• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij de Nintendo-klantenservice

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Problemen met downloadcodes (My Nintendo-beloning)

    Situatie:

    Er treedt een fout op wanneer je een downloadcode probeert in te wisselen die is vrijgegeven als My Nintendo-beloning (game, thema of DLC).

    Belangrijke informatie

    Beloningscodes die gebruikt worden om My Nintendo Store-beloningen te bestellen, zijn geen downloadcodes. Lees Zo bestel je een fysieke My Nintendo-beloning voor meer informatie over het gebruik van beloningscodes.

    Let op:

    Klik hier voor downloadcodes die gekocht zijn in de winkel of via de officiële Nintendo-website (NIET als een My Nintendo-beloning).

    Wat moet je doen:

    • Bekijk je bestelde beloning en bevestig dat je de juiste downloadcode hebt ingevuld. Uitleg
    • Zorg ervoor dat je de downloadcode juist invult.
      • Games -
        • De downloadcode moet worden verzilverd in de Nintendo eShop voor een Nintendo Switch-, Wii U- of Nintendo 3DS-systeem.
        • Games kunnen alleen ingewisseld worden op het systeem waarvoor ze bestemd zijn. Een Wii U-game kan bijvoorbeeld alleen ingewisseld worden op een Wii U-systeem.
      • DLC -
        • Nintendo Switch-content kun je inwisselen in de Nintendo eShop.
        • Wii U-content kun je inwisselen in de Nintendo eShop.
        • Nintendo 3DS-content kun je inwisselen in de game waarvoor de DLC bestemd is. Raadpleeg de e-handleiding van de game voor instructies.
      • Thema's - De downloadcode moet worden verzilverd in de themawinkel op een van de verschillende Nintendo 3DS-systemen.
    • Controleer of het juiste land is ingesteld op je Nintendo Switch-, Wii U- of Nintendo 3DS-systeem.
      • Een downloadcode voor een Europese game kan alleen worden ingewisseld op een Europees systeem.
      • Als je een downloadcode of systeem uit een andere regio probeert te gebruiken (een Noord-Amerikaanse downloadcode met een Europees systeem, bijvoorbeeld), zal de code niet werken.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de bovenstaande stappen je probleem nog steeds niet verhelpen, moeten we meer onderzoek doen naar je probleem.

    Neem contact op met onze klantenservice.