Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Foutcode: 2813-0055

Omschrijving:

Het gebruiken van een downloadcode mislukt en je ontvangt de foutcode 2813-0055.

Meer info:

  • Als je deze foutcode ontvangt, betekent dit dat de software die je met een downloadcode probeert te verkrijgen, nog niet officieel voor aankoop beschikbaar is in de Nintendo eShop.
  • Verschillende softwaretitels kunnen op de dag van hun release op verschillende tijdstippen beschikbaar komen.
  • Je kunt controleren of de game al te koop is door in het informatiescherm van de game te kijken in de Nintendo eShop. Als de game te koop is, zou je de downloadcode moeten kunnen verzilveren om de game te verkrijgen.
  • Nintendo Switch Online-prepaidcodes kunnen worden verzilverd in de Nintendo eShop van het land waar ze zijn gekocht.

Wat kun je doen:

Probeer je een downloadcode te verzilveren voor een game of voor een Nintendo Switch Online-lidmaatschap?


Wat kun je doen:

  • Je kunt een downloadcode alleen verzilveren met een Nintendo-account met dezelfde regio als waarin de downloadcode is gekocht. (Zo kan een code die bijvoorbeeld voor gebruik in Japan is verkocht, alleen worden verzilverd met een Nintendo-account die ook is ingesteld op Japan.)
    • Als je een downloadcode van een andere regio probeert te gebruiken (een Europese downloadcode met een Noord-Amerikaanse Nintendo-account bijvoorbeeld), werkt de downloadcode niet.
    • Als je een downloadcode van dezelfde regio als je Nintendo-account probeert te gebruiken, kan het zijn dat de game nog niet is uitgebracht. Wacht als dat zo is tot het tijdstip van de officiële release en probeer het dan opnieuw.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je je downloadcode nog steeds niet kunt gebruiken, hoewel de softwaretitel die je probeert te verkrijgen al is uitgebracht in de Nintendo eShop en voor aankoop beschikbaar is, neem dan met ons op voor aanvullende ondersteuning.

  1. Controleer of het juiste land is ingesteld voor je Nintendo-account en probeer daarna de code te verzilveren.
  2. Als de foutcode zich blijft voordoen, neem dan contact met ons op voor ondersteuning.