• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Als je geen toegang hebt tot de opslagclouddienst

    Omschrijving:

    Instructies voor wanneer de opslagclouddienst op de Nintendo Switch niet toegankelijk of bruikbaar is.

    Belangrijk:

    • De opslagclouddienst is alleen beschikbaar voor Nintendo Switch-systemen met systeemversie 6.0.0 of nieuwer.
    • Je hebt een actief Nintendo Switch Online-lidmaatschap nodig om deze dienst te kunnen gebruiken.

    Mogelijke oplossingen:

    • Zorg ervoor dat je Nintendo Switch-systeem verbonden is met het internet en de nieuwste systeemversie heeft.

      Als je een foutcode ziet, zoek dan naar een oplossing in onze database.

    • Controleer of de Nintendo-account die je gebruikt, een actief Nintendo Switch Online-lidmaatschap heeft.

      Klik hier om informatie over je huidige lidmaatschap en geldigheidsperiode te bekijken.

    • Controleer of deze dienst wordt ondersteund door de software die je gebruikt.

      Klik hier voor meer informatie over hoe je controleert of software het maken van back-ups van opgeslagen gegevens via de opslagcloud ondersteunt.

    • Controleer of er storingen zijn.

      Kijk op https://www.nintendo.co.jp/netinfo/nl_NL/index.html en controleer of er informatie is over netwerkonderhoud of storingen.

    • Controleer of de software op dit moment niet in gebruik is.

      Je kunt geen back-up maken van opgeslagen gegevens als de software in gebruik of niet afgesloten is.

    • Maak handmatig een back-up van je opgeslagen gegevens.

      Als er momenteel een back-up wordt gemaakt van opgeslagen gegevens van een andere game, wacht dan even tot dat proces klaar is. Je kunt dit proces ook annuleren en handmatig een back-up maken van de opgeslagen gegevens van de game die je het meest recentelijk hebt gespeeld.