Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Voorgeïnstalleerde software ontbreekt of is verwijderd (Nintendo Switch)

Situatie:

Het icoontje van een voorgeïnstalleerd spel ontbreekt in het HOME-menu, is verwijderd, of kan niet langer worden geopend.

Belangrijk:

Voorgeïnstaleerde software kan pas worden geregistreerd als het spel is uitgebracht.

Wat kun je doen:

  1. Open je de software voor de eerste keer?

  1. Het systeem is mogelijk gereset, waarna het nodig is om de software opnieuw te downloaden via de Nintendo eShop. Ga naar de Nintendo eShop en selecteer het icoontje van je Nintendo-account. Scrol helemaal naar beneden en controleer of er een optie is waar je de voorgeïnstalleerde software kunt registreren.
  2. Als deze optie er niet is, blijkt het dat er geen voorgeïnstalleerde software is verbonden aan dit systeem of de software is al geregistreerd. In dit geval raden we aan om te controleren of een andere gebruiker de software mogelijk al heeft geregistreerd of om de software bij de verkoper van het systeem te verifiëren.
  1. De software is mogelijk verwijderd. Ga naar de Nintendo eShop en controleer of je het opnieuw kunt downloaden.
    • Houd er rekening mee dat de software alleen opnieuw kan worden gedownload door het Nintendo-account waarop deze geregistreerd staat.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Neem contact met ons op als de software door geen enkel Nintendo-account opnieuw op dit systeem kan worden gedownload.