Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Problemen met de bandbreedte van het netwerk oplossen

Stapsgewijze instructies voor het oplossen van een probleem met de internetsnelheid van een thuisnetwerk.

Wat kun je doen:


  • Maak je gebruik van een aanbevolen internetservice?
    We raden aan gebruik te maken van een snelle, bekabelde internetverbinding zoals een verbinding via kabel, DSL of glasvezel.

    Het gebruik van andere services, zoals mobiel- of sateliet internet kan leiden tot lag, vertraging of trage downloadsnelheden die het gebruik van sommige online functies verhinderen Als je een probleem ondervindt dat mogelijk verband houdt met het gebruik van deze services, probeer dan een ander type internetverbinding.

  • Zorg ervoor dat er geen andere gebruikers of apps gebruik maken van de bandbreedte op je netwerk.
    Apparaten die video's streamen, bestanden downloaden of andere bandbreedte-intensieve taken uitvoeren, kunnen de snelheden beïnvloeden waarmee andere apparaten gegevens via het internet kunnen versturen en ontvangen. Schakel alle andere apparaten of programma's uit.
  • Voer een internetsnelheidstest uit om de beschikbare bandbreedte vast te stellen.
    Je kunt de downloadsnelheid van je netwerk controleren door ''internetsnelheidstest'' te zoeken in een zoekmachine.

    Als je downloadsnelheid lager is dan de aanbevolen snelheid (veel services werken het beste bij een downloadsnelheid van 1.5Mbps of hoger - hoe hoger, hoe beter), neem dan contact op met je netwerkadministrator of internetprovider.

  • Problemen met draadloze storingen oplossen.
    Als je een zwakke of slechte signaalsterkte ervaart met draadloze apparaten op je thuisnetwerk, kan het verbeteren van de signaalsterkte van je draadloos netwerk ook de verbindingssnelheden van apparaten op je netwerk verhogen.