Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Algemene problemen met gedownloade software

Omschrijving:

Wanneer je probeert een fysieke of gedownloade game te starten op de Nintendo Switch, duurt het laden heel erg lang, treedt er lag op, loopt het systeem vast of reageert het systeem niet meer.

Aanvullende informatie:

Als er een specifieke foutcode of foutmelding wordt weergegeven, zoek deze dan op in de knowledge base en volg de daarin beschreven stappen.

Mogelijke oplossingen:

  • Start de Nintendo Switch opnieuw door de POWER-knop ten minste drie seconden lang ingedrukt te houden. Kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.
    • Als het systeem niet reageert, houd je de POWER-knop twaalf seconden lang ingedrukt om geforceerd af te sluiten. Schakel het systeem vervolgens opnieuw in.
  • Voer een systeemupdate uit.
  • Controleer of er een software-update vereist is voor games die problemen geven.
  • Controleer of er gegevens zijn beschadigd.
  • Verwijder de software die problemen geeft en download deze opnieuw.
  • Als het probleem zich blijft voordoen en er wordt een microSD-kaart gebruikt in het systeem, probeer dan het volgende:

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Mocht het probleem zich blijven voordoen, neem dan contact met ons op voor ondersteuning.

Gerelateerde categorieën