• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2800-2806

    De informatie in dit artikel kan van pas komen als je een video op een Nintendo Switch-systeem wilt streamen en foutcode 2800-2806 wordt weergegeven met de foutmelding "De video kan niet worden geladen. Wil je het opnieuw proberen?"

    Let op: Deze fout kan veroorzaakt worden doordat je draadloze netwerk of internetverbinding wegvalt of omdat je verbinding te langzaam is.

    Mogelijke oplossingen

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op

      Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt en kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.

    • Reset je thuisnetwerk

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt

      Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je deze informatie bekijken in de instellingen van je router.

    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router

      Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vier meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen in de houder zodra het probleem is verholpen.
    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

      Als de DNS die je probeert te gebruiken niet werkt, kan het helpen om een ALTERNATIEVE DNS IN TE VOEREN.

    • Probeer de video later opnieuw te bekijken.

      Er is mogelijk een tijdelijk probleem of een storing waardoor de video op dit moment niet kan worden afgespeeld.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    Als je hulp nodig hebt met het instellen van je Nintendo Switch-systeem, neem dan contact met ons op voor ondersteuning.