Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Game gekocht via de Nintendo-website wordt niet op mijn systeem weergegeven

Situatie:

Een game die is gekocht via de Nintendo-website wordt niet weergegeven op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account of Nintendo Network ID.

Belangrijkste punt:

  • Games die zijn gekocht via de Nintendo-website worden automatisch gedownload naar het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account of Nintendo Network ID.
  • Games die vóór de releasedatum worden gekocht, worden vooraf gedownload naar je systeem op het moment van je bestelling. Er wordt een pictogram van de game weergegeven in het HOME-menu, maar je kunt de game pas starten wanneer deze officieel is uitgebracht. Je kunt beginnen met spelen nadat er een kleine update is gedownload op de releasedag van de game.

Wat kun je doen:

Voor welk systeem is de game?



  • Controleer of je systeem is verbonden met het internet en voldoet aan deze vereisten.
  • Controleer in het HOME-menu van de Nintendo Switch of een spelpictogram aangeeft dat er een download wordt uitgevoerd. Als de download nog steeds wordt uitgevoerd, wacht je totdat de download is voltooid.
  • Controleer GEHEUGENBEHEER in de systeeminstellingen van de Nintendo Switch om te controleren of er voldoende ruimte is op je systeem om de download te voltooien. Als er onvoldoende ruimte is, verwijder je eerst wat content.
  • Controleer OPNIEUW DOWNLOADEN in de Nintendo Switch eShop (in je accountgegevens). Alle games die je hebt gekocht of ingewisseld op het systeem worden hier weergegeven en kunnen zonder extra kosten opnieuw worden gedownload.
  • Controleer of de betaling is afgehouden van je Nintendo eShop-tegoed. Als het tegoed er nog op staat, is de bestelling niet verwerkt.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je hebt betaald voor de game, maar je kunt de game nog steeds niet vinden in je Nintendo eShop, neem dan contact op met onze klantenservice.


  • Controleer of je systeem is verbonden met het internet en voldoet aan deze vereisten.
  • Controleer DOWNLOADBEHEER in het HOME-menu van de Wii U om te zien of de download momenteel wordt uitgevoerd. Als de download nog steeds wordt uitgevoerd, wacht je totdat de download is voltooid.
  • Controleer GEHEUGENBEHEER in de systeeminstellingen van de Wii U om te controleren of er voldoende ruimte is op je systeem om de download te voltooien. Als er onvoldoende ruimte is, verwijder je wat content.
  • Controleer GEDOWNLOADE TITELS in de Nintendo eShop (onder MIJN MENU). Alle games die je hebt gekocht of ingewisseld op het systeem worden hier weergegeven en kunnen gratis opnieuw worden gedownload.
  • Controleer of de betaling is afgehouden van je Nintendo eShop-tegoed. Als het tegoed er nog op staat, is de bestelling niet verwerkt.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je hebt betaald voor de game, maar je kunt de game nog steeds niet vinden in je Nintendo eShop, neem dan contact op met onze klantenservice.


  • Verifieer of je systeem is verbonden met het internet en voldoet aan deze vereisten.
  • Controleer GEHEUGENBEHEER in de systeeminstellingen van de Nintendo 3DS om te controleren of er voldoende ruimte is op je systeem om de download te voltooien. Als er onvoldoende ruimte is, moet je wat content verwijderen of een SD-kaart gebruiken om meer ruimte toe te voegen.
  • Controleer SOFTWARETITELS DIE OPNIEUW GEDOWNLOAD KUNNEN WORDEN in de Nintendo eShop (onder MIJN MENU). Alle games die je hebt gekocht of ingewisseld op het systeem worden hier weergegeven en kunnen gratis opnieuw worden gedownload.
  • Controleer of de betaling is afgehouden van je Nintendo eShop-tegoed. Als het tegoed er nog op staat, is de bestelling niet verwerkt.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je hebt betaald voor de game, maar je kunt de game nog steeds niet vinden in je Nintendo eShop, neem dan contact op met onze klantenservice.

Gerelateerde categorieën