Software-update: 13 december 2017

Van toepassing op: Nintendo Switch


Er is nu een software-update beschikbaar die toegang biedt tot nieuwe functies en aanpassingen in Splatoon 2. Om de software bij te werken start je de game op terwijl je Nintendo Switch-systeem is verbonden met het internet. De softwareversie na deze update is 2.0.1.

Inhoud van de update

  • Schelpenstrijd is nu beschikbaar in prof- en toernooigevechten.
    • Nadat je het een keer hebt gespeeld, kun je het ook kiezen in privégevechten.
  • De specificaties van sommige hoofdwapens zijn aangepast.

Wapens Aanpassingen
  • Blaster
  • Gemodde Klodderblaster
  • Heldenblaster (replica)
  • De bewegingsstraftijd na een schot is teruggebracht met 7/60 seconde.
  • Dubbelknallers
  • Enperry Dubbelknallers
  • Heldenknallers (replica)
  • De toegebrachte schade na een enkel schot is verhoogd van 28,0 naar 30,0.
  • Plenzer
  • Heldenplenzer (replica)
  • Het gebied dat met een enkel schot wordt gekleurd is smaller gemaakt.
  • Het inktverbruik voor elk schot is met circa 10% verlaagd.
  • De schade aan het scherm door vijandelijke blasterwapens is met circa 38% verhoogd.
  • De schade aan het scherm door vijandelijke laderwapens is met circa 50% verhoogd.

  • De specificaties van de benodigde punten voor speciale wapens zijn aangepast.

Wapen Voor aanpassing Na aanpassing
Teleblaster 190 200

  • In sommige levels zijn de specificaties van het terrein en de plaatsing van objecten aangepast.

Levels Aanpassingen
Vinvis Fitness
  • Het terrein in alle gevechtsstanden is aangepast.
  • De plaatsing van objecten in het centrale gedeelte van de kaart is aangepast, waarbij het aantal objecten is gereduceerd.
  • De plaatsing van verschillende objecten is aangepast.
Zeesterrenstage
  • Het terrein in alle gevechtsstanden is aangepast.
  • De plaatsing van objecten in het centrale gedeelte van de kaart is aangepast, waarbij het aantal objecten is gereduceerd.
  • Helling toegevoegd die naar het level leidt.
  • De plaatsing van verschillende objecten is aangepast.
Lekkerbektrack
  • De plaatsing van objecten in Torentwist is aangepast.
  • Het pad van de toren is drastisch aangepast.
  • Inktrail toegevoegd, vanaf de basis van elk team naar het centrale gedeelte.
  • Daarbij is de plaatsing van verschillende zaken, zoals objecten, aangepast.
Koraalcampus
  • De plaatsing van objecten in Bazookarper is aangepast.
  • Platforms en een helling toegevoegd, vanaf de open ruimtes aan de linker- en rechterzijde van de kaart naar het centrale gedeelte.
  • De kisten, die gebruikt worden om vanaf het centrale gedeelte van een level naar een vijandelijke basis te klimmen, zijn vergroot en van uiterlijk veranderd om beter bij het level te passen.
  • Kleurbare kist toegevoegd, waarmee naar een hoger gedeelte van de vijandelijke basis kan worden geklommen – aan de linkerzijde, gezien vanuit de eigen basis.
  • De richting en positie van de witte objecten in elke basis is aangepast.
  • De plaatsing van objecten in Torentwist is aangepast.
Tonijntorens
  • Het terrein in alle gevechtsstanden is aangepast.
  • Het traject van de inktrail, die vanaf beide zijden naar de vijandelijke basis leidt, is aangepast.
  • De breedte van het platform onder de bovengenoemde inktrail is vergroot.
  • De plaatsing van verschillende objecten is aangepast.
  • Buiten Splatfests is de helderheid van de zon teruggebracht, en is het verschil in zichtbaarheid tussen de teams verminderd.
Hamerhaaihaven
  • De plaatsing van objecten in Bazookarper is aangepast.
  • De vorm van de sponzen in de buurt van het startpunt is aangepast.
  • De gebieden boven bepaalde containers in het centrale gedeelte zijn aangewezen als Bazookarper-vrije zones.
Moeraalkanaal
  • Buiten Splatfests is de helderheid van de zon teruggebracht, en is het verschil in zichtbaarheid tussen de teams verminderd.

