Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Zo kun je de internetverbinding testen

Aanvullende informatie:

  • Het Nintendo Switch-systeem heeft een functie in de systeeminstellingen waarmee je je actieve internetverbinding kunt testen.
  • Je kunt deze functie gebruiken om problemen met de internetverbinding te verhelpen.

Volg deze stappen:

  1. Kies SYSTEEMINSTELLINGEN in het HOME-menu.
    hac-screenshot-homemenu-systemsettings.jpg
  2. Scroll in de systeeminstellingen naar beneden en kies INTERNET.
    hac-screenshot-systemsettings-internet.jpg
  3. Selecteer VERBINDING TESTEN.
    • De test begint direct nadat je deze optie hebt geselecteerd.
    • Er verschijnt een bericht waarin staat of de test succesvol was of niet. De resultaten worden als volgt weergegeven.
      • Naam van de verbinding

        De naam die je aan deze internetverbinding hebt gegeven binnen de verbindingsinstellingen. Als je de verbinding geen naam hebt gegeven, wordt er een “-” getoond.

      • SSID

        De SSID van het draadloze netwerk waarmee je bent verbonden.

      • Internetverbinding

        Het resultaat van de internetverbindingtest. Als “Geslaagd” wordt weergegeven, duidt dit erop dat het systeem verbinding heeft kunnen maken met de diensten van Nintendo.

      • IP-adres

        Het IP-adres van het netwerk dat je gebruikt.

      • NAT-type

        De resultaten van een NAT-test van het netwerk waarmee je bent verbonden. Dit varieert van A (beste peer-to-peer-communicatie) tot F (niet in staat om peer-to-peer-communicatie te voltooien).

      • Downloadsnelheid

        De snelheid waarmee je gegevens ontvangt via het netwerk waarmee je bent verbonden.

      • Uploadsnelheid

        De snelheid waarmee je gegevens verstuurt via het netwerk waarmee je bent verbonden.