Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Updategeschiedenis van Mario Tennis Aces

Informatie over de update:

Klik hieronder op het versienummer voor meer informatie over vorige software-updates van Mario Tennis Aces. Elke update bevat ook alle vorige updates.


Versie 2.1.0

  • Aanpassingen aan het onlinetoernooi
    • Het niveau wordt bepaald aan de hand van vier rangen (A, B, C, D) en is gebaseerd op de beoordeling van de speler. De kans is groter dat spelers van gelijk niveau aan elkaar worden gekoppeld.
    • Alle huidige toernooien van vijf ronden zijn veranderd naar drie ronden. Het is nu makkelijker om aan spelers van gelijk niveau te worden gekoppeld, doordat er meer spelers van gelijk niveau aan het toernooi worden toegevoegd.
    • Je hoeft nu geen kampioen van een toernooi te zijn, maar je moet een score van 2500 of hoger hebben om vanaf de tweede ronde in te stappen.
    • Willekeurig gekozen banen in de eerste en tweede ronde van het onlinetoernooi worden geselecteerd uit alle banen zonder gevaren, behalve de nachtbaan. De nachtbaan is gereserveerd voor de kampioenswedstrijd.
      • Vanaf versie 2.1.0 is het mogelijk om zonder mast te spelen op de baan ‘Wateren van de Ziedende Zee.
    • De speeltijd is gewijzigd van 'twee games, één set' naar 'eerste die twee games wint'. Als beide spelers een game winnen, komt er een tiebreak. Dit is nu ook de standaard instelling voor Multiplayer en Dynamisch duel.
    • Vanaf december is de spelersrang niet meer gebaseerd op punten, maar op score.
    • Als er een nieuwe maand begint, wordt de score van de speler aangepast op basis van de resultaten in de vorige maand. De volgende aanpassingen worden doorgevoerd zodra december begint.
      • Een score van 2000 of lager? Begin met een score van 2000.
      • Een score tussen 2000 en 2500? Je behoudt je huidige score.
      • Een score van 2.500 of hoger? In plaats van 1/10 wordt nu de helft van het aantal boven de 2500 toegevoegd aan 2500.

      Let op: De score wordt teruggezet naar 2000 als de software in de vorige maand niet is gespeeld of als er verdachte gegevens zijn. Als de software niet wordt bijgewerkt naar versie 2.1.0, worden de veranderingen van december niet verwerkt.

