• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Opgeslagen spelgegevens ontbreken of kunnen niet worden gelezen

    Omschrijving:

    Als je een game probeert te starten, kun je een opgeslagen bestand niet openen of ontbreekt er een opgeslagen bestand.

    Aanvullende informatie:

    Opgeslagen gegevens zijn gebonden aan gebruikersaccounts en worden opgeslagen in het systeemgeheugen.

    Wat kun je doen:

    1. Als er meerdere gebruikersaccounts op het systeem staan, bevestig dan dat je de juiste gebruiker hebt geselecteerd.

      Belangrijk:

      Als een gebruikersaccount is gewist, worden alle opgeslagen gegevens van die gebruiker ook gewist en kunnen ze niet meer worden teruggehaald.
    2. Start de game of software-applicatie en kies je opgeslagen bestand.
      • Als het opgeslagen bestand voor een bepaalde gebruiker ontbreekt, zul je de sessie weer vanaf het begin moeten beginnen.
      • Zorg dat je je voortgang altijd goed opslaat en de software-applicatie afsluit voordat je het systeem uitschakelt.
    3. Controleer of het probleem zich ook voordoet met andere games of applicaties.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als het probleem zich blijft voordoen, zal het systeem gerepareerd moeten worden. Zorg dat je eventuele problematische gamecards bijvoegt, of aangeeft bij welke gedownloade software dit probleem zich voordoet.

    Neem contact op met onze klantenservice.