Welkom bij de Nintendo-klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Problemen met downloadcodes (software, DLC en thema’s)

De informatie in dit artikel is nuttig als:

  • Het systeem de volgende foutmelding geeft: “De code is niet herkend.”
  • Het systeem de volgende foutmelding geeft: “Het artikel dat bij de ingevoerde code hoort, is momenteel niet beschikbaar.”
  • Een downloadcode voor een game of thema niet werkt of ongeldig is (wanneer een code bijvoorbeeld bekrast, beschadigd of onleesbaar is).

Aanvullende informatie:

  • Als je je downloadcode bent kwijtgeraakt, lees dan het artikel over kwijtgeraakte downloadcodes.
  • Als je een bericht te zien krijgt waarin staat dat je downloadcode al is gebruikt, lees dan foutmelding: Deze code is al gebruikt.
  • Als je foutmelding: 2811-6058 krijgt, wacht dan eventjes voordat je opnieuw probeert om de downloadcode in te voeren.
  • Lees het artikel over problemen met downloadcodes (My Nintendo-beloning) als je hulp nodig hebt voor downloadcodes die via My Nintendo zijn uitgegeven.
  • Lees het artikel over kwijtgeraakte downloadcodes als je je downloadcode bent kwijtgeraakt.
  • Digitale games die je via de officiële Nintendo-website hebt gekocht, worden direct op je systeem gedownload. Hiervoor ontvang je geen downloadcode. Lees het artikel over het kopen of voorbestellen van games op de officiële Nintendo-website als je meer informatie wilt over dit proces.
  • Downloadcodes die je in de winkel of in een bundel met Nintendo-producten hebt gekocht, komen niet te vervallen. Downloadcodes die voor een specifieke actie worden uitgegeven (DLC-pakket van Hyrule Warriors, Pokémon-distributies etc.) en downloadcodes die je via My Nintendo hebt gekregen, hebben in de regel echter wel een vervaldatum.

Wat kun je doen:

  • Zorg ervoor dat je de downloadcode correct invoert.
    • De downloadcode is een 16-cijferige code die is afgedrukt op de factuur of in de bevestigings-e-mail staat.
    • Thema’s: De downloadcode moet worden verzilverd in de Themashop op een van de verschillende Nintendo 3DS-systemen.
    • Games: De downloadcode moet worden verzilverd in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch, Wii U of een van de verschillende Nintendo 3DS-systemen.
    • Als bepaalde cijfers lastig te lezen zijn, probeer dan vergelijkbare cijfers in te voeren. (Een 0 kan bijvoorbeeld lijken op een 8, een 5 kan lijken op een 2 etc.).

  • Controleer of de landinstellingen juist zijn ingesteld op je Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS-systeem.
    • Een downloadcode kan alleen worden ingewisseld in een Nintendo eShop die is ingesteld op dezelfde regio als de game. (Zo kan een code die bijvoorbeeld voor gebruik in Japan is verkocht, alleen worden verzilverd met een Nintendo-account/in een Nintendo eShop die ook is ingesteld op Japan.)
    • Als je een downloadcode of systeem uit een andere regio probeert te gebruiken (bijvoorbeeld een Europese downloadcode met een Noord-Amerikaans systeem), zal de downloadcode niet werken.

  • Controleer je eerder gedownloade games in de Nintendo eShop. Als je de downloadcode al hebt ingewisseld, kun je de game opnieuw downloaden op je Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS-systeem, zonder dat je de code opnieuw hoeft in te voeren.
  • Als de downloadcode nog steeds niet werkt, kan het zijn dat de code in de winkel niet juist is geactiveerd. Neem contact op met de winkel waar je de code hebt gekocht.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Neem contact met ons op als de downloadcode nog steeds niet werkt.