  • Het dubbelspel is toegevoegd aan onlinetoernooien.
    • Het dubbelspel in onlinetoernooien is beschikbaar vanaf december. Het dubbelspel is een wedstrijd tussen twee teams van twee spelers. Er wordt met standaard regels en het gebruik van energie gespeeld.
    • Je kunt een team van twee spelers vormen door een Nintendo Switch-systeem te delen, door online met een vriend te spelen of door online met een andere speler van gelijk niveau te koppelen.
    • De rang van het duo wordt bepaald aan de hand van het gemiddelde van de twee scores.
    • Het dubbelspel is compatibel met de Nintendo Switch Online-app. Met de app kun je voicechatten. Tijdens dubbelspellen in onlinetoernooien kun je echter alleen met je teamgenoot voicechatten. Het is dus niet mogelijk om tijdens dubbelspellen in onlinetoernooien met de tegenstanders te voicechatten.
  • Er zijn nieuwe games toegevoegd
    • De tweede coöpmissie, Yoshi's ringschieten, gaat beginnen. Coöpmissie is een spelstand om online te spelen en wordt slechts voor een beperkte tijd gehouden.
      • Je hebt een Nintendo Switch Online-lidmaatschap nodig om coöpmissies te spelen.
    • Coöpmissie: Yoshi’s ringschieten is beschikbaar vanaf het uitgeven van versie 2.1.0 op 1 december tot 10 januari 2019 om 10:00 uur. Yoshi’s ringschieten is een missie die door vier spelers wordt gespeeld. Er zijn standaard regels van toepassing en de spelers gebruiken de knoppen om te spelen. Het team wordt gevormd met vrienden of met andere spelers die online spelen. (Als elke speler een controller heeft, kunnen maximaal vier spelers op één Nintendo Switch-systeem spelen.) Je kunt verschillende kleuren Yoshi (blauw, rood en geel) krijgen als je missies voltooit.
      • Alleen de speler die de opdracht heeft voltooid kan een andere kleur Yoshi ontvangen.
    • Boo-jacht, dat gespeeld wordt met één Nintendo Switch-systeem, is toegevoegd aan Dynamisch duel. Deze game kan in de spelstanden coöpmissie of competitie worden gespeeld. Maximaal vier spelers (inclusief een CPU-speler) kunnen spelen.
  • Aanpassingen aan het slagsysteem
    • Het is niet meer mogelijk om gebaren te maken als het personage in beweging is.
    • Het is nu mogelijk om slagen te veranderen met de A-, B- of Y-knop als de linkerstick omhoog of omlaag wordt gekanteld tijdens het opladen van een lob of een dropshot door op de X-knop te drukken.
    • Als je een service terugslaat met een drop, is de kans groter dat de bal achterin het veld terechtkomt.
    • De energiemeter is duidelijker gemaakt.
    • Het trillen van de controller als je twee keer op de knop drukt en een krachtige slag oplaadt is anders in vergelijking met het trillen van de controller als je maar één keer op de knop drukt.
  • Aanpassingen aan de eigenschappen van personages.
    • We hebben de eigenschappen van bepaalde personages aangepast.
      Personage Aanpassing
      Mario
      • De periode dat de tijd is bevroren na het uitstappen voor een bal, is verkort.
      Bowser
      • De kracht van zijn slag is iets verhoogd.
      Waluigi
      • De kracht van zijn volleyslag is iets verlaagd.
      Peach
      • Haar acceleratiesnelheid en draaisnelheid zijn iets verlaagd.
      Toadette
      • De periode dat de tijd is bevroren na het uitstappen voor een bal, is iets verlengd.
      • De kracht van haar volleyslag is iets verlaagd.
      • Haar maximale bewegingssnelheid is iets verlaagd.
      Boo
      • De kracht van zijn volleyslag is iets verlaagd.
      • Hij kan iets minder goed op de randen van de zijlijnen richten.
      • Hij versnelt iets minder snel.
      Blooper
      • De kracht van zijn volleyslag is iets verlaagd.
      • Hij kan iets minder goed op de randen van de zijlijnen richten.
      Koopa Paratroopa
      • De kracht van zijn slice returns is iets verlaagd.
      • Zijn topspin stuitert iets minder.
      • Hij versnelt iets minder snel.
  • Aanvullende instellingen
    • Wateren van de Ziedende Zee: Je kunt zonder mast in het midden van de baan spelen door gevaren en obstakels uit te zetten. Als Wateren van de Ziedende Zee willekeurig wordt gekozen in onlinetoernooien, is er geen mast.
    • Multiplayer: “Toernooi” is toegevoegd. De eerste die twee games wint is de winnaar, maar het wordt een tiebreak als ieder één game wint, wat niet gebeurt bij 'Normaal'.
  • Andere aanpassingen
    • Coöpmissie: Als je met een vriend meedoet, verschijnt er een vraagteken naast een favoriet.
    • Multiplayer: Er is een probleem opgelost waarbij een normale bal plotseling langzamer ging.
    • CPU-toernooi Probleem verholpen waarbij de game soms vastloopt bij het CPU-toernooimenu bij het opslaan van onderbroken spellen met specifieke voortgang in versie 1.2.0 of ouder.
    • Er zijn andere wijzigingen doorgevoerd om de gameplay te verbeteren.

Versie 2.0.1

  • Aanpassingen aan het slagsysteem
    • De kracht van slices is iets verlaagd.
    • Het is nu makkelijker om een effectbal terug te slaan die op een hoog punt dichtbij het net is geraakt.
    • De kracht van lobs is toegenomen als je speelt met authentieke regels.
  • Aanpassingen aan de eigenschappen van personages.
    • De eigenschappen van bepaalde personages zijn aangepast.
      Personage Aanpassing
      Wario De afstand waarvan hij een bal kan raken zonder een uitvalsstap te doen, is iets vergroot.
      Rosalina Haar bewegingssnelheid tijdens een superslag is iets verhoogd.
      Chain Chomp Hij kan iets beter op de zijlijnen richten.
      De periode dat de tijd is bevroren na het uitstappen voor een bal, is verlengd.
      Het duurt iets langer voordat de maximale bewegingssnelheid is bereikt.
      Waluigi De kracht van zijn slice is iets verlaagd.
      Peach De periode dat de tijd is bevroren na het uitstappen voor een bal, is iets verkort.
      Toad De periode dat de tijd is bevroren na het uitstappen voor een bal, is iets verlengd.
      Boo Als je met authentieke regels speelt, kun je het uitstappen voor een bal niet meer annuleren tijdens de periode dat de tijd stilstaat.
  • Andere aanpassingen
    • Authentiek: In onlinetoernooien worden opties die geen invloed hebben op authentieke regels, niet weergegeven.
    • Multiplayer en Dynamisch duel: Wanneer drie of meer spelers enkelspellen spelen, begint het spel nu met P1 en P2 voor wedstrijden anders dan Teamwedstrijden. Er wordt willekeurig gekozen wie mag serveren en wie terugslaat.
    • Onlinetoernooi: Problemen bij het besturen van je personage op de achterste deel van de baan zijn verholpen.
    • Avontuur: Er is een probleem opgelost waarbij de software werd afgesloten tijdens het spelen van uitdagingen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij focusslagen werden geannuleerd.
    • Het probleem met het duiken, slaan en missen wanneer Koopa Troopa op een ster staat, is opgelost.

