Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Problemen met de tweestapsverificatiecode op een Nintendo-account

Nadat je de meldingsvereisten voor de tweestapsverificatie hebt ingesteld, kun je geen toegang krijgen tot de verificatiecode die vereist is om in te loggen op je Nintendo-account.

Aanvullende informatie:

  • Zodra de tweestapsverificatie is ingesteld, zul je moeten inloggen met zowel je wachtwoord, als een 6-cijferige code die naar je smart device wordt verstuurd via de Google Authenticator app.

Wat kun je doen:

  • Start de Google Authenticator app op op je smart device. De 6-cijferige wordt weergegeven in de app.
  • Als de 6-cijferige code niet werkt op een Android-telefoon, probeer dan de Tijdsynchroniseer-functie:
    1. Open de Google Authenticator app.
    2. Tik op het ''Meer opties'' icoontje en vervolgens op Instellingen.
    3. Tik op Tijdcorrectie voor codes.
    4. Tik op Nu synchroniseren.
  • Klik op Back-up code invoeren op de pagina Tweestapsverificatie, tijdens het inlogproces en vul vervolgens een van je tien back-up codes in.
    • Er werden tien back-up codes verstrekt toen de tweestapsverificatie in eerste instantie werd ingesteld. Als het goed is heb je deze op een veilige plaats opgeslagen.
  • Raadpleeg de ''Hulp & Feedback''-sectie van de app op je smart device, voor algemene hulp bij de Google Authenticator app.