  • Probleem verholpen waarbij een speler die zich onder de inkt van een muur bevond of in een dun grondoppervlak stond, schade opliep vanuit de andere kant van het terrein.
  • Probleem verholpen waarbij een speler achter een Inktgordijn of een afgevuurde paraplu schade opliep vanuit de tegenovergestelde richting, als de speler zicht dicht bij het Inktgordijn of de paraplu bevond.
  • Probleem verholpen in Walruswerf, waar als een bepaalde muur door een bom werd geraakt en de omliggende muren werden gekleurd, spelers zich soms niet onder de inkt konden verplaatsen.
  • Probleem verholpen in de spetterzones van Tonijntorens, waar de grens van de zone niet helemaal juist werd weergegeven.
  • Probleem verholpen in Klipvisklipper, waar het uitvoeren van een Superlanding op bepaalde plaatsen werd gezien als buiten het terrein, waardoor de speler een leven verloor.
  • Probleem verholpen dat plaatsvond tijdens een Grondoorlog in Klipvisklipper, waar de grond onder de dikke pilaren kon worden gekleurd, en werd meegeteld als ingekleurd gebied.
  • Probleem verholpen dat plaatsvond tijdens Torentwist in Klipvisklipper, waardoor spelers vanaf een hoog punt in het centrale gebied konden springen naar een gedeelte van de vijandelijke basis.
  • Probleem verholpen in Moeraalkanaal, waar bommen zonder te exploderen verdwenen als ze in contact kwamen met bepaalde muren.
  • Probleem verholpen in Moeraalkanaal, waar, afhankelijk van de spelstand, de grond onder objecten in het centrale gebied kon worden gekleurd, en werd meegeteld als ingekleurd gebied dat niet kon worden teruggewonnen in de spetterzones.
  • Probleem verholpen in Snoekduik-skatepark, waar spelers nabij het startpunt hoger konden springen, om zo voorbij bepaalde obstakels te komen.
  • Probleem verholpen in Snoekduik-skatepark, waar als een bepaalde muur door een bom werd geraakt en de omliggende muren werden gekleurd, spelers zich soms niet onder de inkt konden verplaatsen.
  • Probleem verholpen dat plaatsvond tijdens Torentwist in Snoekduik-skatepark, waar spelers voorbij een onneembare muur konden komen door op het juiste moment van de top van de toren te springen.
  • Probleem verholpen in Bultrugbazaar, waar als een bepaalde muur door een bom werd geraakt en de omliggende muren werden gekleurd, spelers zich soms niet onder de inkt konden verplaatsen.
  • Probleem verholpen in Bultrugbazaar, waar door een bepaald hek kon worden gekeken als de camera dichtbij genoeg was.
  • De route van de toren in de stand Tower Control in Bultrugbazaar is enigszins aangepast, om een probleem te verhelpen waarbij een speler die vast kwam te zitten tussen de toren en het terrein, in het terrein werd gedrukt.
  • Zeldzaam probleem verholpen waarbij een speler die een Superlanding uitvoerde in de buurt van een toren, door het terrein en uit het level viel.
  • Probleem verholpen waarbij, als een speler zijn paraplu sloot op het moment dat een bom explodeerde, de paraplu noch de speler schade opliepen.
  • Zeldzaam probleem verholpen waarbij twee Spetterbui-wolken verschenen als een speler een Inktgordijn of paraplu op een bepaalde manier raakte met een Spetterbui.
  • Probleem verholpen waarbij, als een speler die de inktjet gebruikte water aanraakte en met kracht werd teruggeplaatst, de speler alsnog verdronk en een leven verloor, afhankelijk van de locatie.
  • Probleem verholpen waarbij de camera plotseling bewoog als de speler een Superlanding maakte in de buurt van hekken op plekken als Kelpwierkas.
  • Probleem verholpen tijdens Splatfests, waar door de lichtinval de kleur van de inkt moeilijk te zien was in bepaalde levels.

Aanpassingen Salmon Run

  • Probleem verholpen in Visrokerij, waar spelers vast konden komen te zitten tussen het terrein en hekken, als ze in een inktvis veranderden op bepaalde hekken die bij eb tevoorschijn komen.
  • Probleem verholpen waardoor, als de verbinding verloren ging van een speler die net een gouden ei in de container had gelegd, het totale aantal gouden eieren op de schermen van de resterende spelers incorrect werd weergegeven.
  • Probleem verholpen waarbij op de schermen van de andere spelers inconsistent werd weergegeven of een Jutter al dan niet verslagen was, wanneer deze werd geraakt door de explosie na het verslaan van een Staalkop of door bommen die terug stuiterden van een Miezer.
  • Probleem verholpen waardoor de container van een verslagen Salmokopter zichtbaar bleef op de schermen van andere spelers, en Salmo's uit een onzichtbare container verschenen.

Aanpassingen Helden-stand

  • Probleem verholpen waardoor, als de speler een Helden-Spetling raakte terwijl hij van de surfrail sprong, het wapen zich onnatuurlijk gedroeg en voorkwam dat de speler kon aanvallen, totdat deze in een inktvis veranderde.

Aanpassingen toeschouwerstand

  • De weergavevolgorde van de knop voor het wijzigen van het camerapunt en het teken waarmee de speler met de Bazookarper wordt getoond, is aangepast.
  • Probleem verholpen waarbij Team Bravo's Inktmijnen werden getoond in de kleur van Team Alpha.
  • Probleem verholpen waardoor het pictogram van de Inktmijnen incorrect werd weergegeven als van speler werd gewisseld.
  • Als de focus ligt op een bepaalde speler, worden de kreten van tegenstanders, zoals 'C’mon!' en 'Booyah!', niet langer getoond.
  • In Kelpwierkas wijzen de camera voor het bovenaanzicht en de terreinkaart nu in dezelfde richting.
  • De richting van de terreinkaart in Bultrugbazaar is aangepast, zodat het startpunt van Team Alpha nu aan de linkerzijde van het scherm wordt getoond, zoals bij andere kaarten.

Andere aanpassingen

  • Probleem verholpen waarbij, na het herhaaldelijk winnen van toernooigevechten of Splatfest-gevechten (team), spelers na het opslaan van de gevechtsresultaten hun verbinding verloren en niet verdergingen naar het volgende gevecht.
  • Probleem verholpen waardoor Off the Hook niet langer bewoog in de achtergrond, wanneer spelers foto's hadden genomen met amiibo op andere locaties dan Inkopolisplein, en vervolgens terugkeerden naar het plein.
  • Probleem verholpen waarbij spelers die een Superlanding maakten in het wapentestgebied, ook schade toebrachten aan doelen aan de andere kant van het terrein.

Aanvullende informatie

Mogelijk heb je extra opslagruimte nodig om deze content te kunnen downloaden. Als er niet genoeg vrije ruimte is in het systeemgeheugen van het Nintendo Switch-systeem, gebruik dan een compatibele microSD-kaart (ga naar Service en info voor meer informatie). Je kunt zien hoeveel vrije ruimte er in het systeemgeheugen of op de microSD-kaart is door vanuit het HOME-menu naar de systeeminstellingen te gaan en daar GEHEUGENBEHEER te kiezen.