Versie 2.0.0

  • Er is een nieuwe spelstand toegevoegd
    • De spelstand “Coöpmissie” is toegevoegd. Dit is een spelstand die online te spelen is tijdens speciale evenementen.
      • Je hebt een Nintendo Switch Online-lidmaatschap nodig om online te spelen.
    • Coöpmissie: Boo-jacht is beschikbaar vanaf het uitbrengen van versie 2.0.0 op woensdag 19 september tot donderdag 11 oktober. Dit is een missie waarbij je in de spelstand Dynamisch duel speelt. Werk online of offline samen met je vrienden of ga online op zoek naar spelers om een team van vier te vormen en samen het doel van de uitdaging te behalen. (Maximaal vier spelers kunnen op hetzelfde Nintendo Switch-systeem spelen, indien er genoeg Joy-Con-controllers zijn.) Je kunt outfits voor Boo (drie verschillende kleuren zonnekleppen) krijgen door bepaalde missiedoelen te bereiken.
      • Alleen spelers die de doelstellingen behalen kunnen deze outfits krijgen.
  • Aanpassingen aan het slagsysteem
    • De wachttijd voor het roterende sterrenpunt bij een focusslag is met een kwart seconde verlengd. De kans om een focusslag te raken is met die hoeveelheid toegenomen.
    • De manier waarop het roterende sterrenpunt verdwijnt, is veranderd van vervagen naar eenvoudigweg verdwijnen nadat de wachttijd afgelopen is.
    • De hoeveelheid energie die je gebruikt tijdens focussprint, is aangepast.
      • De minimale hoeveelheid energie die je gebruikt, is afgenomen van 25% naar 20%.
      • De consumptie per 1/60 van een seconde is toegenomen van 0,25% naar 0,3%.
    • Bij het terugslaan van een slag met een korte focussprint wordt de minimale hoeveelheid energie (20%) gebruikt.
    • Het is nu makkelijker om volleys dichter bij het net te raken.
    • Wanneer personages die niet goed kunnen volleyen zich ver van het net bevinden, zijn de krachtverschillen bij het raken van de bal niet meer zo groot.
    • De minimale energie die nodig is aan het begin van een focusslag, is niet meer nodig als je een focusslag begint direct na een focussprint. Zo kun je aan deze overgang beginnen met minder energie.
    • Het is aangepast hoe ver je achteruitgaat als je een maximale superslag terugslaat.
      • Zelfs als je terugslaat, word je verder teruggeduwd dan in versie 1.2.0, maar er is minder verschil in hoe ver personages worden teruggeduwd.
    • De speciale slag van het terugduwtype is versterkt.
      • De tijd die een tegenstander stilstaat na het ontvangen van een speciale slag, is verlengd van een halve seconde naar een hele seconde.
      • De tijd staat nog steeds evenlang stil tijdens een speciale slag van het draaitype.
    • Het probleem waarbij een speciale slag of focussprint niet werkte als je de L-knop of R-knop ingedrukt hield bij het slaan en terugslaan van een speciale slag, is verholpen.
    • Je wordt niet langer teruggeduwd als je een speciale slag of stuntslag goed blokt en terugslaat.
    • Je slaat een lob als je niet omhoog of omlaag gaat met de linkerstick wanneer je een slag raakt met de X-knop.
    • Je kunt een slag bevestigen met de X-knop nadat je personage in de lucht springt tijdens een focusslag en bepaalt waar hij gaat slaan.
    • Het gebied op de baan waarin de bal 'in' het spel blijft, licht op, zodat het makkelijker is om te zien waar je op moet richten als je een focusslag slaat of serveert, of als je een speciale slag slaat.
    • De kans is kleiner dat de bal 'uit' gaat nadat hij over het net rolt als je een dropshot doet tijdens een maximale superslag.
    • Een service tegen de paal van het net slaan, telt nu als een fout.
  • Aanpassingen aan de eigenschappen van personages.
  • De eigenschappen van bepaalde personages zijn aangepast.
    Personage Gewijzigde content
    Donkey Kong
    • De kracht van zijn slice is iets verhoogd.
    • Hij kan iets beter op de randen van de zijlijnen richten.
    Daisy
    • De kracht van haar topspin is iets verhoogd.
    • Ze kan iets beter op de randen van de zijlijnen richten.
    Blooper
    • De afstand waarvan hij een bal kan raken zonder een uitvalsstap te doen, is iets vergroot.
    • De hoogte van ballen die hij kan terugslaan is iets vergroot.
    • Zijn maximale bewegingssnelheid is iets verhoogd.
    • Hij kan zich iets sneller omdraaien tijdens het lopen.
    Wario
    • Hij staat iets minder lang stil nadat hij een uitvalsstap maakt.
    • Zijn service, smash, volley en flat zijn iets sterker.
    • Zijn maximale bewegingssnelheid is iets verhoogd.
    Spike
    • Hij kan iets beter op de randen van de zijlijnen richten.
    • Zijn maximale bewegingssnelheid is iets verhoogd.
    • Hij bereikt zijn topsnelheid iets sneller.
    Toad
    • De kracht van zijn slag is iets verhoogd.
    • Zijn maximale bewegingssnelheid is iets verhoogd.
    Waluigi
    • Hij kan zich minder snel omdraaien tijdens het lopen.
    • De kracht van zijn service en smash is iets verlaagd.
    • De afstand vanaf waar hij een uitval naar de bal kan doen is iets verkort.
    Peach
    • Ze kan iets minder goed op de randen van de zijlijnen richten.
    • De topsnelheid waarmee ze loopt en haar crosscut doet is verminderd.
    • De kracht van haar volleyslag is iets verlaagd.
    • Ze staat iets langer stil nadat ze een uitvalsstap maakt.
    • De afstand vanaf waar ze een uitval naar de bal kan doen is iets verkort.
    Luigi
