  • Klik hier als de ontbrekende punten zijn verlopen.

Wat kun je doen:

  • Gouden punten kun je op meerdere manieren verdienen:
    • Downloadbare games kopen voor de Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS via de Nintendowebsite, Nintendo eShop of met downloadcodes uit een winkel.
    • Fysieke game cards registreren voor de Nintendo Switch. (Voor fysieke software op de andere systemen kun je geen Gouden punten verdienen.)
  • Gouden punten kunnen alleen worden gebruikt in landen met dezelfde valuta als het land waarin ze zijn verdiend.
  • Je ontvangt een equivalent van 5% (digitaal) of 1% (fysiek) van het aankoopbedrag in Gouden punten, exclusief eventuele punten of kortingen die zijn gebruikt.
    • Als je bijvoorbeeld €59,99 uitgeeft aan een digitale Nintendo Switch game, zul je 300 Gouden punten ontvangen (5%).
    • Voor fysieke games ontvang je een vijfde van de Gouden punten die je voor de digitale versie had kunnen krijgen. (Voorbeeld - als je voor een digitale game 300 Gouden punten verdient, verdien je voor de fysieke versie 60 Gouden punten.)
  • Je aankoop moet voldoen aan de volgende voorwaarden om Gouden punten te verdienen:
    • Digitale software:
      • Digitale game-aankoop via de Nintendo eShop, Nintendowebsite of met een downloadcode uit een winkel. (Je kunt géén punten verdienen voor Humble Bundle-titels, DLC voor Nintendo 3DS of Wii U, passen en thema's.)
      • Wanneer je een digitale game koopt voor de Wii U of Nintendo 3DS, moet je je Nintendo Netwerk-ID koppelen voordat je de aankoop doet én je gekoppelde NNID gebruiken om de game te kopen.
    • Fysieke software:
      • Fysieke games, alleen voor Nintendo Switch. (Je kunt geen punten verdienen voor fysieke software van andere systemen.)
      • Zorg ervoor dat je de game juist hebt verzilverd op je Nintendo Switch systeem.
      • Een game card kan maar één keer worden verzilverd. Als het al is verzilverd met een Nintendo-account, kan het niet nog eens worden verzilverd met een ander account.
      • Gouden punten voor fysieke games moeten binnen een jaar na de originele release-datum van de game worden verzilverd.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je geen My Nintendo Gouden punten hebt ontvangen, terwijl dit wel zou moeten, zullen we het probleem verder moeten onderzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice.


  • Je kunt Platina punten ontvangen door verschillende missies te voltooien die samenhangen met de My Nintendoservice (bijvoorbeeld een social network account koppelen aan je Nintendo-account).
  • Het aantal Platina punten dat je kunt verdienen is afhankelijk van de missie.
  • Het is mogelijk dat je op ''Punten verzamelen'' moet klikken nadat je een Platina missie hebt voltooid, om de punten te verzilveren.
    • Ga naar de My Nintendo-missiepagina en controleer of er een rode knop met ''Punten verzamelen'' naast de missie staat. Klik op deze knop om je Platina punten te verzamelen.
    • Als de knop grijs is, heb je de punten voor die missie al verzameld.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je geen My Nintendo Platina punten hebt ontvangen voor het voltooien van een missie, terwijl dit wel zou moeten, zullen we het probleem verder moeten onderzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice.


  • Je kunt platina punten voor specifieke apps (Super Mario Run, etc.) verdienen door verschillende missies te voltooien die zijn verbonden met de app op je smart device.
  • Het aantal Platina punten dat je kunt verdienen is afhankelijk van de missie.
  • Platina punten voor specifieke apps die zijn verzameld op een IOS-apparaat kunnen niet worden bekeken of verzilverd op een Android-apparaat en vice versa. Ga naar https://my.nintendo.com om je volledige Platina puntentegoed te zien.
  • Het is mogelijk dat je op ''Punten verzamelen'' moet klikken nadat je een missie hebt voltooid, om de punten te verzamelen.
    • Ga naar de My Nintendo-missiepagina en controleer of er een rode knop met ''Punten verzamelen'' naast de missie staat. Klik op deze knop om je Platina punten te verzamelen.
    • Als de knop grijs is, heb je de punten voor die missie al verzameld.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je geen Platina punten hebt ontvangen voor het voltooien van een missie voor een specifieke app, terwijl dit wel zou moeten, zullen we het probleem verder moeten onderzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice.