Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Pincode voor het Ouderlijk toezicht vergeten

Omschrijving:

Je moet het wachtwoord van het Ouderlijk toezicht op een Nintendo Switch vinden of resetten.

Belangrijk:

Wanneer je een ontgrendelcode voor je Nintendo Switch nodig hebt, neem dan telefonisch contact met ons op. Ontgrendelcodes worden niet verstrekt via chat of e-mail.

Aanvullende informatie:

  • Je kunt het ouderlijk toezicht beheren op het Nintendo Switch-systeem of via de app ‘Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch’ voor smartapparaten.
  • De persoon die het Ouderlijk toezicht instelt, kiest een pincode bestaande uit vier tot acht cijfers. De pincode is nodig om later instellingen te kunnen wijzigen.
  • Als je het wachtwoord binnen 30 minuten zes keer verkeerd invoert, kun je 30 minuten lang geen nieuwe poging doen. (Er verschijnt een timer op het scherm.)

Is je systeem gekoppeld aan de app ‘Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch’ op een smartapparaat?



Heb je toegang tot het smartapparaat waaraan het Nintendo Switch-systeem is gekoppeld?


Volg deze stappen:

  1. Open de app ‘Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch’ op je smartapparaat.
  2. Selecteer INSTELLINGEN in de rechterbovenhoek.
    • Als je meerdere Nintendo Switch-systemen aan de app hebt gekoppeld, tik dan op het pluspictrogram in de rechterbovenhoek om het juiste systeem te kiezen.
  3. Selecteer PINCODE.
  4. De pincode van het Ouderlijk toezicht op je systeem verschijnt onder ‘Huidige pincode’.


Volg deze stappen:

  1. Pak je Nintendo Switch erbij en selecteer het oranje ‘Ouderlijk toezicht’-pictogram bovenin het HOME-menu.
  2. Als je gevraagd wordt om je pincode van het Ouderlijk toezicht in te voeren, moet je zes keer een (foute) viercijferige code invoeren.
    • Na de laatste foute poging krijg je een bericht te zien waarin staat dat je de code te vaak verkeerd hebt ingevoerd.
  3. Als je dat bericht ziet, druk dan op de plusknop of minknop (‘Pincode vergeten’).
  4. Selecteer PROBLEEM NOG NIET OPGELOST.
  5. Scroll naar beneden naar de sectie “Pincode vergeten” en noteer het referentienummer dat op het scherm wordt weergegeven. Je moet je pincode resetten.
    • Verlaat het scherm waar je het referentienummer ziet niet. Als je dat scherm verlaat en weer naar het scherm terugkeert, wordt er een ander referentienummer getoond. Het vorige referentienummer kan niet meer worden gebruikt.
    • Als het systeem is gekoppeld aan de app ‘Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch’, wordt de koppeling met de app ongedaan gemaakt en de speeltijdgeschiedenis en de ingestelde beperkingen van de app verwijderd als de pincode wordt gereset.
    • Neem telefonisch contact met ons op als je aanvullende hulp nodig hebt.


Volg deze stappen:

  1. Pak je Nintendo Switch erbij en selecteer het oranje ‘Ouderlijk toezicht’-pictogram bovenin het HOME-menu.
  2. Als je wordt gevraagd om de pincode van het Ouderlijk toezicht in te voeren, druk dan op de plusknop of de minknop (“Pincode vergeten”).
  3. Noteer het referentienummer dat op het scherm wordt getoond. Je moet je pincode resetten.
    • Verlaat het scherm waar je het referentienummer ziet niet. Als je dat scherm verlaat en weer naar het scherm terugkeert, wordt er een ander referentienummer getoond. Het vorige referentienummer kan niet meer worden gebruikt.
    • Als het systeem is gekoppeld aan de app ‘Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch’, wordt de koppeling met de app opgeheven en de speeltijdgeschiedenis en de ingestelde beperkingen van de app verwijderd als de pincode wordt gereset.
    • Neem telefonisch contact met ons op als je aanvullende hulp nodig hebt.

Volg deze stappen:

  1. Als je niet zeker weet of je systeem is gekoppeld aan een smartapparaat, selecteer dan SYSTEEMINSTELLINGEN vanuit het HOME-menu op je Nintendo Switch.
  2. Markeer OUDERLIJK TOEZICHT en kies vervolgens OUDERLIJK TOEZICHT INSTELLEN.

Welke opties zie je in deze sectie?



  1. Dit betekent dat je systeem niet is gekoppeld aan de app voor smartapparaten. voor de te volgen stappen om de pincode op je systeem te resetten.

  1. Dit betekent dat je systeem is gekoppeld aan de app voor smartapparaten. voor de te volgen stappen om de pincode via de app te vinden of te resetten.