    • Zijn crosscut tijdens het lopen is vertraagd.
    Diddy Kong
    • Hij kan minder goed op de randen van de zijlijnen richten.
    Rosalina
    • Haar loopsnelheid tijdens het opladen is iets vertraagd.
    Boo
    • Zijn loopsnelheid tijdens het opladen is iets vertraagd.
    • Het duurt langer voor hij herhaaldelijk een uitvalsstap kan maken in de authentieke stand.
  • Aanvullende instellingen
    • Opties: Je kunt nu met zowel de ZR- als de R-knop de focusslag en de focussprint doen.
      • Als je je Joy-Con-controllers zijwaarts gebruikt, dan moet je SR gebruiken voor deze functies. Hierbij maakt het niet uit wat de instellingen zijn.
      • Gegevens die bewaard zijn na het stoppen van een toernooi, behouden de instellingen van voordat de opties zijn veranderd.
    • Opties: Je kunt nu met zowel de ZL- als de L-knop de speciale slag doen en de slag annuleren.
      • Als je je Joy-Con-controllers zijwaarts gebruikt, dan moet je SL gebruiken voor deze functies. Hierbij maakt het niet uit wat de instellingen zijn.
      • Gegevens die bewaard zijn na het stoppen van een toernooi, behouden de instellingen van voordat de opties zijn veranderd.
      • De slag annuleren in de authentieke spelstand heeft geen invloed op deze instellingen.
    • Multiplayer: Je kunt nu ‘Eén van de twee’ selecteren als je tussen speeltijd (kort of normaal) en alle banen of alleen stadions kiest bij het selecteren van zoekfilters als je gebruikmaakt van 'Nodig willekeurige speler uit' in online spelen.
  • Aanpassingen aan de avontuurstand
    • Je kunt een missie nu beginnen met volledige energie als je drie keer faalt. Je kunt achter elkaar speciale slagen raken of rally's volhouden terwijl je steeds focussprints gebruikt, of missies aannemen die te moeilijk waren door gebruik te maken van energie.
    • Ruïnes der Beproeving is toegevoegd aan de avontuurstand. Je kunt die nu spelen nadat je de avontuurstand hebt gedaan.
      • Het doel van deze missies is om topscores te bereiken, dus je kunt ze niet spelen met volledige energie.
    • Reflectieruimte: Het doelwit beweegt niet meer bij het uitvoeren van een speciale slag.
    • Top van de Sneeuwvlokberg: De hoeveelheid energie die wordt hersteld, is aangepast.
    • Stationsplein: Een probleem waarbij Shy Guys in de hokjes overgingen en niet konden bewegen, is nu verholpen.
    • Solarius-ruïne: Een probleem waarbij tegenstanders zich niet konden bewegen na een sprong, is opgelost.
    • Aanpassingen aan Dynamisch duel
    • Dynamische duels zijn nu mogelijk in lokale sessies. Stel deze speelstand in nadat je Dynamisch duel hebt geselecteerd in het hoofdmenu.
      • Als je Dynamisch duel speelt in de tafelstijl, dan kan er maar één speler meedoen per Nintendo Switch-systeem. Als je een dubbelspel speelt met vier spelers in de tafelstijl, dan heb je vier Nintendo Switch-systemen nodig.
  • Aanpassingen aan online
    • Als je het afsluiten van de software forceert tijdens het spelen, dan daalt je beoordeling met 1%.
      • Je kunt zelfs uit de ranglijst worden verwijderd als je vaak met opzet sessies opgeeft.
    • De maximale hoeveelheid waarmee je score kan afnemen na het verliezen van een wedstrijd, is verminderd naar 1% van je huidige score.
    • Je kunt de naam van je tegenstander niet meer bevestigen voor een wedstrijd.
    • Je kunt het personage van de tegenstander wel zien voor de wedstrijd, maar als je de wedstrijd annuleert, dan kun je niet zien welk personage je volgende tegenstander heeft.
    • Je kunt niet meer twee keer achter elkaar aan dezelfde tegenstander worden gekoppeld.
    • Je statistieken van onlinetoernooien worden opgeslagen met je Nintendo-account op de server. Zelfs als je meerdere Nintendo Switch-systemen gebruikt, kun je als je inlogt als een gebruiker van dezelfde Nintendo-account, met dezelfde punten en beoordeling spelen.
      • Het spel is compatibel met de Opslagcloud van de Nintendo Switch Online-service, maar als je de opgeslagen gegevens downloadt, dan worden je oudere gegevens niet overschreven met je online gegevens.
    • Je kunt niet langer aan nieuwe wedstrijden beginnen vlak voordat er onderhoud aan de server plaatsvindt.
      • Let op: als de serveronderhoud begint tijdens een wedstrijd, wordt de verbinding verbroken.
  • Over Voicechat
    • De game is nu compatibel met de smartphone-app van Nintendo Switch Online. Als de applicatie op je apparaat wordt uitgevoerd wanneer je meedoet aan een onlinewedstrijd, ontvang je op je smartphone automatisch de vraag of je wilt voicechatten met je tegenstander.
      • Dit wordt toegepast op alle onlinestanden (Onlinetoernooi in Toernooi, de nieuwe coöpmissie en Online in Multiplayer).
  • Andere aanpassingen
    • De energiemeter die bij personages wordt weergegeven, is nu altijd hetzelfde als de energiemeter aan de rand van het scherm.
    • Een probleem waarbij de nederlaagmuziek werd afgespeeld voor winnende partners in online dubbelspellen is opgelost.
    • Je kunt teruggaan naar het menu zonder het opnieuw te proberen bij verlies van Dry Bones tijdens Speluitleg in het hoofdmenu.
    • De animatie voor volledig opladen en het slaan van een dropshot tegen Koopa Troopa in de authentieke spelstand is gewijzigd. De functionaliteit is echter ongewijzigd.
    • Er zijn andere wijzigingen doorgevoerd om de gameplay te verbeteren.

Versie 1.2.0

  • Updates aan de balans in de game
    • We hebben het minimale energieniveau voor een focusslagservice verhoogd van 25% naar 30%. Je hebt nog steeds 33% energie nodig om de slag te maken.
    • We hebben de afstand verkort die een personage naar achteren wordt geduwd als je een slag terugslaat die de tegenstander naar de rand van de baan duwt, zoals bij een maximale superslag.
      • De speler kan de impact waarmee hij wordt teruggeduwd verlagen door een topspin en lob met een slice, een slice met een topspin en een flat met een flat terug te slaan.
    • We hebben de manier aangepast waarop de bal terugstuitert als je de mast raakt in het level Wateren van de Ziedende Zee.
  • Aanvullende instellingen
    • Opties: Spelers kunnen nu de besturing van stuntslagen veranderen om alleen de rechterstick te gebruiken.
      • Als je de Joy-Con zijdelings houdt, kun je een stuntslag uitvoeren door twee keer op de omhoogknop van de richtingsknoppen (of op de Y-knop) te drukken, ongeacht welke instellingen je gebruikt.
    • Multiplayer: Je kunt nu "Alleen stadions" kiezen als je zoekinstellingen selecteert wanneer je online naar spelers zoekt via "Iedereen".
    • Je kunt in de multiplayerstand en Dynamisch duel nu een lange wedstrijd spelen (6-game, 1-set).
  • Aanpassingen aan de avontuurstand
    • Je kunt een missie nu opnieuw proberen te voltooien zonder dat je eerst naar de wereldkaart terug moet als je hebt gefaald.
    • Je kunt een missie nu opnieuw proberen vanuit het pauzemenu zonder dat je de missie eerst moet afbreken.
    • Speluitleg: Het is nu makkelijker om te blokken in de tutorial.
    • Oefenbaan in het bos: We hebben aangepast hoe vaak de tegenstander een superslag gebruikt.
    • Omweg: We hebben de laadfrequentie van de superslag van de tegenstander en de kans dat hij een focusslag gebruikt aangepast.
    • Wateren van de Ziedende Zee: We hebben de laadfrequentie van de superslag van de tegenstander en de kans dat hij een focusslag gebruikt aangepast.
  • Aanpassingen aan Dynamisch duel
    • Rally-uitdaging: Het sterrenpunt komt niet tevoorschijn tijdens een rally-uitdaging in Dynamisch duel.
    • De foto die toont hoe je de Joy-Con moet vasthouden is nu een video-uitleg geworden.
  • Verbeteringen aan onlinescore voor het onlinetoernooi
    • Je onlinescore gaat niet meer omhoog als je een wedstrijd verliest.
      • Als je een wedstrijd wint, gaat je score niet omlaag, en als je een wedstrijd verliest, gaat je score niet omhoog. Je score wordt gebaseerd op de wedstrijduitslag, maar hoeveel die verandert hangt af van de score van de tegenstander en aan de wedstrijdinhoud. (Er kan ook geen verandering zijn.)
    • Als de software tijdens een wedstrijd geforceerd wordt afgesloten, krijg je er een verliespartij bij en gaat je onlinescore met 0,5% omlaag.
      • Als er meerdere opzettelijk verbroken verbindingen worden gedetecteerd, worden deze mogelijk niet weergegeven in je onlinescore.
    • Vanaf het onlinetoernooi van augustus 2018 kun je de ranglijst op onlinescore sorteren.
      • Daarnaast worden scores niet meer weergegeven in de ranglijst voor totale punten. Je kunt je eigen score voor de maand juli bekijken in de resultaten, links van de toernooiweergave.
    • Aan het begin van elke maand verandert je beginscore op basis van de resultaten van de vorige maand. (Dit wordt toegepast na de overgang van juli op augustus.)
      • Een onlinescore van 2000 of minder - begint bij 2000
      • Een onlinescore tussen 2000 en 2500 - score blijft gelijk
      • Een onlinescore van meer dan 2500 - 1/10 van het aantal boven 2500 wordt toegevoegd aan 2500 om de onlinescore te bepalen
      • Opmerking: als je vorige maand niet hebt gespeeld, of als enige verdachte gegevens worden ontdekt, wordt je onlinescore teruggezet naar 2000.
  • Aanpassingen aan de eigenschappen van personages.
    • De eigenschappen van bepaalde personages zijn aangepast.
      Personage Aanpassing
      Toad De afstand waarvan hij een bal kan raken zonder een uitvalsstap te doen, is iets vergroot.
      Hij staat minder lang stil nadat hij een uitvalsstap maakt.
      De hoogte waarop hij een bal kan terugslaan is vergroot.
      Toad bereikt zijn topsnelheid iets sneller.
      Toadette De afstand vanaf waar ze een bal kan raken zonder een uitvalsstap te doen, is iets vergroot.
      Ze staat minder lang stil nadat ze een uitvalsstap maakt.
      De hoogte waarop ze een bal kan terugslaan is vergroot.
      De snelheid van haar volleyslag is iets verhoogd.
      Wario De afstand waarvan hij een bal kan raken zonder een uitvalsstap te doen, is vergroot.
      Hij kan iets beter op de randen van de zijlijnen richten.
      De snelheid van zijn volleyslag is iets verhoogd.
      Bowser Jr. De afstand waarvan hij de bal kan terugslaan met een zijdelingse stuntslag is iets verkort.
      De afstand waarvan waar hij een bal kan raken zonder een uitvalsstap te doen, is iets verkleind.
      De afstand vanaf waar hij een uitval naar de bal kan doen is iets verkort.
      De hoogte van ballen die hij kan terugslaan is iets verkleind.
      Hij kan minder goed op de randen van de zijlijnen richten.
      De snelheid van ballen die hij terugslaat is vertraagd.
      Hij bereikt zijn topsnelheid iets minder snel.
      Waluigi De afstand waarvan hij de bal kan terugslaan met een zijdelingse stuntslag is iets verkort.
      De afstand waarvan waar hij een bal kan raken zonder een uitvalsstap te doen, is iets verkleind.
      De afstand vanaf waar hij een uitval naar de bal kan doen is iets verkort.
      Hij kan minder goed op de randen van de zijlijnen richten.
      Zijn maximale bewegingssnelheid is iets verlaagd.
      De snelheid van zijn volleyslag is iets verlaagd.
      Chain Chomp De afstand waarvan hij de bal kan terugslaan met een zijdelingse stuntslag is iets verkort.
      De afstand vanaf waar ze een uitval naar de bal kan doen is aanzienlijk verkort.
      Bowser De afstand waarvan hij de bal kan terugslaan met een zijdelingse stuntslag is iets verkort.
      Rosalina De hoogte van ballen die ze kan terugslaan is iets verkleind.
      Boo De hoogte van ballen die hij kan terugslaan is iets verkleind.
      Koopa Troopa De nauwkeurigheid waarmee je op het lichaam kunt slaan als hij in zijn schild is, is aangepast zodat dit overeenkomt met wat je op het scherm ziet.
  • Andere aanpassingen
    • Er is een probleem opgelost waarbij de "Te vroeg!"-indicator voor je bloktiming tevoorschijn zou komen als je geen slagknop indrukt, terwijl je een stuntslag gebruikt om een focusslag of speciale slag terug te slaan.
      • Het is mogelijk om de bal van een focusslag of andere speciale slag te blokken door op het juiste moment op de slagknop te drukken, zelfs als een stuntslag wordt gebruikt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het makkelijk werd om een normale blok uit te voeren tijdens een rally om één punt in de periode tussen een perfect getimede stuntslag en de volgende stuntslag die niet perfect getimed was.
      • Je energiemeter wordt enorm bijgevuld als je een stuntslag met de best mogelijke timing raakt.
      • Dit probleem zal zich niet voordoen tijdens focussprint of als je tijdens stuntslagen een blok uitvoert.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de energiemeter geel in plaats van rood was als je resterende energie tussen 1/3 en bijna nul was.
    • Er is een probleem opgelost in onlinetoernooien waarbij het pictogram van het personage horizontaal omgekeerd was als dat personage aan de rechterkant van het toernooischerm kwam.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de game ermee ophield als de verbinding zeer slecht was tijdens lokale draadloze of onlinewedstrijden.
    • Er zijn diverse problemen opgelost aangaande de tekstweergave.

