• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Problemen oplossen met trage download- en uploadsnelheden

    Informatie over het oplossen van online verbindingsproblemen met betrekking tot trage upload- en downloadsnelheden op het Nintendo Switch-systeem.

    Belangrijk:

    • Je hebt een LAN-adapter nodig die USB ondersteunt om een bedrade internetverbinding te maken wanneer je een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort gebruikt.
    • Je kunt een USB-LAN-adapter gebruiken met een Nintendo Switch Lite-systeem met behulp van een gelicentieerd accessoire.
    • Bij het oplossen van problemen met download- en uploadsnelheden wordt aangeraden om je internetverbinding te testen na elke wijziging van je netwerkinstellingen om te bepalen of de wijzigingen je netwerkverbinding hebben verbeterd.

    Aanvullende informatie:

    Trage downloadsnelheden zijn meestal het gevolg van:

    • Traag internet van de internetprovider
    • Trage of niet reagerende internetapparatuur
    • Draadloze storing of een zwak draadloos signaal
    • Meerdere apparaten op hetzelfde netwerk die te veel bandbreedte gebruiken

    Wat kun je doen:

    1. Voer een verbindingstest uit op het Nintendo Switch-systeem en let op de volgende resultaten:
      • Downloadsnelheid
      • Uploadsnelheid
    2. Vergelijk je snelheden met de volgende snelheden:
      • 3 Mpbs download
      • 1 Mbps upload

    Voldoet je netwerk aan de aanbevolen snelheden?

    Gebruik je een draadloze of kabelverbinding?

    1. Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vier meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    2. Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    3. Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds latentieproblemen ervaart, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    1. Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    2. Probeer een directe verbinding te maken met je modem.

      Door de LAN-adapter direct met een modem te verbinden in plaats van met de router, kun je andere netwerkapparaten omzeilen en vaststellen of die het probleem veroorzaken. Nadat je een directe verbinding met een modem hebt gemaakt, start je het apparaat opnieuw op door de stroomkabel een minuut los te koppelen.

    3. Probeer een andere ethernetkabel.

      Als de tweede ethernetkabel werkt, geeft dat mogelijk aan dat de eerste ethernetkabel beschadigd is of het niet goed meer werkt.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds latentieproblemen ervaart, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    Als je nog steeds problemen ervaart wanneer je direct verbinding maakt met het modem, kun je contact opnemen met je internetprovider over mogelijke problemen, vooral als je soortgelijke problemen ervaart wanneer je andere apparaten met het internet verbindt.

    1. Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    2. Zorg dat er geen andere gebruikers of applicaties zijn die gebruikmaken van je netwerk.

      Apparaten die videocontent streamen, bestanden downloaden of op een andere manier veel bandbreedte in beslag nemen kunnen invloed hebben op de snelheid waarmee andere apparaten gegevens kunnen versturen en ontvangen via het internet. Schakel alle apparaten en programma's uit die eventueel aan staan en voer de snelheidstest opnieuw uit.

      • Als je testresultaten nu voldoen aan de aanbevolen snelheden, kies je JA hierboven. Zo niet, zie dan hieronder.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je downloadsnelheden nog steeds langzamer zijn dan aanbevolen, kun je contact opnemen met je netwerkbeheerder of internetprovider voor meer hulp.

    Als de ontvangen resultaten binnen de verwachtingen vallen van je service, moet je mogelijk je service upgraden voor een betere ervaring. Mochten de resultaten niet typerend zijn voor je service, dan kan de serviceprovider je waarschijnlijk helpen met het vinden van een oplossing.