Versie 1.1.2

  • Updates voor de balans in de game
    Voor alle personages:
    • We hebben het bereik waarin een personage een bal kan terugslaan aangepast, evenals hoeveel energie wordt gebruikt als je een stuntslag uitvoert om een bal te slaan die achter de speler komt.
      • *We hebben de afstand die je kan bewegen en het bereik tussen links en rechts kleiner gemaakt. We hebben ook de tijd verkort die het duurt om energie te herstellen en de energie vergroot die gebruikt wordt wanneer een stuntslag te laat is.
    • Als je een service terugslaat, kan de bal niet tegen het lichaam komen totdat de bal een keer stuitert.
    Voor Bowser Jr.:
    • We hebben aanpassingen verricht aan hoe snel Bowser Jr. kan bewegen als hij een slag oplaadt en de hoek waaronder hij de bal terugslaat verlaagd.
      • *We zijn van plan om dit personage tijdig verder uit te balanceren voor het toernooi in augustus.
  • Andere aanpassingen
    • Problemen met de tekstweergave zijn opgelost.
  • Opmerking over het scoresysteem in het onlinetoernooi
    • Er zal vanaf het toernooi in augustus 2018 een rangweergave worden toegevoegd aan de ranglijst die gebaseerd is op scores.
      Tegelijkertijd met deze verandering wordt de score niet meer weergegeven op de ranglijst voor totale punten. Kijk op het toernooi-overzicht als je je score voor juli wilt bekijken.
    • Je score verandert maandelijks op basis van de resultaten van je sessies in de vorige maand. (Dit wordt toegepast na de overgang van juli op augustus.)
      • *Score van 2000 of lager -> begin bij 2000
        *Score van 2000 tot 2500 -> Score blijft hetzelfde
        *Score van 2500 of hoger -> 1/10 van de waarde wordt bij 2500 opgeteld
        *Waarde wordt teruggezet naar 2000 als de speler niet heeft gespeeld in de vorige maand of als er twijfelachtige gegevens zijn.

Versie 1.1.1

  • Aanpassingen aan het onlinetoernooi
    • De “Score”-functie wordt op 1 juli 2018 aan de game toegevoegd. Scores beginnen vanaf 2000 punten en gaan omhoog als je punten scoort en omlaag als je punten verliest in wedstrijden. Het is een score waarmee je kunt zien hoe sterk een speler is. (De ranglijst in de game blijft gebaseerd op het totaal aantal punten)
    • In het geval een wedstrijd wordt onderbroken, zal de onlinescore stijgen of dalen, afhankelijk van de score in de wedstrijd op dat moment.
    • Als er een groot verschil zit tussen de vaardigheden van spelers, kan het zijn dat de score ondanks winst niet omhooggaat.
  • Aanpassingen aan missies in de avontuurstand
    • Oefenbaan in het bos: We hebben aangepast hoe vaak de tegenstander focusslag gebruikt.
    • Bosrand: We hebben aangepast hoe snel de tegenstander op slagen reageert.
    • Reflectieruimte: We hebben aangepast hoeveel energie wordt bijgevuld.
    • Troonzaal: We hebben aangepast hoeveel energie wordt bijgevuld.
  • Andere aanpassingen
    • Onlinetoernooi: We hebben een probleem opgelost waarbij instellingen niet overeenstemden met de optie-instellingen bij het starten van een wedstrijd.
    • Onlinetoernooi: We hebben een probleem opgelost waarbij de game vastliep als je na een communicatiefout op bepaalde knoppen drukte.
    • Er zullen meer aanpassingen worden gedaan aan de balans in de game voor wedstrijden en prestaties van personages.

Versie 1.1.0

  • Aanvullende nieuwe spelstanden en functies
    • We hebben het onlinetoernooi toegevoegd aan de toernooistand.
      • Als je een onlinetoernooi speelt, kun je uit vier verschillende typen banen kiezen in het Koraalstadion.
      • We hebben de naam van de toernooistand waarbij je van de computer gebruikmaakt veranderd in "CPU-toernooi".
    • We hebben "Speluitleg" toegevoegd aan het hoofdmenu. Je kunt nu basisslagen en nieuwe slagen oefenen naast de speluitleg in de avontuurstand.
    • We hebben "Extra" toegevoegd aan de avontuurstand. Hiermee kun je het verhaal opnieuw spelen en filmpjes bekijken.
      • '"Extra" zal worden toegevoegd zodra je de avontuurstand hebt uitgespeeld.
      • Als je START VANAF HET BEGIN selecteert, dan worden je vooruitgang, je level en je verzamelde rackets gereset. Het is niet mogelijk om je status en spel over te dragen naar het begin.
  • Aanpassingen aan online
    • Online: We hebben enkele aanpassingen verricht om vertragingen in de onlinestand te verminderen.
      • We hebben een probleem opgelost dat ernstige vertraging veroorzaakte als de netwerkverbinding instabiel werd.
      • We hebben de frequentie waarmee de game de verbindingskwaliteit bevestigt en vernieuwt verhoogd. Dit verhelpt een probleem waarbij de verbindingskwaliteit langer dan nodig laag bleef nadat was vastgesteld dat de verbinding slecht was.
    • Online: We hebben enkele aanpassingen verricht zodat de kans dat spelers van een gelijk niveau elkaar treffen groter is, afgezien van wedstrijden met vrienden.
    • Onlinetoernooi: We hebben de nauwkeurigheid van het verwerken van de bevestiging van de verbindingskwaliteit voor zowel jezelf als je tegenstander vóór het begin van een wedstrijd verbeterd.
    • Onlinetoernooi: We hebben een probleem opgelost waarbij de verbindingskwaliteit op een bepaald moment in de wedstrijd sterk daalde, waarna de speler bij wie dat gebeurde als winnaar werd aangewezen.
    • Multiplayer: We hebben een probleem opgelost waarbij de volgende wedstrijd automatisch begon als er na een bepaalde tijd na een onlinewedstrijd geen besturingsactiviteit werd gedetecteerd.
  • Het lezen van opgeslagen gegevens van het onlinetoernooi voorafgaand aan de release
    • Als je opgeslagen gegevens hebt van één of meerdere wedstrijden in een onlinetoernooi dat voor de release plaatsvond, dan krijg je de klassieke outfit van Mario. Je kunt deze dan kiezen bij het selecteren van een personage bij elke speelstand. Je kunt het uiterlijk van je personage niet aanpassen in de avontuurstand.
  • Aziatische talen
    • We hebben ondersteuning voor Chinees en Koreaans toegevoegd.
  • Overig
    • Algemeen: We hebben een probleem opgelost waarbij een focusslag als "uit" werd beoordeeld als de bal vlak bij de lijn landde.
    • Standaard algemeen: We hebben een probleem opgelost waarbij je energiemeter werd gevuld na een perfecte service, zelfs als het een foute slag was of de bal in het net kwam.
      • De bovengenoemde twee problemen deden zich niet voor in het onlinetoernooi voorafgaand aan de release.
    • CPU-toernooi Naast de naam van een personage dat een toernooi wint, komt een kroontje te staan.
    • CPU-toernooi, onlinetoernooi: Het opschorten van gegevens uit een toernooi bevat nu je instellingenkeuzes uit het keuzescherm voor personages.
    • Er zijn ook enkele aanpassingen van het onlinetoernooi voorafgaand aan de release toegevoegd.
    • Als je de software naar versie 1.1.0 bijwerkt, kun je geen lokale wedstrijden meer spelen met spelers die versie 1.0.0 gebruiken.